ΑΠΟΨΕΙΣ
Η τηλεκπαίδευση μας μάρανε κυρία Υπουργέ!
Υπάρχουν ουσιαστικά προβλήματα στα σχολεία της χώρα μας ,στα οποία πρέπει να ενσκήψετε και να αναζητήσετε σοβαρές λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης.
Της Μαρίας Μαστοράκη*
Κλείνουν τα σχολεία λόγω ξαφνικών , αλλεπάλληλων σεισμικών δονήσεων που απειλούν ακόμη και την ανθρώπινη ζωή; Τηλεκπαίδευση! Κλείνουν τα σχολεία λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων , που καθιστούν αδύνατη την παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία; Μία είναι η λύση και γι’ αυτήν την περίπτωση! Τηλεκπαίδευση!
Μα μισό λεπτό κυρία Υπουργέ , έχετε κάνει μια βόλτα στα δημόσια σχολεία της χώρας να αντιμετωπίσετε κατάμουτρα την πραγματικότητα; Μαθητές και εκπαιδευτικοί ,έρμαια των υπουργικών πρωτοκόλλων , απροστάτευτοι και με μοναδικό όπλο προστασίας τα self test , κάνουν το σταυρό τους που την έβγαλαν καθαρή και αυτήν την εβδομάδα και δε νόσησαν.
Κι αν νοσήσουν οι εκπαιδευτικοί, δεν υπάρχει το κατάλληλο προσληφθέν εκπαιδευτικό προσωπικό να καλύψει τις εκάστοτε ανάγκες , αλλά αναγκάζονται εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων να αφήσουν για λίγες μέρες το πόστο τους και να καλύψουν όλα τα απαιτούμενα κενά που προκύπτουν.
Δεν είναι κοροϊδία να ζητάει το Υπουργείο Παιδείας τηλεκπαίδευση , τη στιγμή που πάρα πολλά σχολεία της χώρας έχουν ανεπαρκή τεχνολογικό εξοπλισμό και αδύναμη σύνδεση στο διαδίκτυο; Το πιο τραγελαφικό απ’όλα είναι ότι ζητάει τηλεκπαίδευση τη στιγμή που η διαδικασία αυτή δεν είναι ίση για όλους! Πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί δεν ήταν σε θέση εξαιτίας της έντονης χιονόπτωσης, ειδικά στη μεγάλη πρωτεύουσα ,ούτε καν να πλησιάσουν τα σχολεία τους για να μπορούν να πραγματοποιήσουν το μάθημά τους , ούτε από τα σπίτια τους διαθέτουν όλοι οι εκπαιδευτικοί τα τεχνολογικά μέσα που απαιτεί η συγκεκριμένη μέθοδος διδασκαλίας. Επίσης πάρα πολλοί μαθητές δεν κατάφεραν να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση ,καθώς ούτε τα μέσα είχαν , ούτε οι εργαζόμενοι γονείς τους είχαν τον χρόνο να τα βοηθήσουν για να ανταποκριθούν στο έργο αυτό.
Ας μη γελιόμαστε κυρία Υπουργέ! Υπάρχουν ουσιαστικά προβλήματα στα σχολεία της χώρα μας ,στα οποία πρέπει να ενσκήψετε και να αναζητήσετε σοβαρές λύσεις και τρόπους αντιμετώπισης. Δε γίνεται σε κάθε κρίση, όποια κι αν είναι αυτή να καταλήγετε στην εύκολη λύση της Τηλεκπαίδευσης για να θεωρείτε ότι όλα λειτουργούν κανονικά, ομαλά και δε χάνεται ούτε μια ώρα διδακτέας ύλης, την ίδια ώρα που χιλιάδες μαθητές στοιβάζονται σε λυόμενα κτίρια με ελλιπέστατα μέτρα προστασίας κατά του ιού. Την ίδια ώρα επίσης που μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στερούνται πλήρη στήριξη από τους εκπαιδευτικούς τους ,καθώς δεν υπάρχουν άλλα λεφτά για να προσληφθεί εκπαιδευτικό προσωπικό. Την ίδια ώρα που χιλιάδες μαθητές δεν έχουν ίση πρόσβαση σε αυτά τα τεχνολογικά μέσα που εσείς θεωρείτε μάλλον δεδομένα! Ας αφήνατε τουλάχιστον τα παιδιά να χτίσουν αναμνήσεις , ζώντας με την ΄΄ελπίδα΄΄ , της σύνδεσης (όχι για ακόμη μια φορά διαδικτυακής) με τους συνομιλήκους τους και τις οικογένειές τους,παίζοντας χιονοπόλεμο στις συνοικίες και στα χωριά!
*Η Μαρία Μαστοράκη είναι Εκπαιδευτικός γενικής και ειδικής Αγωγής