ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι ζητούν οι επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων και δικύκλων
Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας του κλάδου προς τα αρμόδια Υπουργεία
SHARE:
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Γραφείων Ιδιοκτητών Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων & δικύκλων αναλογιζόμενη, όπως αναφέρει, την άσχημη κατάσταση που έχει φέρει στην κοινωνία και στον κλάδο ενοικιάσεως αυτοκινήτων η πανδημία του covid -19, έγκαιρα και υπεύθυνα κατάθεσε τις προτάσεις της στα αρμόδια Υπουργεία , για την στήριξη των εργαζομένων και των επιχειρήσεων του κλάδου για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν, να επιβιώσουν και να συνεχίσουν να συμβάλουν στην Ελληνική οικονομία και στο ΑΕΠ .
Δείτε την σχετική επιστολή, προς τα αρμόδια Υπουργεία:
1) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Υπόψιν: Υπουργού κ. Χρήστου Σταϊκούρα
2) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΕΠΕΝΔΗΣΕΩΝ
Υπόψιν: Υπουργού κ. Άδωνη ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
3) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Υπόψιν: Υπουργού κ. Χάρη Θεοχάρη
4) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Υπόψιν: Υπουργού κ. Τάκη Θεοδορικάκου
5) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
Υπόψιν: Υπουργού κ. Ιωάννη Βρούση
Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί.
Οι επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων και δικύκλων που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική Επικράτεια ανήκουν στις Τουριστικές Επιχειρήσεις καΙ το 95% αυτών λειτουργεί εποχιακά
Διέποντε δε από τον Ν. 4276 ΦΕΚ Α 155/30.7.2014 Αρθρο 1
Τουριστικές επιχειρήσεις
1. Ως τουριστικές επιχειρήσεις ορίζονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού και είναι οι εξής:
α. Τουριστικά καταλύματα
β. Εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής
γ. Τουριστικά γραφεία
δ. Γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων
ε. Επιχειρήσεις εκμίσθωσης Μοτοσικλετών, Τρίτροχων και Τετράτροχων οχημάτων άνω των 50 κ.εκ.
στ. Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών (Τ.Ε.Ο.Μ.)
ζ. Ναυλομεσιτικά Γραφεία.
Οι επιχειρήσεις που εκπροσωπούνται από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Γραφείων Ιδιοκτητών Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων & Δικύκλων(Π.ΟΓ.Ε.Α.ΔΙ) ξεπερνούν τις 7000, είναι μικρές, μεσαίες ,και μεγάλες επιχειρήσεις. Απασχολούν δε δεκάδες χιλιάδες εποχιακά εργαζόμενους, όλο το προσωπικό το προσλαμβάνουν κατά την αντίστοιχη περίοδο. Οι προσλήψεις γίνονται σταδιακά με την έναρξη της Τουριστικής περιόδου (αρχές Απριλίου).
Οι παραπάνω επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται κατά 95%, και κατά κύριο λόγο μόνο κατά την διάρκεια, της Τουριστικής περιόδου, Απρίλιο έως Οκτώβριο ή και σε μικρότερη χρονική περίοδο, ανάλογα με την περιοχή.
Δεδομένου ότι λόγο του COVID 19 η φετινή τουριστική περίοδος είναι αμφίβολο αν θα ανοίξει αλλά και αν ανοίξει θα είναι πάρα πολύ δύσκολη, και πολύ μικρής διάρκειας η επιβίωση των επιχειρήσεων θα είναι πάρα πολύ δύσκολη, και δυσκολότερη η επιβίωση των εργαζομένων σε αυτές που δυστυχώς θα παραμείνουν άνεργοι.
Οι επιχειρήσεις είναι καταχρεωμένες λόγο της φύσις της εργασίας τους (ακριβή πρώτη ύλη που είναι οι αγορές αυτοκινήτων , το υψηλό κόστος συντήρησης, και το τεράστιο λειτουργικό κόστος) έχουν τραπεζικό δανεισμό τόσο από τις εγχώριες τράπεζες, (κεφάλαια κίνησης – επιταγές κτλ), όσο και από τράπεζες εξωτερικού που δραστηριοποιούνται στην χρηματοδότηση αγοράς αυτοκινήτων (V/W Bank, FGA κτλ).
Λόγω της φύσης του επαγγέλματος όλες οι υποχρεώσεις (χρεολύσια – δόσεις -) κατανέμονται κατά την διάρκεια δύο έως και τριών Τουριστικών περιόδων.
Άμεσα και έμμεσα συνδέονται με ένα μεγάλο κύκλο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται με τον χώρο του αυτοκινήτου. (Εισαγωγείς και εμπορία αυτοκινήτων, εμπορία ανταλλακτικών , συνεργείων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, Ασφαλιστικών εταιριών κλπ)
Η ζημία για τις επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων & δικύκλων θα είναι τεράστια .
Α) Μείωση του κεφαλαίου λόγο δυσκολίας πώλησης και αντικατάστασης του στόλου κατά 50%.
Β) Αλλαγή της μεθόδου κρατήσεων ( θα καθιερωθεί η ηλεκτρονική κράτηση ) με ενδιάμεσους BROKERS με πάρα πολύ χαμηλή τιμή με αποτέλεσμα μείωσης του τζίρου των επιχειρήσεων απώλεια τεράστιων εσόδων, κατάργηση της ντόπιας αγοράς (πιάτσας). Να σημειωθεί ότι πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν την απαιτούμενη υποδομή για συμμετέχουν σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες για κρατήσεις με αποτέλεσμα το κλείσιμο.
Γ) Αδυναμία πληρωμής υποχρεώσεων, Σφράγιση μεταχρονολογημένων επιταγών, διαμαρτυρία γραμματίων με ότι αυτό συνεπάγεται,
Δ) Δέσμευση των ΑΦΜ, και κατάσχεση λογαριασμών εις χείρας τρίτων λόγο αδυναμίας να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
Ε) Τεράστιο κόστος για αποθήκευση και συντήρησης λόγο ακινησίας των αυτοκινήτων.
Ζ) Τεράστιο λειτουργικό κόστος λόγο COVID19, για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν στις οδηγίες-πρωτόκολλα , των ειδικών, για την λειτουργία τους και την παροχή σωστών και ασφαλή υπηρεσιών στους πελάτες τους
Θ) Μεγάλο κόστος από τα τέλη κυκλοφορίας ( θα πρέπει να πληρωθούν μόνο κατά τους μήνες που θα κυκλοφορούν τα οχήματα) και με μειωμένο κόστος.
Για τους παραπάνω λόγους αιτούμαστε από την κυβέρνηση:
• Να συμπεριληφθούν οι επιχειρήσεις του κλάδου στο καθεστώς των Τουριστικών Επιχειρήσεων(Ως ο νόμος ορίζει) και να τύχουν της ίδιας στήριξης της πολιτείας όπως όλες οι υπόλοιπες , ξενοδοχεία , τουριστικά γραφεία κλπ . Για να μπορέσουν να επαναλειτουργήσουν και να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
. Την μείωση του ΦΠΑ στο ίδιο ποσοστό των ξενοδοχείων.
. Την αναστολή με νομοθετική ρύθμιση όλων των υποχρεώσεων μέχρι το τέλος του 2021
. Την χρηματική ενίσχυση όλων των επιχειρήσεων με ευνοϊκούς όρους ,με μορφή δανεισμού με χαμηλό επιτόκιο ,σήμερα δανείζονται με 9-12% , η επιχορηγήσεων ,με απλές διαδικασίες και χωρίς «κόφτες» και μεγάλες ασφαλιστικές δικλίδες, με επιδοτούμενο επιτόκιο για τουλάχιστον δύο χρόνια
. Τα τέλη κυκλοφορίας να πληρωθούν με τον μήνα ,και μόνο για τους μήνες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου .
• Να δοθούν κίνητρα στις επιχειρήσεις, με μείωση ασφαλιστικών εισφορών, μείωση έως και κατάργηση της προκαταβολής φόρου τουλάχιστον για 3 έτη, για μπορέσουν να προσληφθούν όλοι Οι υπάλληλοι που οι επιχειρήσεις απασχόλησαν το προηγούμενο έτος 2019, αλλά και αυτοί που δεν θα προσληφθούν (εύκολα μπορούν να βρεθούν από τον ΟΑΕΔ) να τύχουν όλων των μέτρων που έχει ήδη πάρει ή θα πάρει η κυβέρνηση για την προστασία των εργαζόμενων.
Κύριοι Υπουργοί ο κλάδος ενοικιάσεως αυτοκινήτων και δικύκλων είναι ο δεύτερος που ασχολείται με την μίσθωση, ο επισκέπτης τουρίστας ,πρώτα θα ενοικιάσει ξενοδοχείο και δεύτερο θα ενοικιάσει αυτοκίνητο, προσφέρει λοιπόν σε μεγάλο ποσοστό στην εθνική οικονομία και στο ΑΕΠ ΤΟΥ ελληνικού κράτος.
Είμαστε σίγουροι ότι ενόψει των αποφάσεων που προτίθεστε να λάβετε για την στήριξη του τουριστικών επιχειρήσεων, θα συμπεριλάβετε ισάξια και τις επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων και δικύκλων, για να μπορέσουν να επιβιώσουν, να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας, και να συνεχίσουν να στηρίζουν την Ελληνική οικονομία.
Με κάθε εκτίμηση Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΜΑΡΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΥΛΩΝΑΚΗΣ