"Οι ευκαιρίες που έρχονται από το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι"

Newsroom
Newsroom

"Έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε το Ηράκλειο του 2030 το οποίο δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό του 2022"

Αγαπητό Cretalive,

καλημέρα σας! Έγραψα μερικές σειρές σχετικά με τις ευκαιρίες που πιστεύω πως έρχονται από το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Το νέο αεροδρόμιο οδηγός για το Ηράκλειο του 2030. Το Ηράκλειο ετοιμάζεται να περάσει σε μία νέα εποχή με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι να μπαίνει σιγά-σιγά στις κύριες εργασίες.

Το νέο αεροδρόμιο έχει την προοπτική να αποτελέσει ένα σημαντικό κόμβο στην Ανατολική Μεσόγειο και να εκτοξεύσει περαιτέρω το κρητικό τουριστικό προϊόν. Παρά την απομάκρυνση του αεροδρομίου από τον Δήμο Ηρακλείου όμως, το νέο αεροδρόμιο γεννά ευκαιρίες για τον Δήμο, που ανεπιφύλακτα δεν πρέπει να χαθούν. Θεωρείται επιτακτικής σημασίας και εφόσον το νέο αεροδρόμιο θα βρίσκεται μακριά από το κέντρο της πόλης, πως η υπάρχουσα συγκοινωνία πρέπει να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί, τόσο ώστε να μπορεί με επάρκεια να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό και τους εργαζόμενους του αεροδρομίου. Τα λεωφορεία δεν αρκούν και η τοπική κοινωνία θα πρέπει να αναζητήσει μια φόρμουλα που θα οδηγήσει στην κατασκευή μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει το Ηράκλειο με το νέο αεροδρόμιο εύκολα, γρήγορα, οικονομικά και βιώσιμα. Ένα μέσο τύπου τράμ που θα διασχίζει την πόλη του Ηρακλείου και θα καταλήγει στο Καστέλι είναι το μέλλον στις συγκοινωνίες της πόλης και παράλληλα η κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ και των συνδέσεων με το νέο αεροδρόμιο θα διευκόλυνε τη συζήτηση για ένα τέτοιο μέσο. Δεν νοείται αεροδρόμιο 30 χιλιόμετρα εκτός πόλης να εξυπηρετείται μόνο από λεωφορεία και ταξί.

Μία εξίσου σημαντική ευκαιρία αποτελεί σίγουρα η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου νοτιότερα του Καράβολα στο ύψος των Καμινίων με σημαντικά έργα. Αυτό, συνδέεται άμεσα με την αξιοποίηση του χώρου του υφιστάμενου αεροδρομίου. Μία ενδιαφέρουσα πρόταση είναι η Διπλή Ανάπλαση στην περιοχή του Γεντί Κουλέ, με την ΠΑΕ ΟΦΗ να λαμβάνει έκταση στο υφιστάμενο αεροδρόμιο ως αντάλλαγμα για το σημερινό γήπεδο. Ανοίγεται η δυνατότητα να αναπλαστεί και να ομορφύνει όλη η περιοχή του γηπέδου που εκτείνεται μέχρι και το παραλιακό μέτωπο που σήμερα στο ύψος των Καμινίων μοιάζει με παρατημένη περιοχή. Σε συνδυασμό με τα σχέδια για Μαρίνα στο ύψος του Παγκρητίου, θα μιλάμε πλέον για ένα νέο hot spot της πόλης.

Δεν θα επεκταθώ περισσότερο για την αξιοποίηση του υφιστάμενου αεροδρομίου, είναι ξεκάθαρο πως αποτελεί μεγάλο στοίχημα για την πόλη και την τοπική κοινωνία και οι αποφάσεις που θα παρθούν μπορούν να κρίνουν το μέλλον του Ηρακλείου. Η κυβέρνηση οφείλει να ακούσει τους Ηρακλειώτες και να προχωρήσει σε αξιοποίηση σε συνεννόηση με όλους. Με κάθε τρόπο πρέπει, πριν φύγει και το τελευταίο αεροπλάνο από το αεροδρόμιο, να υπάρχει ήδη έτοιμο υλοποιήσιμο σχέδιο για το Ν. Καζαντζάκης και την επόμενη ημέρα να εργάζονται ήδη μπουλντόζες. Δεν υπάρχει περιθώριο να μετατραπεί το Ν. Καζαντζάκης σε νέο Ελληνικό. Φυσικά, το παρών κείμενο έχει μια δόση αισιοδοξίας και κάποια από τα έργα που γράφονται δεν θα πραγματοποιηθούν κατά πάσα πιθανότητα. Όμως, είμαστε υποχρεωμένοι να αναγνωρίσουμε από τώρα τις ευκαιρίες που γεννά, άμεσα ή έμμεσα το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Έχουμε την δυνατότητα να δημιουργήσουμε το Ηράκλειο του 2030 το οποίο δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό του 2022.

 

Ευχαριστώ

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ