Σούπερ μάρκετ: Αύξηση 9,6% στον τζίρο το Α' 6μηνο λόγω ακρίβειας – Στο 26,3% τα PL

Newsroom
Newsroom

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αφού έκλεισαν το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 17,7% και μερίδιο αγοράς 25,8%, έκλεισαν το α’ εξάμηνο του 2023 με ανάπτυξη 13,4% (έναντι 8,3% των branded) και συνολικό μερίδιο αγοράς 26,3%

Με ανάπτυξη 9,6% έκλεισε το πρώτο μισό του 2023 για τα σούπερ μάρκετ (στα €4,43 δισ.), σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, αύξηση η οποία αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στις ανατιμήσεις.

Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά 9,6%, από το +6,9% στο εξάμηνο του 2022 και το +2,2% στο αντίστοιχο διάστημα του 2021.

σούπερ μάρκετ

Μεγαλύτερη αύξηση στα προϊόντα για το σπίτι

Ειδικότερα, ανά κατηγορία οι αυξήσεις ήταν: 9,3% στα τρόφιμα, 9,8% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 12,3% στα προϊόντα για το σπίτι.

Διψήφιες ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε αρκετές κατηγορίες.

σούπερ μάρκετ

Αύξηση των προσφορών 

Χάρη κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων, οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 2,9 pp.

σούπερ μάρκετ

Υπεραπόδοση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας 


Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εξέλιξη των πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με την αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων σε όγκους. Η διαφορά είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας ότι η βελτίωση του τζίρου είναι αποκλειστικά... έργο ανατιμήσεων

Τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας καθώς και τα προϊόντα σπιτιού ξεχώρισαν με διψήφια ποσοστά ανόδου σε τζίρο, ενώ τα τρόφιμα αναπτύχθηκαν με 9,2%.

Συνεχίστηκε, με ακόμα μεγαλύτερη ένταση, η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία αφού έκλεισαν το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 17,7% (και μερίδιο αγοράς 25,8%), έκλεισαν το α’ εξάμηνο του 2023 με ανάπτυξη 13,4% (έναντι 8,3% των branded) και συνολικό μερίδιο αγοράς 26,3%. Τα υψηλότερα μερίδια PL συναντάμε στα είδη σπιτιού και τα τρόφιμα

σούπερ μάρκετ


Σε επίπεδο σταθερού barcode, οι giga κατηγορίες εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη σε αξία, ωστόσο σε όρους όγκου μόνο τα προϊόντα για το σπίτι υποχώρησαν κατά 1,3%.

σούπερ μάρκετ


Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα snacks, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, τα γαλακτοκομικά και τα καθαριστικά

Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα snacks και τα είδη προσωπικής υγιεινής.

Η εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος
 

Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, εξακολουθούν να ξεχωρίζουν τα hyper markets, τα οποία πρωταγωνίστησαν την τελευταία τριετία, χάρη κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους τους αλλά και τη σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία σε κωδικούς προϊόντων. Ωστόσο, εδώ και αρκετούς μήνες εμφανίζουν διψήφια ποσοστά ανόδου (άγγιξαν το 16% στο εξάμηνο) και τα πολύ μικρά καταστήματα.

σούπερ μάρκετ

Πηγή: im

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ