Από την Κινηματογραφική Λέσχη Πεύκης την Παρασκευή 10 Ιουλίου και ώρα 21.00 στον Πολυχώρο στη Λυκόβρυση, θα προβληθεί δωρεάν η πολυβραβευμένη ταινία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ΚΑΒΑΦΗΣ του σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή, ο οποίος θα παραβρεθεί στην εκδήλωση.
Συγχρόνως, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά δημόσια το βιβλίο του στοχαστή Μίμη Τσακωνιάτη με τίτλο Καβάφης - Γιάννης Σμαραγδής: Ο Αρχιτέκτονας της Ψυχής από τις Εκδόσεις ΑΡΜΟΣ, για όσους επιθυμούν να το αποκτήσουν με την υπογραφή του σκηνοθέτη.
Αυτό το βιβλίο Ελληνικού στοχασμού του Μίμη Τσακωνιάτη είναι το δεύτερο που εκδίδεται επίσης από τις Εκδόσεις ΑΡΜΟΣ. Έχει προηγηθεί το βιβλίο Γιάννης Σμαραγδής: Ο Αρχιτέκτονας της Ψυχής, Καλή σου νύχτα, κυρ Αλέξανδρε, το οποίο αναφέρεται στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη. Τα δυο αυτά βιβλία πάνω σε δυο ταινίες του Γιάννη Σμαραγδή, αποτελούν μέρος μιας τετραλογίας και θα ακολουθήσουν οι ταινίες El Greco (έχει ήδη γραφτεί) και Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι (Βαρβάκης). Για τις επόμενες δύο του ταινίες Καζαντζάκης και Καποδίστριας θα ακολουθήσουν αυτόνομα βιβλία.
Ο τίτλος της τετραλογίας Γιάννης Σμαραγδής: Ο Αρχιτέκτονας της Ψυχής δόθηκε επειδή και στις τέσσερις αυτές ταινίες ο Κρητικός σκηνοθέτης οικοδομεί ως ήρωές του πρόσωπα-πυλώνες του ελληνικού αισθήματος στα οποία όμως προσδίδει κάθε φορά με μεγάλη δεξιοτεχνία αρχετυπική υπόσταση ώστε να αντιπροσωπεύουν την ίδια την ανθρώπινη ψυχή που αγωνιά και πασχίζει να βγει από το σκοτάδι στο φως.
Σε αυτό το βιβλίο για την ταινία ΚΑΒΑΦΗΣ ο Μίμης Τσακωνιάτης με την απαράμιλλη, σαγηνευτική γραφή του απαθανατίζει στο νέο του βιβλίο το πόσο κρυστάλλινα και με λεπτής απόχρωσης «αίσθημα» ο Αρχιτέκτονας της Ψυχής Γιάννης Σμαραγδής σκιαγραφεί στο διαμαντένιο του φιλμ την ψυχολογία του «μεγάλου Αλεξανδρινού» αλλά και το πώς η ίδια η ταινία επιδιώκει να τον τοποθετήσει στη Μήτρα, μέσα στο Ελληνικό Φως που τον γέννησε…
Επιπλέον, ο στοχαστικός συγγραφέας ξεκαθαρίζει διαπαντός ποια είναι η σχέση της Αλεξάνδρειας που «έχασε» ο Καβάφης με εκείνη που οραματίστηκε ο Μέγας Αλέξανδρος, ποιος ήταν ο ρόλος του τελευταίου στο Σχέδιο του Θεού, αλλά και πώς στο ανώτερο νοηματικά επίπεδο της ταινίας του Κρητικού σκηνοθέτη υπάρχει η εναρμόνιση