ΑΠΟΨΕΙΣ
Διορισμοί Εκπαιδευτικών... Ώρα μηδέν
Η παιδεία δεν είναι ένα ζήτημα ατομικό ούτε και αφορά μόνο την κυβερνούσα αρχή, αλλά είναι ένα ζήτημα συλλογικό.
Της Αναστασίας Γεωργιάδου*
Η εκπαίδευση των επόμενων γενιών αποτελεί διαχρονικό και κυρίαρχο αίτημα σε όλες τις σύγχρονες κοινωνίες. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονιστεί ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα, κάτω ασφαλώς από συγκεκριμένες προϋποθέσεις βελτίωσης και εκσυγχρονισμού, μπορεί να αποτελέσει μια σταθερή και αξιόπιστη στρατηγική επένδυση για το μέλλον. Η επένδυση στην παιδεία πρέπει να εφαρμόζεται τόσο στο εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και στις υλικοτεχνικές υποδομές.
Η παιδεία δεν είναι ένα ζήτημα ατομικό ούτε και αφορά μόνο την κυβερνούσα αρχή, αλλά είναι ένα ζήτημα συλλογικό. Η αναμόρφωση της παιδείας, οφείλει να συμβαδίζει και τελικά να συνδέεται με την αγορά εργασίας, στο επίπεδο της ευελιξίας και της ενσωμάτωσης στη λογική των προγραμμάτων σπουδών, των αναγκών της πραγματικής οικονομίας.
“Η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με πολύ λίγα κενά , δηλαδή με τα κενά που δεν μπορούν να προβλεφθούν αυτή τη στιγμή“, δήλωνε η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου.
Στον αντίποδα αυτών των συνθήκων τόσο στο νομό Ηρακλείου όσο και πανελλαδικά, είμαστε καθημερινά δέκτες της απαξίωσης της κυβέρνησης της ΝΔ τόσο στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών όσο και εν γένει του δημόσιου χαρακτήρα της Παιδείας και της αντίστοιχης χρηματοδότησης, καθώς και της συμπεριληπτικής πολιτικής που αγκαλιάζει τις γνωστικές ιδιαιτερότητες των παιδιών. Είναι σημαντικό να επισημανθεί ότι στην προηγούμενη φάση των αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διορίστηκαν 97 άτομα από τα 155 κενά που έχει το Ηράκλειο. Ακόμα πιο λυπηρό είναι το γεγονός ότι διανύουμε την περίοδο του Νοέμβρη και όμως τα κενά εξακολουθούν να είναι 58!
Για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής η Παιδεία είναι εθνική υπόθεση. Για αυτό δεσμευόμαστε να προχωρήσουμε όλες τις προτάσεις μας μετά από ανοιχτή δημόσια συζήτηση και επιδιώκοντας τη μέγιστη δημοκρατική νομιμοποίηση, αναγνωρίζοντας ότι μόνο έτσι θα εξασφαλιστούν σημαντικά και μακροπρόθεσμα οφέλη για την ελληνική κοινωνία. Στα πλαίσια αυτών των αρχών προκρίνουμε τις παρακάτω συγκεκριμένες προτάσεις για την Προσχολική, την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και την Επαγγελματική Εκπαίδευση:
- Θεσμική, επιστημονική και υλικοτεχνική στήριξη του έργου των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων.
- Ενίσχυση και διεύρυνση, σε όλες τις βαθμίδες, των θεσμών άμβλυνσης των ανισοτήτων όπως το Ολοήμερο Σχολείο και οι παράλληλες δομές ενισχυτικής διδασκαλίας και αντισταθμιστικής αγωγής. Ιδιαίτερη σημασία στα σχολεία εκπαίδευσης μειονοτήτων με αναβάθμιση του εκπαιδευτικού περιεχομένου, της τεχνολογίας και των υποδομών.
- Ανοικτά σχολεία όλων των βαθμίδων, σε ανοικτές κοινωνίες. Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ, κόμβοι ανταλλαγής απόψεων, καινοτομίας και διασύνδεσης με την τοπική κοινωνία και οικονομία – κοινωνικούς εταίρους.
- Το δημόσιο σχολείο παραμένει ευθύνη και αποκλειστική αρμοδιότητα της πολιτείας, με κέντρο το Υπουργείο Παιδείας, όσον αφορά τη χρηματοδότηση, το προσωπικό και το βασικό πλαίσιο προγραμμάτων, με ευρεία όμως και ουσιαστική αυτονομία, όσον αφορά την οικονομική διαχείριση, τη διοίκηση, την εξειδίκευση των προγραμμάτων και του εκπαιδευτικού του υλικού.
- Θεσμική και οικονομική στήριξη της διοίκησης του σχολείου, ώστε να αναπτυχθεί στηριζόμενο στις δυνάμεις του εκπαιδευτικού προσωπικού και τη συμβολή των κοινωνικών εταίρων (γονείς, τοπική αυτοδιοίκηση, πολιτιστικοί και άλλοι κοινωνικοί φορείς).
- Στήριξη των μαθητών όλων των βαθμίδων της Γενικής και της Ειδικής Αγωγής από ειδικές δομές και από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
- Ευρεία μεταρρύθμιση του Λυκείου, ώστε, αφενός μεν να πάψει να είναι αποκλειστικά μηχανισμός εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αφετέρου να οργανωθεί στη λογική των όσο το δυνατόν περισσοτέρων δυνατοτήτων επιλογών που θα έχουν οι μαθητές.
*Φιλόλογος- Ειδική Παιδαγωγός (MEd),
Υπεύθυνη Επικοινωνίας- Μ.Μ.Ε της Δημοτικής Οργάνωσης Αρχανών- Αστερουσίων ΠΑ.ΣΟ.Κ.-ΚΙ.ΝΑ.Λ.