ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παγκόσμιος παίκτης η Ελλάδα στους ηλιακούς θερμοσίφωνες

Στόχος είναι στις αρχές Μαρτίου να ανοίξει το πρόγραμμα επιδότησης με κουπόνι

Παγκόσμιος παίκτης η Ελλάδα στους ηλιακούς θερμοσίφωνες

Τον δρόμο του «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» εκτιμά η αγορά των ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ότι θα ακολουθήσει και ο τομέας που αφορά τους ηλιακούς θερμοσίφωνες, με το σκεπτικό της εξοικονόμησης ενέργειας και λύσης στην ενεργειακή κρίση.

Οι μέχρι τώρα πληροφορίες, καθώς και η πρόθεση που έχει ήδη εκφράσει το υπουργείο Ενέργειας, δείχνουν ότι στόχος είναι στις αρχές Μαρτίου να ανοίξει το πρόγραμμα επιδότησης με κουπόνι, αφού προηγηθεί η προδημοσίευση του Οδηγού του προγράμματος που υπολογίζεται γύρω στα 100 εκατ. ευρώ και θα αντιστοιχεί σε περίπου 140.000 δικαιούχους. Ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί εάν θα υπάρξουν οικονομικά κριτήρια ή εάν θα ακολουθηθεί το μοντέλο της ενιαίας επιδότησης (45%), με επιπλέον μοριοδότηση σε ορισμένες κατηγορίες συμπολιτών μας, όπως πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ, μονογονεϊκές οικογένειες. Εάν τελικά τρέξει το πρόγραμμα αντικατάστασης – αγοράς ηλιακού θερμοσίφωνα η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά και εκτιμάται γύρω στο 70%, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα προϊόν που τιμολογείται υψηλά (από 1.000 έως 1.300 ευρώ κατά μέσο όρο) και δεν συγκρίνεται με τα γνωστά consumer electronics, δηλαδή τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης.

Οι γνώστες του χώρου επισημαίνουν πως ο δείκτης δυσκολίας υλοποίησης ενός τέτοιου προγράμματος είναι υψηλός, διότι απαιτούνται συγκεκριμένες γνώσεις του προσωπικού εγκατάστασης αυτών των προϊόντων (μέσος όρος εγκατάστασης 3-4 ηλιακοί θερμοσίφωνες/μέρα) και το πρόγραμμα θα χρειαστεί τουλάχιστον 2-3 κύκλους για την ολοκλήρωσή του. Αναφορικά με τη διάθεση των προϊόντων, περιλαμβάνονται τα γνωστά δίκτυα λιανικής οργανωμένων αλυσίδων, τα εξειδικευμένα καταστήματα ψύξης/θέρμανσης, καθώς και το δίκτυο καταστημάτων υδραυλικών ειδών, με συγκεκριμένες προδιαγραφές, καθώς πρόκειται για προϊόντα με απαιτήσεις χώρου και αποθήκευσης.

Ελληνικό προϊόν

Όπως τονίζουν στη «Ναυτεμπορική» στελέχη του κλάδου, η χώρα μας διαθέτει μια από τις πιο δυναμικές βιομηχανίες παραγωγής των συγκεκριμένων προϊόντων, κατέχοντας την 3η θέση στον κόσμο, που αριθμεί 24 εργοστάσια θερμικών ηλιακών προϊόντων με ετήσια παραγωγή 380.000 τεμάχια (συλλέκτες, δεξαμενές) και την πλειονότητα να κατευθύνεται σε εξαγωγές σε όλο τον κόσμο και ειδικότερα στη Ν. Αμερική, Μέση Ανατολή, Αφρική. Οι γνώστες σημειώνουν πως πρόκειται για ένα προϊόν με ελληνική ταυτότητα, μιας και το 80% παραγωγής του αντικειμένου (αλουμίνιο, χαλκός, υαλοβάμβακας-πετροβάμβακας) είναι ελληνικής προέλευσης. Ωστόσο, λόγω των γεωπολιτικών συνθηκών υπάρχουν ζητήματα στην προμήθεια μέρους των υλικών που απαιτούνται.

Στην ελληνική αγορά μόνο το 30% του ζεστού νερού παράγεται από τους ηλιακούς θερμοσίφωνες, παρόλο που η εξοικονόμηση ρεύματος είναι σημαντική. Από 3.650 κιλοβατώρες που καταναλώνει ετησίως ένας ηλεκτρικός θερμοσίφωνας μιας τετραμελούς οικογένειας, ο αντίστοιχος ηλιακός καταναλώνει μόλις 1.200 κιλοβατώρες.

«Αλλάζω Συσκευή»

Στο μεταξύ, στα μέσα Φεβρουαρίου αναμένεται να ενταχθούν επιπλέον 60.000 επιλαχόντες δικαιούχοι στο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή», που εκτιμάται ότι θα είναι σε ισχύ μέχρι το καλοκαίρι. Συνολικά οι αιτούντες ανήλθαν στις 890.000 και μέχρι στιγμής έχουν συμπεριληφθεί 380.000. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, μέχρι τώρα η πλειονότητα έχει κινηθεί στην αγορά κλιματιστικών (58%), παρόλο που θεωρητικά είναι προϊόν εκτός σεζόν, ωστόσο οι ενεργειακές συνθήκες έχουν φέρει τα κλιματιστικά στο προσκήνιο και τον χειμώνα. Ακολουθούν τα ψυγεία και στην τρίτη θέση έρχονται οι καταψύκτες

Πηγή:naftemporiki.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση