Αφήνουν με ελλιπή υποστήριξη τους μαθητές της παράλληλης στήριξης

Με πλαφόν δύο εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής ανά σχολική μονάδα θα καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες των παιδιών;

Αγαπητό cretalive,

Στις 2 βαθμίδες της εκπαίδευσης στη χώρα μας , αυτή την στιγμή υπάρχουν μερικές χιλιάδες παιδιών που φοιτούν σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης και λόγω προβλημάτων που αντιμετωπίζουν είτε αυτά είναι μαθησιακά είτε προέρχονται από άλλες δυσκολίες (αναπηρίες , δυσλεξία και άλλα θέματα).

Η πολιτεία έχει θεσπίσει τον θεσμό των ΚΕΣΥ , Κέντρα δηλαδή Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, τα οποία υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας. Στα Κ.Ε.Σ.Υ. λοιπόν έχουν αξιολογηθεί χιλιάδες παιδιά και για αρκετά από αυτά οι διεπιστημονικές επιτροπές έχουν αποφασίσει ότι πρέπει να φοιτούν στο σχολείο τους με παράλληλη στήριξη δηλαδή μαζί με εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής που παρέχει τις εξειδικευμένες του γνώσεις . Ανάλογα δε με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών , η πολιτεία δια των επιτροπών αυτών αποφασίζει την παράλληλη στήριξη για όλες τις εκπαιδευτικές ώρες μιας σχολικής ημέρας ή για συγκεκριμένες σχολικές ώρες μιας ημέρας.

Με βάση τα στοιχεία αλλά και τις ανακοινώσεις και τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης , φέτος και κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έχουμε ακούσει για σωρεία προσλήψεων εκπαιδευτικών που όντως χρειαζόταν . 

Όμως , και αυτό αποτελεί το οξύμωρο , έδωσαν εντολή στους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης , ΚΕΣΥ και άλλες υπηρεσίες, ότι φέτος θα πρέπει να οργανώσουν έτσι τις ανάγκες τους ώστε σε κάθε σχολείο να υπάρχει πλαφόν 2 εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για όσα παιδιά και αν έχει η κάθε σχολική μονάδα.

Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης καλούνται να δηλώσουν τα κενά σε παράλληλες στηρίξεις, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και σχολικούς νοσηλευτές, ομαδοποιημένα και με τον όρο ο αριθμός τους να μην ξεπερνάει τους δύο εκπαιδευτικούς ανά σχολείο. 

Βρήκαν μήπως τον τρόπο να εξαφανίσουν τα προβλήματα των παιδιών; Θεραπεύουν τα θέματά τους; 

Πρόκειται για εξέλιξη που, αν υλοποιηθεί, θα φέρει βαρύ πλήγμα στις ανάγκες των ίδιων των μαθητών. Χαρακτηριστικό είναι ότι, αν εφαρμοστεί η συγκεκριμένη οδηγία, οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης θα μειωθούν σχεδόν στο μισό, ενώ πολλά παιδιά θα μείνουν είτε χωρίς είτε με ελλιπή υποστήριξη και μάλιστα ύστερα από σχεδόν 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης και τα κενά που έχουν δημιουργηθεί ειδικά στα παιδιά αυτά . 

Άμεσα θα πρέπει να ξεκαθαριστεί από το Υπουργείο Παιδείας αν όντως έχει δώσει τέτοιες εντολές και αν ναι με ποιο σκεπτικό και αν όχι τι σχεδιάζει για τις ειδικές αυτές κατηγορίες μαθητών.  Επίσης και η ΟΛΜΕ θα πρέπει να πάρει θέση αρχικά για το αν όντως υπάρχει τέτοια εντολή και τι έχει κάνει γι’ αυτό.

Για το θέμα αυτό έχει γίνει παρέμβαση από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/356553_goneis-kanenas-mathitis-horis-parallili-stirixi-sholiko-nosileyti  καθώς και σύλλογοι εκπαιδευτικών .


 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ