ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

The Guardian: Η τεχνολογία επιβάλλει την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα

Η ψηφιακή αναπαραγωγή σε πέτρα των ελληνικών έργων τέχνης θα αρκεί για τους Λονδρέζους

No profile pic

Το επιχείρημα της ψηφιακής τεχνολογίας για πιστότατη αναπαραγωγή έργων τέχνης επικαλείται νέο άρθρο στον βρετανικό Τύπο υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο.

Σύμφωνα με το άρθρο του βετεράνου σχολιαστή της εφημερίδας Guardian, Σάιμον Τζένκινς, είναι δεδομένο ότι αργά ή γρήγορα η βρετανική κυβέρνηση θα επιστρέψει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στην Ελλάδα, και το μόνο ερώτημα είναι ποιος Βρετανός πρωθυπουργός θα κερδίσει την αιώνια ευγνωμοσύνη των Ελλήνων.

Ο αρθρογράφος υπενθυμίζει ότι ο Μπόρις Τζόνσον θα ήταν ο προφανής υποψήφιος, δεδομένου ότι το 1986 είχε καλέσει στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης τη Μελίνα Μερκούρη να επιχειρηματολογήσει υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών. Ωστόσο όταν συναντήθηκε πριν μερικές μέρες με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, προσποιήθηκε ότι το θέμα αφορά μόνο το Βρετανικό Μουσείο και όχι τον ίδιο.

Αφού καταγράφει, συχνά με τρόπο σκωπτικό, τα διάφορα επιχειρήματα του Μουσείο υπέρ της διακράτησης των Γλυπτών, ο Βρετανός σχολιαστής καταθέτει τη δική του πρόταση, παραθέτοντας και σχετικά παραδείγματα.

Όπως αναφέρει, η συζήτηση πλέον έχει αλλάξει δεδομένης της προόδου στην τεχνολογία της πιστής αναπαραγωγής. Οι υπολογιστές μπορούν πλέον να αναδημιουργήσουν με μικροσκοπική ακρίβεια αρχαία κτίρια και αγάλματα, σε μια τεχνική στην οποία πρωτοπόρησαν οι Ιταλοί αλλά και το Ινστιτούτο Ψηφιακής Αρχαιολογίας στην Οξφόρδη. Ήδη υπάρχουν σχέδια αναπαραγωγής σε πέτρα του ναού στην Παλμύρα της Συρίας που κατέστρεψε ο ISIS πριν έξι χρόνια, αλλά και μνημείων που επίσης χάθηκαν με τραγικό τρόπο στη Μοσούλη και τη Νιμρούντ, στο Ιράκ.

«Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα μπορούν τώρα να αναπαραχθούν και να μη διακρίνονται τα αντίγραφα από τα πρωτότυπα, ακόμη κι αν κάποιοι κριτικοί τέχνης τα απορρίψουν ως “ψεύτικα” και “όχι το ίδιο πράγμα”. Αυτό εγείρει τότε το ερώτημα, ποιο μουσείο, του Λονδίνου ή της Αθήνας, πρέπει να πάρει τα πραγματικά Γλυπτά, και αν αυτό έχει πραγματικά σημασία… Μπορούμε να θαυμάσουμε αντίγραφα άλλων έργων τέχνης, από έναν Ρέμπραντ, έναν Ροντέν κλπ. Ποιος νοιάζεται;»

«Σε αυτό υπάρχει μόνο μια απάντηση: Οι Έλληνες νοιάζονται», τονίζει το άρθρο στην αγγλική εφημερίδα, και επισημαίνει: «Αν οι Λονδρέζοι επιθυμούν να απολαύσουν την αισθητική μαγεία της ελληνικής γλυπτικής, θα μπορούν: Η τεχνολογία θα την αναπαραγάγει για αυτούς, όπως ακριβώς το κάνει ήδη για διάσημα αγάλματα ανά την Ευρώπη».

«Αλλά τα Μάρμαρα να επιστρέψουν!» υπογραμμίζει ο Σάιμον Τζένκινς.

Πηγή: The Guardian

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση