ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ξεκινούν οι εβδομαδιαίες προβολές από την Λέσχη Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου
Με την βραβευμένη ταινία από την Παλαιστίνη "200 Μέτρα"
Την Τρίτη 7 Νοεμβρίου στις 21:30 ξεκινούν οι εβδομαδιαίες προβολές επιλεγμένων ταινιών για την χειμερινή περίοδο 2023/2024, που διοργανώνει κάθε χρόνο η Λέσχη Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου σε συνεργασία με τον Π.Α.Ο.Δ.Α.Ν.
Για την πρεμιέρα των προβολών έχει επιλεγεί η ταινία “200 Μέτρα”, μία συγκλονιστική καταγραφή της καθημερινότητας στην Παλαιστίνη, δραματικά επίκαιρη λόγω της εκρηκτικής κατάστασης και του πολέμου που είναι σε εξέλιξη τις τελευταίες βδομάδες στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Η βραβευμένη στο φεστιβάλ Βενετίας και Θεσσαλονίκης ταινία, θα προβληθεί στον δημοτικό κινηματογράφο ‘REX’ με γενική είσοδο 5€, την πρώτη Τρίτη του Νοέμβρη. Σκηνοθετικό ντεμπούτο του Παλαιστίνιου Αμίν Ναϊφέ, αφηγείται μια ιστορία πατρικής αγάπης, που ξεδιπλώνεται γύρω από το τείχος της Δυτικής Όχθης, που χωρίζει τα ισραηλινά από τα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη. Τα “200 Μέτρα” είναι παραγωγής Παλαιστίνης, Ιορδανίας, Κατάρ, Ιταλίας, Σουηδίας 2020, διάρκειας 96΄ και πρωταγωνιστούν ο γνωστός για την συμμετοχή του σε πολλές αραβικές παραγωγές Αλί Σουλιμάν και οι Ανα Ουντερμπέργκ, Μοτάζ Μαλές.
Υπόθεση: Ο Μουσταφά και η οικογένειά του ζουν 200 μέτρα μακριά, καθώς το ισραηλινό τείχος της Δυτικής Όχθης χωρίζει τα χωριά τους. Τα σπίτια τους είναι αντικριστά, υπάρχει μάλιστα οπτική επαφή μεταξύ τους, όμως η μικρή αυτή απόσταση είναι στην πραγματικότητα απροσπέλαστη. Η γυναίκα με τα παιδιά είναι αναγκασμένοι να ζουν στην ‘αντίπερα όχθη’, στην γη των πλούσιων εποίκων (όπου υπάρχουν δουλειές), αλλά ο Μουσταφά αρνείται πεισματικά από περηφάνια να ζητήσει άδεια παραμονής από τις ισραηλινές αρχές. Διαθέτει μόνο άδεια προσωρινής εργασίας και περνάει καθημερινά έναν γραφειοκρατικό και ταπεινωτικό έλεγχο, για να βιοποριστεί, αλλά και για να αγκαλιάσει τα παιδιά του.
Όταν όμως μαθαίνει ότι ο μικρός του γιος νοσηλεύεται στα επείγοντα περιστατικά μετά από ένα ατύχημα, βρίσκεται σε αδιέξοδο, καθώς δεν του επιτρέπεται η είσοδος από το σημείο ελέγχου, επειδή η ηλεκτρονική του κάρτα έχει λήξει. Στην προσπάθεια του να βρεθεί κοντά στην οικογένεια του, αναζητά κάθε πιθανή διέξοδο και τελικά αναγκάζεται να δοκιμάσει να περάσει λαθραία στην άλλη πλευρά του τείχους. Αυτό θα μετατρέψει την απόσταση των 200 μέτρων σε μια δαιδαλώδη πορεία χιλιομέτρων, κατά τη διάρκεια της οποίας θα έρθει αντιμέτωπος με τη μισαλλοδοξία, τις προκαταλήψεις, τις εθνικιστικές εξάρσεις και την αντιπαλότητα που γεννά η μεσανατολική πραγματικότητα…
Ένα οικογενειακό δράμα μεταμορφώνεται σε ένα λαθραίο ταξίδι πίσω από τα ορατά και αόρατα τείχη που ορίζουν τα σύνορα στην αντιπαράθεση της Δυτικής Όχθης. Η ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου στη μυθοπλασία Αμίν Ναιφέ μαρτυρά την προηγούμενη ενασχόληση του με την τεκμηρίωση. Με ειλικρίνεια και πειστικό ρεαλισμό αποτυπώνει την απέλπιδα προσπάθεια του πατέρα, σ’ ένα αγωνιώδες, αφηγηματικά νευρώδες δράμα, το οποίο αναπόφευκτα καταλήγει σε ουμανιστικά συμπεράσματα.
Η σκηνοθεσία είναι ακριβής στη δόμηση των χαρακτήρων και των ψυχικών καταστάσεων, η φωτογραφία χρησιμοποιεί πότε τον ρεαλιστικό τρόπο φωτογράφησης πότε τον ονειρικό, τα σκηνικά αποδίδουν το ρεαλισμό με ακρίβεια, ενώ το μοντάζ διατηρεί σταθερό τον ρυθμό. Το ανθρώπινο δράμα αποτυπώνεται με ένταση και πάθος, αφήνοντας στο περιθώριο τις όποιες ενστάσεις.