ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Οι Τέσσερις Εποχές στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου
Στις 28 Ιανουαρίου, στην αίθουσα Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού
SHARE:
Η πολυβραβευμένη βιολονίστρια Ντιάνα Τιστσένκο, παρουσιάζει τέσσερα αριστουργήματα του ιταλικού και του γερμανικού μπαρόκ.
Το πρόγραμμα, ξεκινά με το Βραδεμβούργιο Κοντσέρτο Νο.3 σε Σολ Μείζονα, BWV 1048, του Γερμανού συνθέτη Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ και ολοκληρώνεται με το έργο Τέσσερεις Εποχές του Ιταλού συνθέτη Αντόνιο Βιβάλντι.
Το Βραδεμβούργιο Κοντσέρτο σε σολ μείζονα, BWV 1048, είναι το τρίτο στη σειρά των έξι μεγάλων κοντσέρτων (concerti grossi) του συνθέτη, που έγραψε στα χρόνια 1717 με 1723. Το αφιέρωσε στον Μαργράβο (αντίστοιχος τίτλος τιμής του Μαρκησίου) του Βρανδεμβούργου, Κρίστιαν Λούντβιχ και εξ’ αυτού πήραν και το όνομά τους.
Ακολουθεί ένα έργο από τη ρομαντική περίοδο της ιστορίας της μουσικής, με έτος σύνθεσης το 1897, επηρεασμένο όμως από το μπαρόκ. Πρόκειται για την Πασακάλια σε σολ ελάσσονα του Νορβηγού συνθέτη Γιόχαν Χάλβορσεν, πάνω στο θέμα από τη Σουίτα για τσέμπαλο στην ίδια κλίμακα HWV 432, του Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ.
Επιστρέφοντας στον Μπαχ, η Ντιάνα Τιστσένκο ερμηνεύει την Παρτίτα Αρ.3 BWV 1006 σε Μι Μείζονα, το τελευταίο έργο από τη σειρά με τις έξι Σονάτες και Παρτίτες του συνθέτη για σόλο βιολί. Το έργο γράφτηκε το 1720, αλλά εκδόθηκε το 1802 και αποτελείται από επτά μέρη-χορούς, που δεν ακολουθούν την τυπική σειρά όπως αυτή συνηθιζόταν στις Σονάτες, δηλαδή με εναλλαγές αργών και γρήγορων χορών, αλλά μια πιο ελεύθερη, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ποικιλία.
Το πρόγραμμα της βραδιάς, κλείνει με τις Τέσσερεις Εποχές του Αντόνιο Βιβάλντι. Πρόκειται για τέσσερα κοντσέρτα για βιολί και ορχήστρα εγχόρδων, τους τίτλους των οποίων, είναι οι τέσσερεις εποχές του χρόνου. Γραμμένα μεταξύ 1718 και 1720, αποτελούν πρωτοποριακό δείγμα προγραμματικής μουσικής. Κάθε ένα από τα κοντσέρτα, η Άνοιξη, το Καλοκαίρι, το Φθινόπωρο και ο Χειμώνας, αποδίδει μουσικά την αντίστοιχη εποχή, μιμούμενη τους ήχους της φύσης, όπως αυτή αλλάζει εντός τους και αποδίδοντας ηχητικά ανθρώπινες δραστηριότητες, που σχετίζονται με κάθε μία από αυτές.
Διαβάστε περισσότερα, εδώ: https://bit.ly/3IhJyVk
Προπώληση εισιτηρίων
Η προπώληση των εισιτηρίων, αξίας 30, 22 και 15€ (γενική είσοδος) και 12 και 8€ (άνεργοι, ΑμεΑ, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών) συνεχίζεται και το κοινό μπορεί να τα προμηθευτεί από:
● Το Βιβλιοπωλείο Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09:00 - 15:00 και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09:00 - 14:00 & 17:30 - 21:00)
● Την ticketservices.gr, από εδώ: https://bit.ly/3IrDVnL
● Το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, πριν την έναρξη της εκδήλωσης
Σύμφωνα με τα νέα έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από την πανδημία COVID-19, για την είσοδο σε κάθε κλειστή αίθουσα, οι θεατές οφείλουν να πληρούν τις προϋποθέσεις και να φέρουν μαζί τους πιστοποιητικό εμβολιασμού (να έχουν περάσει 14 ημέρες από την ολοκλήρωση του εμβολιασμού) ή νόσησης κατά την είσοδο, καθώς και την αστυνομική τους ταυτότητα. Το ΠΣΚΗ επιπρόσθετα θα τηρήσει, για μεγαλύτερη ασφάλεια του κοινού στις κλειστές του αίθουσες, αποστάσεις μεταξύ των θεατών.
Βιογραφικό
Ντιάνα Τιστσένκο | βιολονίστρια
Γεννήθηκε στην Κριμαία το 1990. Σπούδασε στη Μουσική Σχολή Lysenko του Κιέβου και σύντομα έγινε μέλος της Ορχήστρας Νέων Γκούσταβ Μάλερ. Έλαβε Μεταπτυχιακό και Καλλιτεχνικό δίπλωμα, από το Πανεπιστήμιο Χανς Άισλερ του Βερολίνου, με τον καθηγητή Ουλφ Βάλιν και από το Πανεπιστήμιο Τεχνών του Γκρατς, με τον Μπόρις Κούσνιρ.
Η αναγγελία ότι η Ντιάνα Τιστσένκο, θα είναι το Ανερχόμενο Αστέρι του European Concert Hall Organisation (ECHO) για την περίοδο 2020-21, είναι απόδειξη της υψηλής εκτίμησης που απολαμβάνει από κριτικούς και κοινό. Υπό την αιγίδα του προγράμματος Rising Star, παρουσίασε σε μερικές από τις πιο διάσημες αίθουσες συναυλιών της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των Philharmonie του Παρισιού, Elbphilharmonie του Αμβούργου, Festspielhaus του Μπάντεν Μπάντεν, Philharmonie του Λουξεμβούργου, Konserthuset της Στοκχόλμης, L’Auditori της Βαρκελώνης. Την περίοδο 2022-23 θα δώσει ρεσιτάλ, μεταξύ άλλων, στο ιστορικό κτήριο St Luke’s της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου, στο Μέγαρο Μουσικής του Άμστερνταμ, στο Παλάτι των Τεχνών της Βουδαπέστης, στο Sage Gateshead, στη Συμφωνική Αίθουσα Συναυλιών της Κολωνίας, στο Ίδρυμα Καλούστ Γκιουλμπενκιάν της Λισαβόνας, στην Αίθουσα Συναυλιών του Ντόρτμουντ, στο Σπίτι της Μουσικής στο Πόρτο, στο Μέγαρο Μουσικής της Αθήνας και στην Αίθουσα της Συμφωνικής Ορχήστρας του Εθνικού Πολωνικού Ραδιοφώνου, στο Κατοβίτσε. Τον Νοέμβριο του 2019, εκδόθηκε το πρώτο της άλμπουμ από την Warner Classics, με τίτλο Strangers in PARadISe, είναι ένας φόρος τιμής σε τέσσερεις μεγάλου συνθέτες, τον Ραβέλ, τον Ιζαιέ, τον Ενέσκου και τον Προκόβιεφ, των οποίων το Παρίσι του 1920, αποτέλεσε τεράστια επιρροή.
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο