ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η λέσχη Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου προβάλει την ταινία "Ιωάννης ο Βαϊος"
Την Τρίτη 9 Αυγούστου στις 21:30
Με μια τραγικά επίκαιρη ταινία του ελληνικού σινεμά με θέμα την γυναικοκτονία συνεχίζονται οι καλοκαιρινές προβολές, που διοργανώνει η Λέσχη Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου σε συνεργασία με τον Π.Α.Ο.Δ.Α.Ν.
Την Τρίτη 9 Αυγούστου στις 21:30, στον δημοτικό κινηματογράφο ‘Χριστίνα’ προβάλλεται ο “Ιωάννης ο Βίαιος”, πρώτη ταινία της καταξιωμένης Ελληνίδας σκηνοθέτιδας Τώνιας Μαρκετάκη, παραγωγής 1973, διάρκειας 180΄ και με πρωταγωνιστές τους: Μανώλη Λογιάδη, Μίκα Φλώρα, Βαγγέλη Καζάν, Μηνά Χατζησάββα, Νικήτα Τσακίρογλου, Λήδα Πρωτοψάλτη, Μαλένα Ανουσάκη, Κώστα Αρζόγλου.
Υπόθεση: Σε έναν απόμερο δρόμο, τα μεσάνυχτα, δολοφονείται η νεαρή Ελένη από έναν άγνωστο άνδρα, ο οποίος τρέπεται σε φυγή αμέσως μετά το έγκλημα. Περαστικοί σπεύδουν στο σημείο αλλά είναι ήδη αργά. Το περιστατικό μονοπωλεί το ενδιαφέρον των εφημερίδων και της κοινής γνώμης, ενώ οι αστυνομικές αρχές έχουν εντοπίσει κιόλας τον πρώτο ύποπτο. Πρόκειται για τον αρραβωνιαστικό του θύματος, για τον οποίο όμως σύντομα αίρονται οι υποψίες, παρά το γεγονός πως υπήρξε καταπιεστικός και βίαιος απέναντι στην Ελένη. Λίγο αργότερα ο 20χρονος Ιωάννης, άσχετος με το στενό κύκλο της κοπέλας νεαρός, ομολογεί πως εκείνος τη σκότωσε, λόγω ψυχολογικών του προβλημάτων…
Η Μαρκετάκη εμπνεύστηκε την ιστορία από αληθινή περίπτωση δολοφονίας, την οποία μετουσίωσε σε σενάριο κάνοντας στοχευμένες αλλαγές. Ξεκινά την αφήγηση με τις καταθέσεις των αυτοπτών μαρτύρων και στη συνέχεια αναπτύσσει τον χαρακτήρα του θύματος μέσα από το βλέμμα των οικείων της, που την παρουσιάζουν σαν ‘εργατική’, ‘πουτάνα’ ή ‘προοδευτική’. Συνεχίζουν οι εφημερίδες, που παραβιάζοντας την ιδιωτικότητα της, την παρουσιάζουν σαν ‘άτιμη’…
Το πιο συνταρακτικό κομμάτι της ταινίας αφορά την προσωπικότητα του Ιωάννη: μοναχικός, σε σεξουαλική σύγχυση, κοινωνικά αποξενωμένος και με σημάδια κατάθλιψης, ο νεαρός νιώθει ευνουχισμένος και μισεί τις γυναίκες. Θεωρεί την πράξη του εκδίκηση και συμβολική τιμωρία του γυναικείου φύλου. Παράλληλα, ψύχραιμα, μεθοδικά και με σχέδιο δρα σε δύο επίπεδα: από τη μια ενισχύει την εικόνα του ψυχολογικά ασταθούς υποκειμένου και από την άλλη επιλέγει την κατάλληλη στιγμή για να ομολογήσει το έγκλημα, όταν το θύμα έχει ήδη απαξιωθεί από την κοινωνία. Τελική κατάληξη ο πικρός επίλογος της ταινίας, αναπόφευκτο αποτέλεσμα της πατριαρχικής δομής της ελληνικής κοινωνίας.
Περισσότερες πληροφορίες για την ταινία και τους συντελεστές, φωτογραφίες, trailer, βίντεο, συνεντεύξεις στην ιστοσελίδα μας (kileagn.com)
ΛΕΣΧΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Αγίου Νικολάου