No profile pic

Για τη συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών παγκοσμίως, η πανδημία του κορωνοϊού σήμανε την παύση της οικονομικής δραστηριότητας. Ωστόσο, για τη Zoom, η οποία μέχρι πρότινος ήταν άγνωστη στο ευρύ κοινό, η πανδημία έστρωσε τον δρόμο προς την επιτυχία.

Μέσα σε λίγες μόνον εβδομάδες από την επέλαση της επιδημίας, η εφαρμογή τηλεδιασκέψεων Zoom μετατράπηκε από απλό επιχειρηματικό εργαλείο σε βασικό μέσο επικοινωνίας των ανθρώπων ανά τον κόσμο. Τα περιοριστικά μέτρα υποχρέωσαν εκατομμύρια ανθρώπους να καταφύγουν στην εφαρμογή όχι μόνον για επαγγελματικούς σκοπούς, αλλά επίσης για ψυχαγωγικούς ή εκπαιδευτικούς σκοπούς ή ακόμα και για τη διοργάνωση θρησκευτικών τελετών.

Η εκτόξευση της δημοτικότητας του Zoom φάνηκε στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για την περίοδο Φεβρουαρίου - Απριλίου. Τα έσοδα της αμερικανικής τεχνολογικής εταιρείας αυξήθηκαν κατά 169% στα 328 εκατ. δολάρια σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Παράλληλα τα κέρδη της ανήλθαν στα 27 εκατ. δολάρια, ποσό που ξεπερνάει τα αντίστοιχα ολόκληρου του προηγούμενου έτους. Επίσης, προέβλεψε πως τα έσοδά της την περίοδο Μαΐου - Ιουλίου θα κυμανθούν μεταξύ 495 εκατ. και 500 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με τον Ερικ Γουάν, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, εξακολουθεί να υπάρχει «ένας αυξημένος αριθμός χρηστών» παρά τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων.

Μεγάλη μερίδα των χρηστών χρησιμοποιούν την ελεύθερη εκδοχή της εφαρμογής, που τους επιτρέπει συνομιλίες έως και 40 λεπτά. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων της Zoom προκύπτει από τους εμπορικούς της πελάτες, οι οποίοι πληρώνουν για απεριόριστη χρήση της εφαρμογής και έχουν στη διάθεσή τους επιπλέον λειτουργίες. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, περίπου 265.400 επιχειρήσεις με περισσότερους από 10 υπαλλήλους χρησιμοποιούν πλέον την πλατφόρμα της.

Πρόκειται για αύξηση 354% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι περίπου το ένα τρίτο των εσόδων της εταιρείας προήλθε από τις μικρότερες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την εφαρμογή και κατά κύριο λόγο συνάπτουν συμβόλαια ενός μήνα. Κατά την οικονομική διευθύντρια της Zoom, Κέλι Στέκελμπεργκ, αυτό ενδέχεται να σημαίνει ότι ορισμένοι από αυτούς τους πελάτες θα σταματήσουν τις συνδρομές τους μόλις οι εργαζόμενοί τους επανέλθουν στα γραφεία.

Ο κίνδυνος αυτός απασχολεί όχι μόνον τη Zoom, αλλά όλες τις εταιρείες που προσφέρουν αντίστοιχες εφαρμογές τηλεδιά-σκεψης. Η χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων και η λήξη της τηλεργασίας ανά τον κόσμο προβλέπεται πως θα μειώσει τη ζήτηση για τέτοιου είδους εφαρμογές, ωστόσο δεν πρόκειται να την εκμηδενίσει.

Αντιθέτως, ο τζίρος της αγοράς τηλεδιασκέψεων θα ανέλθει στα 50 δισ. δολάρια μέχρι το 2026, ενώ το 2019 ανερχόταν στα 14 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ερευνητικής Global Market Insights. Εξ ου και ο ανταγωνισμός στο εν λόγω πεδίο έχει αυξηθεί σημαντικά.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Google που διέθεσε δωρεάν μέχρι τον Σεπτέμβριο ορισμένες υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης μέσω της εφαρμογής Google Meet. Επίσης, η Facebook προωθεί τη νέα υπηρεσία ηλεκτρονικών συνεδριάσεων, Messenger Rooms, υποστηρίζοντας ότι καλύπτει τις ανάγκες του μέσου καταναλωτή.

Ωστόσο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από μικρές επιχειρήσεις. Επιπλέον, η Facebook επιχείρησε να διευκολύνει τη χρήση της υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης μέσω της εφαρμογής WhatsApp.

Mολονότι αυτή τη στιγμή η Zoom ηγείται της αγοράς, είναι πολύ πιθανό πως θα προκύψουν νέοι ανταγωνιστές στον κλάδο, τουλάχιστον όταν σταθεροποιηθεί η ζήτηση. «Ο ανταγωνισμός στον κλάδο των τηλεδιασκέψεων μεταξύ των κορυφαίων τεχνολογικών εταιρειών έχει κορυφωθεί εδώ και αρκετό καιρό», σχολίασε στο αμερικανικό δίκτυο CNN ο Ανταμ Πρίσετ, αναλυτής στην ερευνητική Gartner. Ο ίδιος επεσήμανε πως σε λίγο καιρό θα εμφανιστούν νέες ανταγωνιστικές εταιρείες, που θα έχουν διασφαλίσει ισχυρή επενδυτική στήριξη.

Πηγή:ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση