ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
"Το έρημο κλουβί" - Νέο παραμύθι από την Βαγγελιώ Καρακατσάνη
Τι λένε η συγγραφέας και η εικαστικός Εύα Μελά που ανέλαβε την εικονογράφηση και η αισθητική επιμέλεια της έκδοσης
SHARE:
Συνέντευξη στην δραματοθεραπευτρια και συγγραφέα Ανθή Παρασκευόπουλου
Η Βαγγελιώ Καρακατσάνη μιλά για το νέο της παραμύθι:
- Ποια είναι η ιστορία του παραμυθιού «Το έρημο κλουβί» και πως σας ήρθε η έμπνευση για την συγγραφή του;
«Το έρημο κλουβί» είναι ένα παιχνίδι μεταξύ των πουλιών με το κλουβί, με στόχο το τελευταίο να πάψει να είναι μόνο κι έρημο. Τα πουλιά θα μπουν σε μια διαδικασία ανταγωνισμού για το πιο θα πρωτομπεί μέσα στο κλουβί που τους έχει τάξει άνεση, τροφή και ασφάλεια. Όμως η περιπέτεια καταλήγει κάπως άδοξα για το κλουβί.
Πρόκειται δηλαδή για μια αλληγορική ιστορία για την αξία της φιλίας και της συντροφικότητας, της ίδιας της ζωής. Ένα «παραμύθι» για τα διλήμματα και τις προκλήσεις που δέχεται ένας άνθρωπος, μικρός ή μεγάλος, και που επιλέγει τελικά να ακολουθήσει τα όνειρά του.
Η έμπνευση μου ήρθε όταν παρατήρησα ότι οι άνθρωποι επιλέγουν να πιστέψουν τα «ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» προκειμένου να αισθάνονται πιο σίγουροι και ασφαλείς. Κι αυτό το συζήτησα με τα ανίψια μου και τα κάλεσα να απαντήσουν σε ορισμένα ερωτήματα, όπως: Έχει τίμημα η ελευθερία; Προτιμάς την ασφάλεια του σπιτιού ή την περιπέτεια στο δάσος; Θα μπεις σε «αγώνες» για την εξασφάλιση της τροφής σου ή θα πετάς ελεύθερος με όποιο κόστος; Τελικά θα διαλέξεις να είσαι φοβισμένος ή δυνατός;
Οι άνθρωποι για να είναι ελεύθεροι πρέπει να έχουν ενσυναίσθηση, να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους, να αγωνίζονται αέναα κι αυτό είναι το μήνυμα μου.
- Με μια πρώτη «ανάγνωση» πρόκειται πραγματικά για μια ξεχωριστή δουλειά και ως ιστορία, και ως εικονογράφηση.
Νομίζω ότι το παραμύθι μου «Το έρημο κλουβί» είναι το καλύτερο έργο μου μέχρι σήμερα κι ελπίζω να διαβαστεί και να αγκαλιαστεί από πολλούς πολλούς αναγνώστες. Η εικονογράφηση και η αισθητική επιμέλεια της έκδοσης από την διακεκριμένη εικαστικό Εύα Μελά, την οποία ευχαριστώ γιατί έδωσε ζωή στην ιστορία μου, θα έλεγα ότι έδεσε θαυμάσια με την αλληγορική ιστορία που αφορά μεγάλους και μικρούς, κι έτσι έχουμε ένα θαυμάσιο από κάθε άποψη αποτέλεσμα. Η αλήθεια είναι ότι άφησα την ιστορία μου να «μιλήσει» στην Εύα και δεν της έθεσα κάποιο πλαίσιο, κάποιους περιορισμούς. Είχε τον χρόνο και τον τρόπο να πει ότι ήθελε, με όποιο μέσο ήθελε και τελικά να μιλήσει στις καρδιές και την αισθητική μας δίνοντας ένα πραγματικά ξεχωριστό αποτέλεσμα. Δεν σας κρύβω ότι όταν είδα τις ζωγραφιές της Εύας, πολύ περισσότερο το παραμύθι μορφοποιημένο από τον Φιλιππίδη Πέτρο, εντυπωσιάστηκα. Δεν περίμενα τόσο καλό αποτέλεσμα. Φυσικά σημαντικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα ως προς την εξέλιξη της ιστορίας έπαιξαν τόσο τα ανίψια μου Ιάκωβος και Μάριος που με βοήθησαν στην ολοκλήρωσή της γι’ αυτό και τους το αφιερώνω, όσο και η επιμελήτρια της έκδοσης Αλεξάνδρα Παπαναστασίου με τις στοχευμένες παρατηρήσεις της αλλά και τις διαδραστικές ασκήσεις στο τέλος του βιβλίου. Να σημειώσω τους τιμητικούς για μένα προλόγους τόσο από την ψυχίατρο μου Μαρία Αναστασάκη, όσο και από τη Δραματοθεραπεύτρια μου Ανθή Παρασκευοπούλου.
Συνολικά, όλοι οι παραπάνω συνεργάτες των εκδόσεων «Ατέχνως» μαζί με τον εκδότη μου Ηρακλή Κακαβάνη, συνεργαστήκαμε για αρκετό καιρό, το παιδέψαμε πολύ, για να έχουμε ένα άψογο αποτέλεσμα. Θα ήθελα τέλος, πέρα από όλους τους παραπάνω, να ευχαριστήσω τις εταιρίες από το Ηράκλειο, «IRIS ΒΙΟ», «FRESH SNACK» και «HAL PLAST» που συνέβαλαν στην προσπάθειά μας να δώσουμε στους αναγνώστες μια καλαίσθητη και ωφέλιμη έκδοση.
- Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στα παιδιά που θα το διαβάσουν;
Καταρχήν τα παιδιά , μέσα από μια πρωτότυπη θέλω να πιστεύω ιστορία με πρωταγωνιστές τα πουλιά, θα βρεθούν μπροστά σε διλήμματα που θα κληθούν να απαντήσουν στην ενήλικη ζωή τους, όταν οι καταναγκασμοί -με όποια μορφή- θα βαραίνουν στις επιλογές τους. Ταυτόχρονα το «Έρημο κλουβί» είναι ένα μάθημα αισθητικής και καλαισθησίας με τα εξαιρετικά σχέδια που έφτιαξε η Εύα Μελά εμπνευσμένη από την ιστορία. Και τέλος, υπάρχει στο τέλος ένα διαδραστικό παράρτημα (ας το πούμε έτσι) με το οποίο τα παιδιά εξοικειώνονται με το βιβλίο γενικότερα.
Πέρα όμως από αυτή τη «χρηστική» αξία, «Το έρημο πουλί» έχει πολλές αναγνώσεις. Εστιάζει στα διαχρονικά μηνύματα της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης, της Φιλίας, της Αλληλεγγύης, του Αλτρουϊσμού. Το παραμύθι μου «λέει» ένα καθαρό όχι στον ανταγωνισμό, το φόβο, την ανασφάλεια και την αποξένωση. Αυτά τα μηνύματα θα συγκινήσουν τα παιδιά και θα τα τσιγκλήσουν να ζήσουν την περιπέτεια μέχρις ότου ανακαλύψουν μέσα από την ιστορία την ουσία αυτών των πανανθρώπινων αξιών.
Οι μικροί αναγνώστες θα ταυτιστούν με κάποιο πουλί, θα «καθρεπτιστούν» μέσα από τους ήρωες και τελικά θα οδηγηθούν στο ξέφωτο.
- Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας;
Πιστεύω ότι τα λαϊκά παραμύθια απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες. Είναι ιστορίες βγαλμένες από τη ζωή, για τη ζωή, και νομίζω ότι από αυτή την σκοπιά έχουν να πουν «κάτι» σε όλους τους αναγνώστες. Συχνά, ακόμη κι ως ενήλικες, όταν διαβάζουμε ένα παραμύθι στα παιδιά, ερχόμαστε αντιμέτωποι με προκλήσεις και όνειρα που έχουμε «ξεχάσει» στο χρονοντούλαπο της ζωής.
Οι ασκήσεις που έχει στο τέλος το βιβλίο απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού αλλά είμαι βέβαιη ότι «το έρημο κλουβί» έχει δυναμική τέτοια που μπορεί να διαβαστεί από όλους.
- Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στα παιδιά που θα το διαβάσουν;
Καταρχήν τα παιδιά , μέσα από μια πρωτότυπη θέλω να πιστεύω ιστορία με πρωταγωνιστές τα πουλιά, θα βρεθούν μπροστά σε διλήμματα που θα κληθούν να απαντήσουν στην ενήλικη ζωή τους, όταν οι καταναγκασμοί -με όποια μορφή- θα βαραίνουν στις επιλογές τους. Ταυτόχρονα το «Έρημο κλουβί» είναι ένα μάθημα αισθητικής και καλαισθησίας με τα εξαιρετικά σχέδια που έφτιαξε η Εύα Μελά εμπνευσμένη από την ιστορία. Και τέλος, υπάρχει στο τέλος ένα διαδραστικό παράρτημα (ας το πούμε έτσι) με το οποίο τα παιδιά εξοικειώνονται με το βιβλίο γενικότερα.
Πέρα όμως από αυτή τη «χρηστική» αξία, «Το έρημο πουλί» έχει πολλές αναγνώσεις. Εστιάζει στα διαχρονικά μηνύματα της Ελευθερίας, της Δικαιοσύνης, της Φιλίας, της Αλληλεγγύης, του Αλτρουϊσμού. Το παραμύθι μου «λέει» ένα καθαρό όχι στον ανταγωνισμό, το φόβο, την ανασφάλεια και την αποξένωση. Αυτά τα μηνύματα θα συγκινήσουν τα παιδιά και θα τα τσιγκλήσουν να ζήσουν την περιπέτεια μέχρις ότου ανακαλύψουν μέσα από την ιστορία την ουσία αυτών των πανανθρώπινων αξιών.
Οι μικροί αναγνώστες θα ταυτιστούν με κάποιο πουλί, θα «καθρεπτιστούν» μέσα από τους ήρωες και τελικά θα οδηγηθούν στο ξέφωτο.
- Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας;
Πιστεύω ότι τα λαϊκά παραμύθια απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες. Είναι ιστορίες βγαλμένες από τη ζωή, για τη ζωή, και νομίζω ότι από αυτή την σκοπιά έχουν να πουν «κάτι» σε όλους τους αναγνώστες. Συχνά, ακόμη κι ως ενήλικες, όταν διαβάζουμε ένα παραμύθι στα παιδιά, ερχόμαστε αντιμέτωποι με προκλήσεις και όνειρα που έχουμε «ξεχάσει» στο χρονοντούλαπο της ζωής.
Οι ασκήσεις που έχει στο τέλος το βιβλίο απευθύνονται σε παιδιά δημοτικού αλλά είμαι βέβαιη ότι «το έρημο κλουβί» έχει δυναμική τέτοια που μπορεί να διαβαστεί από όλους.
- Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία και με ποιόν τρόπο;
Νομίζω ότι τα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν μέσα από το παράδειγμα των γονιών τους. Αν βλέπουν ότι οι γονείς διαβάζουν τότε γίνεται η μύηση και διαπαιδαγωγούνται πάνω στη φιλαναγνωσία. Νομίζω ότι μπορούμε από μωρά να τους διαβάζουμε παραμύθια, να καλλιεργούμε τη φαντασία τους, να τα βοηθούμε να ονειρευτούν μαζί με τους ήρωες, να ταυτιστούν μαζί τους, να ζήσουν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα. Γιατί μπορεί ένα παραμύθι να μην είναι όλος ο κόσμος, σίγουρα όμως είναι ένας ολόκληρος κόσμος, με νοήματα, αξίες, ιδανικά. Αξίζει λοιπόν τα παιδιά να ζήσουν το όνειρο, να γνωρίσουν τους εκατοντάδες «κόσμους» των παραμυθιών, τις περιπέτειες των ηρώων τους, να ταυτιστούν μαζί τους ή να τους απορρίψουν. Στο τέλος, έτσι κι αλλιώς, επέρχεται η κάθαρση και όλοι είναι χαρούμενοι.
- Πείτε μας λίγα λόγια για την απόφασή σας να ασχοληθείτε με τη συγγραφή βιβλίων.
Η συγγραφή μου δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσω οράματα, όνειρα και απόψεις. Με βοηθά όμως ταυτόχρονα να βιώσω ως συγγραφέας την κάθαρση. Είναι μια χαρμόσυνη διαδικασία, όχι πάντα ευχάριστη, αφού ζω με τους ήρωες, εργάζομαι μαζί τους, νιώθω, ερωτεύομαι, χωρίζω και ξαναπατάω στα πόδια μου. Δεν είναι μια απλή ή εύκολη διαδικασία. Το μελάνι του υπολογιστή μου είναι γραμμένο με πόνο, με νοιάξιμο, με αληθινά συναισθήματα που θέλω να πιστεύω ότι τα μεταφέρω στους αναγνώστες μέσα από τα γραπτά μου. Η προσπάθειά μου είναι να είμαι ειλικρινείς με τον εαυτό μου, με τις ιδέες και τα πιστεύω μου, να δίνω ζωή σε ήρωες που δοκιμάζονται και ζουν όπως όλοι μας, τελευταία με την πανδημία, στην ανασφάλεια και την αβεβαιότητα.
- Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από εσάς ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζεται;
Εργάζομαι πάνω σε διάφορα κείμενα. Έχω ορισμένα παραμύθια, διορθώνω ένα θεατρικό έργο τη «Λευκή Δαντέλα», έχω διάφορες μαντινάδες που θέλω να τις ενώσω και να φτιάξω μια ιστορία αγάπης που θα λέγεται «Το παράπονο της Αρετούσας» τιμώντας και την ιδιαίτερη πατρίδα μου. Εργάζομαι πάνω σε διάφορα κείμενα, ανάλογα και με τη διάθεση, αν και νομίζω ότι είμαι κάπως τεμπέλα. Τέλος με ενδιαφέρει να γράψω μια σειρά διηγημάτων πάνω στη σύγχρονη γυναίκα και τους πολλαπλούς ρόλους που καλείτε να παίξει χωρίς καμιά κοινωνική στήριξη.
- Έχεις ασχοληθεί με τη συγγραφή ποιημάτων, μυθιστορήματος και παραμυθιών. Ποιο θεωρείς ότι το πιο δύσκολο λογοτεχνικό είδος.
Νομίζω ότι το πιο δύσκολο είναι να γράφεις και να εννοείς ακόμα και το κόμμα που βάζεις. Ακόμα δηλαδή και τα σημεία στίξης να έχουν τη σημασία τους. Κι αυτό απαιτεί πολύ δουλειά, να γράψεις το κείμενο αλλά να το βλέπεις ξανά και ξανά έως ότου τελειοποιηθεί ως αποτέλεσμα, λέει δηλαδή επακριβώς ότι θέλεις να πεις. Οπωσδήποτε ένα μυθιστόρημα έχει άλλες δυσκολίες, άλλες ένα ποίημα κι άλλες ένα παραμύθι. Για μένα είναι κάπως εύκολο να μεταπηδώ από το ένα στο άλλο είδος γιατί νομίζω ότι λέω ότι θέλω να πω, τη στιγμή που θέλω να μιλήσω. Το πιο δύσκολο δεν είναι το είδος της γραφής που επιλέγεις αλλά τα μυνήματα που μεταφέρεις, το όραμα για έναν καλύτερο κόσμο, ο αγώνας για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση και καταπίεση, η ολοκλήρωση του ανθρώπου και η θέλησή του να ζει σαν άνθρωπος.
Η ζωγράφος και χαράκτρια Εύα Μελά μιλά για το βιβλίο:
1 Πείτε μας δυο λόγια για το έργο σας και τις ζωγραφιές σας.
Προσεγγίζοντας το κείμενο της Βαγγελιώς Καρακατσάνη επιδίωξα να δώσω την αίσθηση της μοναξιάς, την αίσθηση της ερημιάς, ακόμα κι αν γύρω είναι ένα ηλιόλουστο περιβάλλον. Και την αντίθεση ανάμεσα στην «ερημιά» και τη συνομιλία, την επικοινωνία. Παράλληλα ήθελα να δώσω την τρυφερότητα , τη μορφή και το φευγαλέο, των πουλιών.. Την κίνησή τους πάντα προς την ελευθερία. Και την εικόνα του κάθε είδους πουλιού ξεχωριστά, με σαφήνεια. Οι ζωγραφιές έγιναν με χρώματα της γής: άσπρο, μαύρο, χοντροκόκκινο και ώχρα, και όμπρες. Πάντα ζωγραφίζω με χρώματα της γης. Μου φαίνεται πιο φυσικό το αποτέλεσμα. Και πιστεύω πως έχει ιδιαίτερη σημασία η αρχιτεκτονική του βιβλίου, η καλλιτεχνική του επιμέλεια συνολικά και στις λεπτομέρειες.
Δεν ζωγραφίζω «για παιδιά», «παιδικά». Πιστεύω πως τα παιδιά δεν έχουν ανάγκη να τους μιλήσουμε σε μια άλλη γλώσσα από τη δική μας, «παιδική», αλλά έχουν ανάγκη να τους ξεδιπλώσουμε την αλήθεια μας. Ζωγραφίζω τις εικόνες στο παιδικό βιβλίο όπως ζωγραφίζω πάντα στο εργαστήρι μου ή στη φύση, προσπαθώντας να αποδώσω το τι αισθάνομαι ως παρατηρητής της αφήγησης και του χώρου. ΄Ετσι απλά.
2. Μιλήστε μας για τη συνεργασία σας με τη συγγραφέα και τι ς εκδόσεις και πώς φτάσατε σ’ αυτό το αποτέλεσμα.
Τη Βαγγελιώ Καρακατσάνη τη γνώρισα μέσω της φίλης ζωγράφου Αναστασίας Μπρισκόλα. Εκείνη μεσολάβησε στο να μου δώσει εμένα η Βαγγελιώ το κείμενό της. Συνεργαστήκαμε με τη Βαγγελιώ για το βιβλίο χωρίς να έχουμε ειδωθεί ποτέ. Είχα μια αίσθηση ελευθερίας σε αυτή τη συνεργασία. Η Βαγγελιώ αισθάνθηκα ότι με εμπιστεύθηκε χωρίς καν να με γνωρίζει, χωρίς να θέλει να καθορίσει εκείνη τις εικόνες, και αυτό με έκανε χαρούμενη, με απελευθέρωσε. Ούτε ζήτησε να της πω τι έχω στο μυαλό μου να ζωγραφίσω. Μου έδωσε ελευθερία και χρόνο. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για να δώσει ο ζωγράφος ό,τι καλύτερο μπορεί στο βιβλίο. Τον Ηρακλή Κακναβάνη τον γνώριζα από παλιότερα και από τον ιστότοπο «Ατέχνως». Αν κάτι έχω νιώσει πιο πολύ σε αυτή τη συνεργασία με τη Βαγγελιώ και τον Ηρακλή, είναι η λέξη «σεβασμός». ΄Ετσι δούλεψα, με σεβασμό και χωρίς συμβιβασμούς. Θα πρέπει να σημειώσω και τη συμβολή του Πέτρου Φιλιππίδη που έκανε την ηλεκτρονική επεξεργασία του βιβλίου και το σχεδιασμό των σελίδων με τα παιγνίδια.
3. Πείτε μας τι ρόλο παίζει η εικόνα στο παιδικό βιβλίο.
Το βιβλίο, το λογοτεχνικό κείμενο, είναι για κάθε παιδί ένα παράθυρο στον κόσμο.Το παιδί διαβάζοντας ονειρεύεται, φαντάζεται, πλάθει εικόνες. Η ζωγραφική στο παιδικό βιβλίο είναι ένα δεύτερο παράθυρο στον κόσμο, με άλλα μέσα, συλλειτουργικά με το κείμενο. Η εικόνα παίζει υποστηρικτικό ρόλο σε αυτό το ταξίδι του παιδιού. Του δίνει οπτικά ερεθίσματα και πληροφορίες, χωρίς να το καθορίζει αποκλειστικά (όπως λχ μια ταινία που του τα δίνει όλα έτοιμα), χωρίς να το περιορίζει, χωρίς να μονοπωλεί τη σκέψη και τη φαντασία του. Του δείχνει αισθητικούς δρόμους, συναισθήματα. Του εμπλουτίζει τις οπτικές του εμπειρίες.. Το παιδί, με αφετηρία την απόδοση των νοημάτων του κειμένου με τις ζωγραφιές, με τα σχήματα και τα χρώματα, με την ατμόσφαιρα, την αισθητική της ζωγραφιάς , με το σχέδιο, μαθαίνει να ερευνά τον γύρω κόσμο, παρατηρεί και πάει πιό πέρα, πλάθει τις δικές του εικόνες αναπλάθει, μεταπλάθει, εξελίσσει τη σκέψη του, συνδημιουργεί μέσα του.
4. Πιστεύεται ότι ανάμεσα στους εκατοντάδες τίτλους παιδικών βιβλίων που εκδίδονται ξεχωρίζουν ορισμένα; Ποιό είναι το συστατικό της επιτυχίας γι αυτά που ξεχωρίζουν.
Σήμερα μέσα στην οργιώδη πολιτιστική βιομηχανία με τις χιλιάδες παραγωγές χάνονται στην ανωνυμία και την αφάνεια πολύ σπουδαίες δουλειές στο χώρο του βιβλίου. Γιατί αυτό που κάνει ένα βιβλίο να «ξεχωρίσει» στις βιτρίνες, να «πετύχει» οικονομικά είναι η διαφήμιση, το μάρκετινγκ... ΄Ομως ένα βιβλίο γίνεται πραγματικά ξεχωριστό στην ψυχή των παιδιών όταν φτάσει στα χέρια τους ένα κείμενο που τα ταξειδεύει σε όμορφα μονοπάτια, τους μιλάει για βαθιές, μεγάλες αλήθειες και αξίες.. ΄Οταν η σελιδοποίηση, η αισθητική επιμέλεια της κάθε σελίδας σέβεται το παιδί, όταν τα γράμματα, τα διαστήματα και τα περιθώρια βοηθούν στην ανάγνωση... Κι όταν οι εικόνες ενός τέτοιου βιβλίου σέβονται το περιεχόμενό του και το υποστηρίζουν, όταν έχουν αισθητική αξία και αλήθεια, όταν συμβάλλουν στο να απελευθερώνουν τα συναισθήματα των μικρών αναγνωστών. Τότε είναι στα δικά μου τα μάτια ένα βιβλίο πετυχημένο και ξεχωριστό .
Βαγγελιώ Καρακατσάνη
Το έρημο κλουβί
Ζωγραφιές: Εύα Μελά
Λίγα λόγια για το παραμύθι
Τα παιδιά, μέσα από μια πρωτότυπη ιστορία που έφτιαξε η Βαγγελιώ Καρακατσάνη με πρωταγωνιστές τα πουλιά, θα βρεθούν μπροστά σε διλήμματα που θα κληθούν να διαχειριστούν στην ενήλικη ζωή τους, όταν οι καταναγκασμοί -με όποια μορφή- θα βαραίνουν στις επιλογές τους. Ταυτόχρονα το «Έρημο κλουβί» είναι ένα μάθημα αισθητικής και καλαισθησίας με τα εξαιρετικά σχέδια που έφτιαξε η Εύα Μελά εμπνευσμένη από την ιστορία. Και τέλος, υπάρχει στο τέλος ένα διαδραστικό παράρτημα (ασκήσεις) με το οποίο τα παιδιά εξοικειώνονται με το βιβλίο γενικότερα.
Περίληψη
Το έρημο κλουβί ψάχνει απεγνωσμένα για παρέα. Όταν εμφανίζεται ένα περιστέρι το εκλιπαρεί σχεδόν να το φιλοξενήσει, να γίνουν φίλοι. Το περιστέρι αρνείται και το έρημο κλουβί του λέει ότι πολλά πουλιά στη θέση του θα διάλεγαν όλα όσα μπορεί να παρέχει το κλουβί. Ισχυρίζεται μάλιστα ότι αυτό μπορεί να επιβεβαιωθεί και στην πράξη και προκαλεί το περιστέρι να του φέρει κάποια πουλιά δελεάζοντας τα με όσα το κλουβί μπορεί να τα προσφέρει. Το περιστέρι δέχεται την πρόκληση και πράγματι πείθει τέσσερα πουλιά να το ακολουθήσουν, υποσχόμενο ό,τι καθένα πουλί αναζητούσε… τροφή, παρέα, ασφάλεια...
Όταν το περιστέρι φέρνει τους φίλους του στο κλουβί, σπεύδουν ποιο να πρωτομπεί… Τα καταφέρνουν να μπουν και διαπιστώνουν ότι «κλουβί» σημαίνει σκλαβιά, στέρηση ελευθερίας. Αναθεωρούν την πρώτη τους απόφαση όμως είναι πλέον αργά…
Το περιστέρι θεωρώντας ότι εκείνο φταίει που το κλουβί παγίδευσε τα πουλιά, τα ελευθερώνει και τα προσκαλεί να σκέφτονται τις συνέπειες πριν πάρουν την όποια απόφαση και πετάνε όλα μαζί ελεύθερα προς το δάσος.
Βιογραφικό: Βαγγελιώ Καρακατσάνη
Η Βαγγελιώ Καρακατσάνη γεννήθηκε στο Ηράκλειο και είναι παντρεμένη με το Νίκο Λουτράρη από τις Αρχάνες όπου και διαμένουν.
Είναι Aρχιτέκτων Τοπίου, έχει ασκήσει το επάγγελμά της στον ιδιωτικό τομέα.
Εργάστηκε επίσης ως δημοσιογράφος στον τοπικό Τύπο και σήμερα γράφει στις εφημερίδες «Αλήθεια» και «Φωνή Λογοτεχνών» καθώς και στην ηλεκτρονική σελίδα Ατέχνως.
Παρακολούθησε μαθήματα θεάτρου, φωτογραφίας, χορού και δραματοθεραπείας.
Εξέδωσε το μυθιστόρημα «Στη ρίζα τ’ αετού», το παραμύθι «Το Άτακτο αστεράκι με το κόκκινο σκουφάκι», την ποιητική συλλογή «Τα αναγκαία» ενώ συμμετέχει στην ποιητική ανθολογία «Γράμματα της ποίησης» και στη συλλογή ποιημάτων και διηγημάτων «Σκληρός Απρίλης 2020 μ.Χ.»
Βιογραφικό: Εύα Μελά
Ζωγράφος- Χαράκτρια
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956. Αποφοίτησε από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας, όπου σπούδασε Χαρακτική, Τυπογραφία & Τέχνη του Βιβλίου. Συνέχισε σπουδές στο Παρίσι και μετά από διαγωνισμό έλαβε Μεταπτυχιακή Υποτροφία του Ι.Κ.Υ. στην Χαρακτική. Για μεγάλο χρονικό διάστημα διδάχθηκε Χαρακτική κοντά στον Γιώργη Βαρλάμο.
Εχει πραγματοποιήσει 25 Ατομικές Εκθέσεις στην Ελλάδα και 4 ατομικές εκθέσεις στο εξωτερικό.
Ασχολείται με τη Ζωγραφική και τη Χαρακτική, τη φιλοτέχνηση βιβλίων και εντύπων και την εικονογράφηση βιβλίων για παιδιά. Έχει εικονογραφήσει περισσότερα από 22 βιβλία για παιδιά και έχει επιμεληθεί πολλά εξώφυλλα .
΄Εχει βραβευτεί σε καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς για σχεδιασμό γραμματοσήμου και σχεδιασμό βιβλίου. Το 2000 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Εικονογράφησης και με το βραβείο του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου για το βιβλίο της Γεωργίας Ανεζίνη-Λεράκη "Η Περιπέτεια μιας Καρδερίνας».
Έλαβε μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, στις περιοδεύουσες εκθέσεις του ΕΕΤΕ, σε εκθέσεις για την Ειρήνη, στις εκθέσεις «Άνθρωποι, χρώμα και σίδερο» 2006 – 2017 με την κίνηση καλλιτεχνών «Πέρα-σ-μα» στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, κ.α.
Λεπτομέρειες έκδοσης
Εκδότης: Εκδόσεις Ατέχνως
Χρονολογία έκδοσης: Μάρτος 2021
Συγγραφέας: Βαγγελιώ Καρακατσάνη
Ζωγραφιές – Αισθητική επιμέλεια: Εύα Μελά
Επιμέλεια κειμένων: Αλεξάνδρα Παπαναστασίου
Σελιδοποίηση και επιμέλεια ασκήσεων: Πέτρος Φιλιππίδης
Εκτύπωση: 4χρωμο
Αριθμός σελίδων: 44
Διαστάσεις: 21Χ30
ISBN: 978-618-85121-7-7
Τιμή 14,50 (δεν συμπεριλαμβάνει ΦΠΑ)
Διάθεση – Διανομή:
Κεντρική διάθεση: Τσιγαρίδας ΑΕ - 210.2717521
Επίσης:
Αθήνα: ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΠΑΡ' ΗΜΙΝ - Ε.ΤΖΑΝΑΚΑΚΗΣ Χαριλάου Τρικούπη 11 Α (Χονδρική – Λιανική)
Καλκαβούρα Μάρθα, ΔΕΡΒΕΝΙΩΝ 58 - Εξάρχεια, 2103006395, 6976813533
Θεσσαλονίκη: Ακυβέρνητες Πολιτείες - Αλ. Σβώλου 28 - 2310 273207
Κεντρική διάθεση για την Κύπρο: Βιβλιοπωλείο Περιδιάβαση (Τηλ:24 645646, 99545635)
Παραγγελίες είτε με email [email protected]
μέσω του site ekdoseis-atexnos.gr
τηλεφωνικά 6979795057