ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η «Μήδεια» που αγαπήθηκε από το κοινό επιστρέφει στις 20 Οκτωβρίου

Η «Μήδεια» σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ που ανέβηκε τον Ιούλιο από το Σχολείο Θεάτρου και τον Θεατρικό Περίπλου επιστρέφει στις 20 Οκτωβρίου για 8 μόνο παραστάσεις

Η «Μήδεια» που αγαπήθηκε από το κοινό επιστρέφει στις 20 Οκτωβρίου

Οι καλοκαιρινές παραστάσεις έγιναν πολύ γρήγορα sold-out, ενδεικτικό της αγάπης που έδειξε το κοινό για την παράσταση του θιάσου. Το μεράκι, η δουλειά και ο σεβασμός που επιδεικνύουν στις παραγωγές τους το Σχολείο Θεάτρου και ο Θεατρικός Περίπλους είναι άλλωστε γνωστά για την πόλη του Ρεθύμνου, αλλά και γενικότερα για την Κρήτη. Πρέπει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι τις καλοκαιρινές παραστάσεις παρακολούθησαν ακόμα και τουρίστες, οι οποίοι αν και δε γνώριζαν τη γλώσσα, ενθουσιάστηκαν από την παράσταση, το κοινό κλίμα που μετέφεραν οι ηθοποιοί στους θεατές και το συγκινητικό δέος που προκαλούσε η σκηνοθεσία. 

Θεατρικός Περίπλους σχολείο θέατρο Ρέθυμνο

Οι αντιδράσεις του κοινού…

Αντίστοιχες ήταν και οι αντιδράσεις γνωστών Ρεθεμνιωτών για την παράσταση. Ο συγγραφέας Μάνος Γοργοράπτης σημείωσε μετά το τέλος της παράστασης στην σελίδα του στο Facebook: «Είμαστε πολύ τυχεροί στο Ρέθυμνο που έχουμε τη Μαρία Καντιφέ και τον Θεατρικό Περίπλου. Βοηθούν το Ρέθυμνο να "γαντζώνεται" κυριολεκτικά στις τέχνες... Μπράβο στο Σχολείο Θεάτρου της Μαρίας και του Θωμά Καντιφέ για την αποψινή θεατρική εμπειρία. […]. Όσοι πρόλαβετε μη διστάσετε αύριο Δευτέρα κ την Πέμπτη να κατηφορίσετε στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου για να δείτε τη Μήδεια τους... Ειλικρινά, αν δε το κάνετε, θα χάσετε μια σπουδαία θεατρική στιγμή της πόλης... Ταλέντο-μεράκι-αξιοπιστία-αγάπη για το θέατρο».

Σε ανάλογο διθυραμβικό κλίμα ήταν και η ανάρτηση της Γεωργίας Γυπαράκη, η οποία επίσης παρακολούθησε την παράσταση της «Μήδειας» και έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό στο Facebook: 

«[…]. Τι ήταν αυτό; Έχω δει την παράσταση ΜΗΔΕΙΑ, του Ευρυπίδη, μπορεί και 5 φορές. Από μεγάλους αθηναϊκούς θιάσους που έπαιξαν και στην Επίδαυρο. Πρώτη φορά, στον "Θεατρικό Περίπλου" πάγωσε το αίμα μου. Καθισμένη, με τη Χρυσούλα, σε απόσταση ενός μέτρου από τη σκηνή, ένιωθα την ανάσα των ηθοποιών. Την πύρινη κραυγή της μάνας. Τα αθώα γελάκια των θυσιασθέντων παιδιών...Ερασιτέχνες λέει. Μα τόση τέχνη στο να βγάζουν την ψυχή τους. Τόση τέχνη να σου βγάζουν, μέσα σε δευτερόλεπτα και εσένα την ψυχή... Να κλαίνε και να κλαίς... -Πως αυτοί οι άνθρωποι είναι παιδιά της "σχολής Θεάτρου" της Μαρίας Καντιφέ και του Θωμά Καντιφέ; Καθηγηταδες είναι όλοι τους.
Εννέα ηθοποιοί. Τέσσερις Μήδειες. Εναλλάξ. Λες και το βάρος της μιας τραγικής δεν ήταν μπορετό να το αντέξει ένας άνθρωπος... Μουσική καθηλωτική από τον Θανάση Παπαθανασίου. […]. Η Μήδεια σε σκηνοθεσία και εκτέλεση των ηθοποιών της Μαρίας Καντιφέ πρέπει να συνεχιστεί. Να την δουν όσο γίνεται περισσότεροι συμπολίτες. Θα είναι μια από τις καλύτερες και διδακτικότερες παραστάσεις που θα έχουν δει στη ζωή τους. Θυμηθείτε με... Παιδιά του Θεατρικού Περίπλου σας ευχαριστώ πολύ...
Το μπράβο είναι λίγο. Περήφανη που είστε στη μικρή μας πόλη αλλά των θαυμάτων, των μεγάλων ανθρώπων. Των δικών σας». 

Ανάρτηση στο Facebook έκανε και ο δημοσιογράφος Μανούσος Κλάδος γράφοντας: «[…]. Θεωρώ, πως πρόκειται για μια θεατρική δουλειά, η οποία χαρακτηρίζεται από απόλυτο σεβασμό στο θρυλικό και ιστορικό κείμενο του συγγραφέα. Αποδίδεται με το πάθος που απαιτούν οι συγκλονιστικοί ρόλοι της τραγωδίας. Χρησιμοποιούνται κοστούμια, τα οποία είναι τόσο μοντέρνα όσο χρειάζεται να είναι και παραπέμπουν στην εποχή του έργου με ευφάνταστο τρόπο, όπως και τα σκηνικά. Σκηνικά και κοστούμια είναι της μοναδικής έμπνευσης του Θωμά Καντιφέ που αγαπώ ό,τι κάνει γιατί το κάνει με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και μεράκι. Άφησα τελευταία την σκηνοθεσία. Δεν μπορώ να φανταστώ πόσες νύχτες έμεινε άγρυπνη η Μαρία Καντιφέ για να σκεφτεί όλο αυτό που βλέπουμε επί σκηνής ή μάλλον που βιώνουμε κατά την ώρα της παράστασης. Οι λέξεις ευρηματικότητα και πρωτοπορία, ενδεχομένως να αντανακλούν σε μια δουλειά που παίρνει το κλασσικό, το κάνει καινούργιο αλλά πάντα στα πλαίσια της κλασσικής υπόστασης που πρέπει να χαρακτηρίζει αυτού του είδους την δραματική τέχνη, η οποία τόσο βίαια πλήττεται συχνάκις από πλήθος επαγγελματικών σκηνών. Πολλά συγχαρητήρια σε όλη την ομάδα και για όλη αυτή την δουλειά που θα ήταν ευχής έργο να την δει όλη η Ελλάδα. Στο Ρέθυμνο πρέπει να είμαστε περήφανοι που γίνονται τέτοιες παραγωγές». 

Θεατρικός Περίπλους σχολείο θέατρο Ρέθυμνο

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

20, 21, 22, 23 & 27, 28, 29, 30 Οκτωβρίου - ώρα 21:30

Αίθουσα Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, είσοδος πλατείας Μικρασιατών)
Κρατήσεις θέσεων: 6945458516 - Είσοδος: 13€

Υπόθεση:

Ο Ιάσονας έχει πάρει το χρυσόμαλλο δέρας από την Κολχίδα, με τη βοήθεια της Μήδειας, της κόρης του βασιλιά της χώρας. Η Μήδεια, που ήταν μάγισσα, τον ερωτεύτηκε, τον βοήθησε να γλυτώσει και να φύγει και τον ακολούθησε στην Ελλάδα διακόπτοντας κάθε δεσμό με τον πατέρα της και τη χώρα της.

Το ζευγάρι μαζί με τα δυο τους παιδιά, ζουν εξόριστοι στην Κόρινθο. Το έργο ξεκινάει όταν η Μήδεια μαθαίνει πως ο Ιάσονας αποφάσισε να εγκαταλείψει εκείνη και τα παιδιά τους και να παντρευτεί την Γλαύκη, την κόρη του Κρέοντα του βασιλιά της Κορίνθου. Ο Κρέοντας μάλιστα φοβούμενος τις δυνάμεις της Μήδειας τη διατάζει να φύγει από τη χώρα μαζί με τα παιδιά της.

Η Μήδεια διαλυμένη ψυχικά συνειδητοποιεί την προδοσία του άντρα της, έρχεται αντιμέτωπη με τη θέση της (είναι γυναίκα, είναι “βάρβαρη”, είναι μόνη χωρίς χώρα, σπίτι και οικογένεια) αποφασίζει να εκδικηθεί. Εξασφαλίζει από τον Κρέοντα μια μέρα παραμονής ακόμα. Παράλληλα ο, περαστικός από τη χώρα, Αιγέας, βασιλιάς της Αθήνας, της υπόσχεται άσυλο με τη συμφωνία πως με τα φαρμάκια της θα τον βοηθήσει να κάνει παιδιά. Έχοντας ετοιμάζει το έδαφος καταστρώνει ανενόχλητη το σχέδιο θανάτωσης του Κρέοντα και της Γλαύκης.  Δεν σταματάει όμως εκεί. Η ολοκλήρωση του σχεδίου κρύβει και την θανάτωση των δυο της παιδιών…

Η Μήδεια συνδιαλέγεται σε όλο το έργο με τις διαφορετικές πλευρές της… Της γυναίκας, της μάνας, της συναισθηματικής, της σκληρής, της προδομένης, της φοβισμένης, της ερωτικής, της μάγισσας, της θνητής, της λογικής, της αυτοκαταστροφικής, της δίκαιης και της άδικης… Και όλες αυτές η πλευρές συνθέτουν τη μοναδικότητα και την πολυπλοκότητα του χαρακτήρα της και της ψυχής της…

Όποιος την περιορίσει μέσα στον χαρακτηρισμό της “φόνισσας” και της “παιδοκτόνου” θα χάσει την ουσία της ύπαρξής της… την ουσία που με τόση τέχνη της έδωσε ο Ευριπίδης.

Θεατρικός Περίπλους σχολείο θέατρο Ρέθυμνο

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία – Διδασκαλία Υποκριτικής – Μουσική Επιμέλεια: Μαρία Καντιφέ
Σκηνικά – Κοστούμια: Θωμάς Καντιφές
Σχεδιασμός & Κατασκευή δέντρου: Θανάσης Παπαθανασίου
Για την κατασκευή του δέντρου δούλεψαν η Άννα Τζανιδάκη και η Εύη Καννά. Επίσης οι: Νικόλ Μητσοπούλου, Στέλλα Φραντζεσκάκη, Γιάννης Μαθιουδάκης, Μάριος Μαραγκουδάκης, Ελπίδα Κουρκούτα, Κατερίνα Γρηγοράκη.
Κατασκευές: Μαρία Καντιφέ, Άννα Τζανιδάκη
Το Β΄ στάσιμο μετέφρασε ο Γιάννης Μαθιουδάκης.
Το Α΄ στάσιμο μελοποίησε ο Θανάσης Παπαθανασίου.
Χορογραφίες – Κίνηση: Μαρία Καντιφέ
Χορογραφία Παρόδου: Ανδρομάχη Βαρσάμη
Μίξη ήχου: Θανάσης Παπαθανασίου, Άννα Τζανιδάκη
Σύνθεση αφίσας: Άννα Τζανιδάκη
Φωτογραφίες: Μαρία Σκορδίλη, Ευη Καννά
Ευχαριστούμε την Περιηγητική Λέσχη Ρεθύμνου.

Παίζουν:

Στέλλα Φραντζεσκάκη (Μήδεια, χορός)

Άννα Τζανιδάκη (Μήδεια, χορός)

Νικόλ Μητσοπούλου (Μήδεια, χορός)

Μάγδα Σαλβαράκη (Μήδεια, χορός)

Μάριος Μαραγκουδάκης (Ιάσονας, Αγγελιοφόρος, χορός)

Γιάννης Μαθιουδάκης (Κρέοντας, Αιγέας, Αγγελιοφόρος, χορός)

Ελπίδα Κουρκούτα (χορός)

Στέλλα Μπανιώτη (χορός)

Ιωάννα Χαμπέζου (χορός)

Φωνή Τροφού: Μαρία Καντιφέ

Φωνή Παιδαγωγού: Θωμάς Καντιφές

Θεατρικός Περίπλους σχολείο θέατρο Ρέθυμνο

Επίσημη ιστοσελίδα: www.theatrikosperiplous.gr
Βρείτε τον Θεατρικό Περίπλου στα Social Media:
Facebook: Θεατρικός Περίπλους και Σχολείο Θεάτρου – Θεατρικός Περίπλους
Instagram: @th.periplous

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ρέθυμνο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση