ΤΑΙΠΕΔ: «Χειρόφρενο» μέχρι τις εκλογές

Δεν αποκλείονται και ανατροπές στις διαδικασίες εάν υπάρξει αλλαγή του πολιτικού σκηνικού.

Σωρεία εκκρεμοτήτων αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις που έχει δρομολογήσει το ΤΑΙΠΕΔ θα παραμείνει, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, για οριστικές αποφάσεις μετά τις επερχόμενες εθνικές εκλογές, που εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθούν στο τέλος του επόμενου μήνα.

Δεν αποκλείονται και ανατροπές στις διαδικασίες εάν υπάρξει αλλαγή του πολιτικού σκηνικού. Οι διαφορές των δύο μεγάλων κομμάτων στον τρόπο αξιοποίησης των υπό παραχώρηση/πώληση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου ενδέχεται να δυσκολέψει το έργο τόσο του ΤΑΙΠΕΔ όσο και του Υπερταμείου.

Σοβαρές εκκρεμότητες παρεμποδίζουν μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο έργο αποκρατικοποίησης που βρίσκεται στα σκαριά αυτήν τη στιγμή και δεν είναι άλλο από αυτό της αξιοποίησης του Ελληνικού. Αντίστοιχα, σε εκκρεμότητα είναι οι αποκρατικοποιήσεις σε ό,τι αφορά τη ΔΕΗ, ΔΕΗ-2,53% τα ΕΛΠΕ, τη ΔΕΠΑ και τον ΔΕΣΦΑ.

Τα λιμάνια της χώρας

Εκτός από τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, σε τροχιά αξιοποίησης μπαίνουν και 10 περιφερειακά λιμάνια που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου, τα οποία αναμένεται να μεταφερθούν στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ).

Ο ΔΑΑ

Αναφορικά με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), μετά τη διαδικασία επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης, θα ακολουθούσε η πώληση ποσοστού 30% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), η οποία πλέον αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2019.

Η έναρξη της διαδικασίας έχει ήδη καθυστερήσει σημαντικά, δεδομένου πως η προετοιμασία από το ΤΑΙΠΕΔ για τη συναλλαγή έχει ξεκινήσει από το 2018. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο του Ταμείου, η έναρξη υλοποίησης της πώλησης του 30% επρόκειτο να ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας για την παράταση κατά 20 έτη της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, η οποία ολοκληρώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.

Την περίοδο αυτή επί τάπητος έχουν τεθεί ζητήματα που αφορούν τη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου του ΔΑΑ και τα δικαιώματα μειοψηφίας του Δημοσίου.

Αξιόπιστες πηγές τονίζουν πως το καναδικό fund PSP Investments, το οποίο διατηρεί ποσοστό 40% στη ΔΑΑ, επιθυμεί να ξεκινήσει η διαδικασία το συντομότερο δυνατό. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι Καναδοί επενδυτές, οι οποίοι δείχνουν εντονότατο ενδιαφέρον για το 30%, αντιλαμβάνονται πως η διεξαγωγή των εκλογών θα καθυστερήσει τη διαδικασία πώλησης.

Παράγοντες της αεροπορικής αγοράς εκτιμούν ότι οι καθυστερήσεις στην έναρξη της διαδικασίας πώλησης σημειώνονται σε μια χρονική συγκυρία ιδιαίτερα ευνοϊκή, λόγω των πολύ καλών επιδόσεων του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Οι ίδιοι θεωρούν πως είναι πιθανό να υπάρξει διόρθωση στις επιδόσεις του αεροδρομίου της Αθήνας, δεδομένου πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να συνεχιστούν αυτοί οι ρυθμοί ανόδου της επιβατικής κίνησης. Όπως τονίζουν, το αντίστοιχο ποσοστό σε δημοφιλή αεροδρόμια κυμαίνεται κατά μέσο όρο από 2% έως 5%.

Σε ό,τι αφορά, τώρα, τις εταιρείες ύδρευσης ΕΥΔΑΠ ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, ΕΥΑΠΣ για το 11% των μετοχών της ΕΥΔΑΠ που προωθείται προς πώληση αναμένεται η αξιολόγηση από τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο των εναλλακτικών επιλογών αξιοποίησης και η επιλογή βέλτιστου τρόπου αξιοποίησης.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ