Σε game changer της αγοράς ποτών αναδεικνύεται η κατηγορία των προϊόντων χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αυτό, καθώς προσελκύει όλο περισσότερο τις νεότερες γενιές καταναλωτών.
Οι Μillennials και πολύ περισσότερο η Generation Z ασπάζονται το τρίπτυχο «υπεύθυνη κατανάλωση – νηφάλια διασκέδαση – καθαρή διατροφή», γεγονός που αναδεικνύει την κατηγορία των ποτών χωρίς αλκοόλ ως την πιο ελκυστική επιλογή.
Σύμφωνα με σχετικές μελέτες, οι καταναλωτές της γενιάς Z πίνουν 20% λιγότερο αλκοόλ από τους Millennials – οι οποίοι πίνουν ήδη λιγότερο από τη γενιά X και τους Baby Boomers. Η κατηγορία των non alcoholic drinks, που το 2022 αποτιμάται σε περίπου 11 δισ. δολάρια (περί τα 10,2 δισ. ευρώ), έχει καταφέρει να εισχωρήσει δυναμικά και να ξεχωρίσει στην πολυπληθή αγορά των ποτών, δίνοντας νέα αναπτυξιακή ώθηση στη βιομηχανία αλλά και στον ανταγωνισμό για τον κλάδο.
Σύμφωνα με τη μελέτη της βρετανικής εταιρείας ερευνών IWSR, ο ρυθμός ανάπτυξης των ποτών χωρίς αλκοόλ ή χαμηλής περιεκτικότητας σε αυτό αναμένεται να κινηθεί στο επίπεδο του 7% για το διάστημα 2022-2026, έναντι ανάπτυξης 5% την περίοδο 2018-2022.
Στην Ελλάδα η τάση της κατανάλωσης μη αλκοολούχων ποτών βαίνει αυξανόμενη -ωθούμενη και από το ισχυρό τουριστικό ρεύμα-, ενεργοποιώντας ολόκληρη την αγορά: από τους εμφιαλωτές αναψυκτικών και τη ζυθοποιία έως και την παραδοσιακή ποτοποιία.
Μπίρα χωρίς αλκοόλ
Μέχρι στιγμής τη μερίδα του λέοντος στην κατηγορία των μη αλκοολούχων ποτών στην εγχώρια αγορά «απολαμβάνει» η μπίρα χωρίς αλκοόλ, που σύμφωνα με στελέχη της ζυθοποιίας το 2022 εκτιμάται ότι οι πωλήσεις της αποτέλεσαν το 3% του όγκου της συνολικής αγοράς μπίρας.
Οι πωλήσεις της μπίρας χωρίς αλκοόλ έχουν τετραπλασιαστεί σε σχέση με το 2015, όταν και ξεκίνησε το «άνοιγμα» της κατηγορίας με το λανσάρισμα της Amstel Free από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία (σ.σ. ως τότε υπήρχε πρακτικά μόνο η Buckler -επίσης της ΑΖ- και περιοδικά κάποιες εισαγόμενες μάρκες).
Πηγή: naftemporiki.gr