ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“ Φθινοπωρινή Σονάτα” από τη Λέσχη Κινηματογράφου Αγ. Νικολάου

Την Τρίτη, 12 Δεκεμβρίου

“ Φθινοπωρινή Σονάτα” από τη Λέσχη Κινηματογράφου Αγ. Νικολάου

Με ένα κλασικό αριστούργημα του παγκόσμιου κινηματογράφου συνεχίζονται οι εβδομαδιαίες προβολές, που διοργανώνει η Λέσχη Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου σε συνεργασία με τον Π.Α.Ο.Δ.Α.Ν.

Την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου στις 21:30, στο δημοτικό κινηματοθέατρο REX, προβάλλεται σε επανέκδοση η θρυλική ταινία “Φθινοπωρινή Σονάτα – Autumn Sonata”, παραγωγής Σουηδίας 1978 και διάρκειας 99’. Την σκηνοθεσία υπογράφει ένας από τους κορυφαίους δημιουργούς της 7ης τέχνης, ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, στην τελευταία του ταινία για τον κινηματογράφο (οι επόμενες ταινίες του ήταν τηλεοπτικές παραγωγές). Στην “Φθινοπωρινή Σονάτα” συναντιούνται δύο από τις σημαντικότερες ερμηνεύτριες όλων των εποχών, η αείμνηστη Ίνγκριντ Μπέργκμαν στην τελευταία κινηματογραφική της εμφάνιση και η μούσα του σκηνοθέτη Λιβ Ούλμαν, στους ρόλους μιας αυστηρής διάσημης πιανίστριας και της αποξενωμένης κόρης της αντίστοιχα.

Υπόθεση: Η Σάρλοτ, είναι παγκοσμίου φήμης πιανίστρια με τεράστιο ταλέντο και ακατάπαυστη ενεργητικότητα. Μετά από επτά χρόνια απουσίας κι αποξένωσης επισκέπτεται την κόρη της Εύα, στο απομονωμένο σπίτι όπου ζει μαζί με τον εφημέριο σύζυγό της. Η αδημονία και η αρχικά εγκάρδια υποδοχή θα δώσουν γρήγορα τη θέση τους στην αμηχανία και τη νευρικότητα. Οι σωρευμένες ενοχές και οι κατηγορίες χρόνων θα αρχίσουν να βγαίνουν στην επιφάνεια μέχρι τη νομοτελειακή έκρηξη. Η συνάντηση μάνας και κόρης εξελίσσεται σε μια τρομερή σύγκρουση, μέσα από μια σειρά εξομολογήσεων που ξεχειλίζουν ταυτόχρονα από αγάπη, αλλά και μίσος. Γιατί οι δύο γυναίκες συνδέονται με έναν ιστό ενοχών, συμπλεγμάτων και αλληλοσυγκρουόμενων συναισθημάτων και χωρίζονται από μια αβυσσαλέα απόσταση, το βάθος και η έκταση της οποίας θα αποκαλυφθούν το βράδυ που θα πέσουν οι μάσκες. Στη μονομαχία τους δεν υπάρχουν νικητές, παρά μόνο μια λαβωμένη εκεχειρία. Μέχρι την επόμενη συνάντηση που ίσως δεν γίνει ποτέ…

Η πιο εμβληματική σκηνή της ταινίας, η μουσική “μονομαχία” μάνας και κόρης είναι ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο ο Μπέργκμαν εκμεταλλεύεται δεξιοτεχνικά όλα τα μέσα για να μεταδώσει στον θεατή όλα όσα δεν λέγονται με λόγια. Το πιάνο, το όργανο που καθόρισε με τόσο διαφορετικό τρόπο τις ζωές τους, θα γίνει το πεδίο της μάχης, όπου η Εύα, κατόπιν παρότρυνσης της μητέρας της, θα παίξει νευρικά και άτσαλα, με τονικά και εκφραστικά λάθη. Η κάμερα θα εστιάσει στο πρόσωπο της Σάρλοτ, εκεί όπου παλεύουν στο βλέμμα της η μητρική αγάπη, η αμηχανία απέναντι στη μετριότητα, η αυστηρότητα του ολοκληρωμένου καλλιτέχνη απέναντι στον ερασιτέχνη. Κι όταν οι ρόλοι αντιστραφούν και η διάσημη μητέρα ερμηνεύσει (αναμενόμενα άψογα) το ίδιο κομμάτι, τότε στο πρόσωπο της Εύας θα διαγραφούν, ανάμεσα στα τόσα ανείπωτα αισθήματα, η ταπείνωση, η πίκρα, η ήττα και ο θαυμασμός…

Όταν ο Ινγκμαρ συνάντησε την Ινγκριντ ή πώς η συνεργασία των δύο μυθικών Μπέργκμαν της μεγάλης οθόνης οδήγησε σε μια εμβληματική στιγμή στη φιλμογραφία τους, σε μια αξεπέραστη δημιουργία που παραμένει διαχρονικά επίκαιρη και έχει πάντα κάτι νέο να προσφέρει στον θεατή.

Περισσότερες πληροφορίες για την ταινία, τους συντελεστές, φωτογραφίες, αφίσες, trailer, συνεντεύξεις στην ιστοσελίδα της Λέσχης Κινηματογράφου Αγίου Νικολάου (kileagn.com). 


050940985668954

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση