ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ανοίγει η αυλαία για τα «Μικρά Χρονικά της Τέχνης»
Με την «Τελευταία υπόκλιση» συμμετέχει η Μαίρη Νταγιαντά.
Ένα σημαντικό εικαστικό γεγονός αποτελεί η ομαδική έκθεση «ΜΙΚΡΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ», με την συμμετοχή διακεκριμένων εικαστικών και την κατάθεση σπουδαίων νέων έργων.
Την έκθεση παρουσιάζει το Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου (ΜΕΤΗ) σε συνδιοργάνωση με την Αίθουσα Τέχνης ArteVisione της Αθήνας, όπου και παρουσιάστηκε αρχικά η έκθεση τον Φεβρουάριο του 2023 σημειώνοντας εξαιρετική επιτυχία.
Τα έργα της έκθεσης, συνομιλούν με έργα τέχνης που προτείνονται ως οργανικός διάλογος με τις προσωπικές τους εικαστικές αναζητήσεις από τους συμμετέχοντες. Ακολουθώντας την πορεία του βλέμματος από την προϊστορία έως τον μοντερνισμό, η παρούσα συνομιλία αναπτύσσεται ταυτόχρονα ως έρευνα, εικαστική διατύπωση και εννοιολογική αναζήτηση.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν το Σάββατο 22 Απριλίου στις 7.30 το απόγευμα και η έκθεση θα είναι ανοιχτή ως τις 19 Μαΐου.
Στο πλαίσιο της έκθεσης την Κυριακή 23 Απριλίου στις 11.00 το πρωί, η συμμετέχουσα ψυχολόγος & συγγραφέας θα παρουσιάσει το νέο βιβλίο της ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ (εκδόσεις Ιανός). Στην παρουσίαση εκτός από τη συγγραφέα συμμετέχουν η Ίρις Κρητικού, αρχαιολόγος, ιστορικός τέχνης & ανεξάρτητη επιμελήτρια ο Κωστής Σχιζάκης, αρχιτέκτων & συγγραφέας και ο Μιχάλης Νηστικάκης, μουσικός.
«Τελευταία υπόκλιση»
Στην έκθεση συμμετέχει, μεταξύ άλλων, η Μαίρη Νταγιαντά με το έργο «Τελευταία υπόκλιση».
Είναι μια συνομιλία με τον αγαπημένο της ζωγράφο Edward Hopper (1882-1967).
Η ίδια αναφέρει «Τα μοναχικά κτίσματα, τα σιωπηλά δωμάτια με φιγούρες ή χωρίς, τα παράθυρα, οι κουρτίνες, οι πολυθρόνες και γενικά τα αντικείμενα που υπονοούν την ανθρώπινη παρουσία είναι στοιχεία που με ενδιαφέρουν και με απασχολούν στη ζωγραφική.
Στο συγκεκριμένο έργο επέλεξα να πάρω στοιχεία από ένα παλαιότερο έργο μου, αυτή τη φορά όμως με σαφείς αναφορές στον Hopper. Κράτησα το δωμάτιο με τη μπλε πολυθρόνα (αντικείμενο που συχνά συναντάμε στα έργα του) και έξω από το παράθυρο τοποθέτησα το κεραμιδί κτίσμα με τα στόρια, χαρακτηριστικό των αστικών τοπίων του ζωγράφου. Στον τοίχο «κρέμασα» λεπτομέρεια από το τελευταίο έργο του, το οποίο απεικονίζει δύο καλλιτέχνες να υποκλίνονται μπροστά στο κοινό τους και που αναμφίβολα πρόκειται για τον ίδιο τον Edward και τη σύζυγό του Jo Hopper. Αυτή η αναφορά στο έργο «Δύο θεατρίνοι» είναι εκείνη που με οδήγησε στον συμβολικό τίτλο «Τελευταία υπόκλιση».»
Η Μαίρη Νταγιαντά γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Κέντρο Διακοσμητικών και Εφαρμοσμένων Εικαστικών Τεχνών Βακαλό και στη συνέχεια στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών ζωγραφική, με δάσκαλο τον Δημοσθένη Κοκκινίδη.
Έχει πραγματοποιήσει τρεις ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές.
Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Διεύθυνση: Νυμφών 3, Ηράκλειο
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 18:00-20:00 ή κατόπιν ραντεβού
Τηλ. επικοινωνίας: 6976974000
Mail: [email protected]
Δείτε επίσης:
«Μικρά Χρονικά της Τέχνης» στο Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου
Μ. Νταγιαντά: Η ζωγραφική και ο "μυστικός" δεσμός με τ' Ανώγεια