«Οι καλοί δεν παίρνουν ποτέ προαγωγή» – Τι λένε ειδικοί για την viral θεωρία

Newsroom
Newsroom

Οι εργασιακές σχέσεις έχουν αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες.

Προσπαθείτε να είστε ευχάριστος στη δουλειά; Σύμφωνα με ένα viral post στο TikTok, δεν πρόκειται ποτέ να πάρετε προαγωγή.

Η διοίκηση «δεν επιτρέπει ποτέ σε έναν εργαζόμενο που είναι καλός τόσο στο να κάνει τη δουλειά του όσο και στο να διατηρεί ένα χαμόγελο στο πρόσωπό του ενώ κάνει αυτή τη δουλειά, να αναρριχηθεί στην ιεραρχία», ισχυρίζεται η TikToker στο βίντεο που έχει πάνω από 8 εκατ. views και 900.000 likes.
 

@jacquelameo

but if I take a week off everything falls apart? it ain’t adding up

♬ original sound - jacqueline


Η λογική της; Οι προϊστάμενοι ξέρουν ότι μπορούν να φερθούν άσχημα σε αυτόν τον εργαζόμενο και εκείνος θα το δεχθεί με ένα χαμόγελο.

Οι χρήστες του TikTok συμφώνησαν σε μεγάλο βαθμό με το βίντεο. Σύμφωνα με την θεωρία της «τιμωρίας των επιδόσεων», οι καλοί εργαζόμενοι καλούνται να κάνουν περισσότερη δουλειά, γιατί είναι αξιόπιστοι και αποτελεσματικοί.  

Άλλωστε, το στερεότυπο θέλει τους εργαζόμενους που επιδεικνύουν κακή συμπεριφορά να πετυχαίνουν περισσότερο.

Όμως, μία μελέτη που έκανε το 2020 ο Cameron Anderson, καθηγητής οργανωτικής συμπεριφοράς στο Haas School of Business στο Berkeley του University of California, ανατρέπει αυτές τις θεωρίες. Όπως βρήκε η έρευνα, τα άτομα με πιο δύσκολη προσωπικότητα δεν προοδεύουν γρηγορότερα στο εργασιακό περιβάλλον από εκείνους που είναι πιο ευχάριστοι.

Η μελέτη υπέβαλε φοιτητές και αποφοίτους σε τεστ προσωπικότητας και στη συνέχεια εξέτασε την πορεία της καριέρας τους, μετά από 14 χρόνια.

ADVERTISEMENT

Αυτό που διαπίστωσε είναι ότι οι δυσάρεστοι άνθρωποι έχουν δύο βασικά χαρακτηριστικά που «ακυρώνουν» τα όποια οφέλη για την καριέρα τους. Πρακτικά, το γεγονός ότι είναι κυριαρχικοί και διεκδικητικοί τους βοηθά να φτάσουν στην εξουσία, αλλά καθώς είναι πιο εγωιστές και αναπτύσσουν λιγότερες σχέσεις, αντιμετωπίζονται αρνητικά από τους συναδέλφους τους.

Τι λένε οι ειδικοί

Κανείς μπορεί να ωφεληθεί επαγγελματικά εάν είναι πιο ευχάριστος στον εργασιακό χώρο, ειδικά εάν κάνει τη ζωή των συναδέλφων του ευκολότερη, λέει στο CNBC ο Andrew Brodsky, καθηγητής management στο McCombs School of Business  του University of Texas.

«Όταν βοηθάς άλλους και λαμβάνεις υπόψη σου τους άλλους, αποκτάς το πλεονέκτημα ότι οι άνθρωποι σε εμπιστεύονται περισσότερο, επομένως έχεις πρόσβαση σε διάφορους πόρους, όπως πληροφορίες, που μπορεί να μην είναι διαθέσιμες σε όλους μέσα σε έναν οργανισμό», εξηγεί ο Brodsky.

«Μπορείς επίσης να βελτιώσεις του στάτους σου εάν σε βλέπουν σαν ένα πρόσωπο που είναι χρήσιμο σε όλους και οι άλλοι θέλουν να επιβραβεύουν αυτόν που νιώθουν ότι αξίζει».

Σε κάθε περίπτωση, ο Brodsky αναγνωρίζει ότι οι εργασιακές σχέσεις έχουν αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες. «Παλιά, δούλευες για μια εταιρεία 40 χρόνια, σου έκαναν δώρο ένα χρυσό ρολόι και μετά έπαιρνες σύνταξη. Τώρα, οι εργαζόμενοι δεν είναι πιστοί στις εταιρείες, ειδικά σε αυτούς τους καιρούς των απολύσεων. Όταν έχεις επιχειρήσεις που δεν είναι πιστές στους υπαλλήλους τους, πρέπει να περιμένεις ότι οι υπάλληλοι θα είναι λιγότερο πιστοί σε εκείνες».


Πηγή: moneyreview.gr 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ