ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πουλάνε» τα είδη πολυτελείας στις ΗΠΑ

Με 78 δισ. ευρώ σε πωλήσεις το 2021, η αγορά ειδών πολυτελείας των ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο

«Πουλάνε» τα είδη πολυτελείας στις ΗΠΑ

Oταν η Hermès έκανε τα πρόσφατα εγκαίνια του καταστήματός της στη λεωφόρο Μάντισον στη Νέα Υόρκη, διοργάνωσε ένα εκθαμβωτικό πάρτι με τραγουδιστές του Μπρόντγουεϊ, οι οποίοι συμμετείχαν σε μιούζικαλ γραμμένο ειδικά για την περίσταση. Καλοντυμένες παρουσίες με τσάντες Μπίρκιν ανά χείρας, σε ορισμένες περιπτώσεις, ήπιαν σαμπάνια και δοκίμασαν εδέσματα από περίτεχνες καντίνες βαμμένες πορτοκαλί κατά τα χρώματα του σήματος της Hermès. Τέτοιες εκδηλώσεις είναι συνήθεις στον πανάκριβο κόσμο της υψηλής ραπτικής και των ειδών πολυτελείας, αλλά η τελευταία, που οργανώθηκε στη λεωφόρο Μάντισον, υπογραμμίζει εντόνως πόσο ενδιαφέρεται ο κλάδος για τη μεγαλύτερη αγορά του, ακόμη κι όταν οι φόβοι για την πορεία της οικονομίας οξύνονται και ο πληθωρισμός καλπάζει. Και γιατί όχι, άλλωστε; Μετά την άρση των περιορισμών της πανδημίας ανέκαμψε γρήγορα στις ΗΠΑ η ζήτηση για ακριβές τσάντες και ρούχα και έκτοτε έχει αποδειχθεί εκπληκτικά ανθεκτική.

Οι πωλήσεις πολυτελών προϊόντων στις ΗΠΑ αυξήθηκαν σχεδόν δύο φορές ταχύτερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο το 2021 και μιάμιση φορά ταχύτερα το πρώτο εξάμηνο του 2022, σύμφωνα με τη Citi Research. Ο κορυφαίος όμιλος πάμπολλων εμπορικών σημάτων του κλάδου LVMH ανέφερε πρόσφατα αύξηση εσόδων 19% από έτος σε έτος στις ΗΠΑ, ενώ η Hermès αντίστοιχα είχε αύξηση εσόδων 24%. Ακόμη και η καλοκαιρινή έκρηξη των πωλήσεων αγαθών πολυτελείας στην Ευρώπη στηρίχθηκε στους Αμερικανούς τουρίστες, που έκαναν μεγάλες δαπάνες. Συνέβαλε σε αυτές και η ενίσχυση του δολαρίου προς το ευρώ.

Το εάν αυτή η θετική δυναμική στις ΗΠΑ συνεχιστεί, θα φανεί – με δεδομένο ότι σύννεφα συγκεντρώνονται πάνω από την οικονομία. Επειτα από αρκετά χρόνια διψήφιας ανάπτυξης του κλάδου υψηλής ραπτικής και ειδών πολυτελείας, οι αναλυτές λένε ότι είναι αναπόφευκτη μια προσγείωση, η οποία μεταφράζεται σε βραδύτερο ρυθμό επέκτασης. Ωστόσο, δύο από τους μεγαλύτερους παίκτες εξακολουθούν να βλέπουν τις ΗΠΑ ως προτεραιότητα για να διοχετεύσουν εκεί νέες επενδύσεις. Πόρρω απέχοντας από περικοπές, οι όμιλοι LVMH και Cartier σχεδιάζουν να συνεχίσουν να επεκτείνονται σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. «Οι βραχυπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές είναι δύσκολο να προβλεφθούν, αλλά γνωρίζουμε ότι χρειαζόμαστε περισσότερη έκθεση στις ΗΠΑ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Cartier, Σιρί Βινιερόν σε συνέντευξή του. Το εμπορικό σήμα Cartier, συνώνυμο των πανάκριβων ρολογιών και κοσμημάτων, ανήκει στον ελβετικό όμιλο Richemont και έχει διπλασιάσει το μέγεθος των δραστηριοτήτων του στην αμερικανική αγορά κατά τα τελευταία πέντε χρόνια. Τα σχετικά ανέφερε ο κ. Βινιερόν, ο οποίος πρόσθεσε πως είναι βέβαιος ότι μπορεί να προσελκύσει περισσότερους Αμερικανούς πελάτες. Για τον σκοπό αυτό η Cartier θέλει να αυξήσει τον αριθμό των καταστημάτων της από 30 σε 40, σε περιοχές όπως το Σιάτλ και η Φλόριντα, αλλά και σε άλλα σημεία στο Τέξας, όπου ήδη έχει παρουσία.

Με 78 δισ. ευρώ σε πωλήσεις το 2021 η αγορά ειδών πολυτελείας των ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, υπερβαίνοντας εκείνη της Κίνας με τα 60 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την Bain, ενώ εξελίσσεται γρήγορα. Και ο λόγος, τέλος, είναι πως κατεβαίνει ο μέσος όρος ηλικίας, καθώς και ότι το κοινό διαφοροποιείται και επεκτείνεται γεωγραφικά, πέρα από τους παραδοσιακούς κόμβους της Νέας Υόρκης και της Καλιφόρνιας.


Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση