ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Έκθεση για τη φωτογράφο, Imogen Cunningham στο Λος Άντζελες

Την έκθεση φιλοξενεί το J. Paul Getty Museum και ολοκληρώνεται στις 12 Ιουνίου

Έκθεση για τη φωτογράφο, Imogen Cunningham στο Λος Άντζελες

Έξι δεκαετίες δουλειάς της φωτογράφου Imogen Cunningham, μέσα από περίπου 180 φωτογραφίες - 36 από τις οποίες είναι φωτογραφίες συγχρόνων της φωτογράφων, της Judy Dater, της Lisette Model και του Alfred Stieglitz - παρουσιάζει η έκθεση «Imogen Cunningham: A Retrospective», που φιλοξενεί το J. Paul Getty Museum στο Λος Άντζελες.

Αν και η Cunningham θεωρείται μία από τους «μεγάλους» της τέχνης της φωτογραφίας του 20ού αιώνα, το όνομα της δεν είναι τόσο οικείο όσο αυτά των Ansel Adams, Edward Weston ή Dorothea Lange. Υπάρχει λόγος γι' αυτό, υποστηρίζει ο επιμελητής της έκθεσης, Paul Martineau. Τα ονόματα αυτών των φωτογράφων είναι συνδεμένα με μια εικόνα, με το ορεινό τοπίο της αμερικανικής Δύσης, το όνομα του Adams για παράδειγμα. ''Από την άλλη, η Cunningham δεν έκανε ένα είδος φωτογραφίας'', λέει ο Martineau. «Στην πραγματικότητα, δεν μπορείς να βάλεις ταμπέλα στην Cunningham. Δεν ήταν ευχαριστημένη με τίποτα... Δεν αναμασούσε τα ίδια και τα ίδια, όπως έκαναν ορισμένοι καλλιτέχνες. Πάντα έσπρωχνε το εαυτό της να καινοτομεί, να μαθαίνει περισσότερα και να πειραματίζεται», προσθέτει.

Ανάμεσα σε πολλά άλλα, είχε πάθος να αιχμαλωτίζει στο φωτογραφικό φιλμ άλλους καλλιτέχνες, όπως τη χορεύτρια Martha Graham, τη ζωγράφο Frida Kahlo, τη συγγραφέα Gertrude Stein και τον ομότεχνο της Minor White. Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, την έστειλαν να φωτογραφίσει «άσχημους», σαν τον Cary Grant και τον Spencer Tracy. Στο «Tonight Show» με τον Johnny Carson το 1976, την τελευταία χρονιά της ζωής της, θυμήθηκε εκείνη την αποστολή. «Θεωρούσες άσχημο τον Grant;», τη ρώτησε ο Carson. «Μ' έπεισε ότι δεν ήταν», απάντησε.

Όμως, για τον Martineau η φωτογραφία-κατατεθέν της Cunningham είναι μια αυτοπροσωπογραφία της, την οποία τράβηξε τα πρώτα χρόνια της καριέρας της, γύρω στο 1909: η νεαρή καλλιτέχνιδα μπροστά από ένα γύψινο αντίγραφο των Μαρμάρων του Παρθενώνα, να κρατά μολύβι και μπλοκ ζωγραφικής. «Βασικά, βάζει τον εαυτό της στην τροχιά της ιστορίας της τέχνης, ανατρέχοντας στους Αρχαίους Έλληνες», επισημαίνει ο Martineau. «Δίνει τον τόνο, για το υπόλοιπο της καριέρας της. Θεωρούσε ότι, ήταν καλλιτέχνιδα και ήθελε να αφήσει κάτι για τις επόμενες γενιές, κάτι αξίας».

Η έκθεση, «Imogen Cunningham: A Retrospective» στο J. Paul Getty Museum ολοκληρώνεται στις 12 Ιουνίου.

 

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση