Όλο το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας

«Οδηγός» για τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα 10ετίας ή 11ετίας θα αποτελέσει το πορτογαλικό μοντέλο

Ριζικά αναμένεται να αλλάξουν τα τέλη κυκλοφορίας το 2018. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Realnews, θα είναι δύο ταχυτήτων και θα λαμβάνονται υπόψη ο κυβισμός του κινητήρα και οι εκπομπές CO2, όπως και η παλαιότητα.

Μάλιστα, οι μεγάλες αλλαγές έρχονται στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2007 ή το 2008, στα οποία το κόστος των ετήσιων τελών θα υπολογίζεται συνδυαστικά από τον κυβισμό του κινητήρα και από τις εκπομπές CO2.

«Οδηγός» για τον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας στα οχήματα 10ετίας ή 11ετίας θα αποτελέσει το πορτογαλικό μοντέλο, που φαίνεται να είναι επικρατέστερο, καθώς συνδυάζει τον κυβισμό με τις εκπομπές CO2 με ειδικούς συντελεστές, τα αποτελέσματα των οποίων στο τέλος αθροίζονται και βγάζουν τον... λογαριασμό για κάθε ένα αυτοκίνητο ξεχωριστά.

Στην Πορτογαλία τα τέλη κυκλοφορίας σε οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2007 ξεκινούν από τα 87,03 ευρώ για οχήματα με κινητήρες κάτω των 1.250 κ.εκ., τα οποία εκπέμπουν κάτω από 120 γρ. CO2.

 
Στη συνέχεια έχουμε τα οχήματα με κινητήρες από 1.251 έως και 1.750 κ.εκ., για τα οποία οι κάτοχοί τους χρεώνονται με 57,23 ευρώ για τον κυβισμό, ενώ, αν εκπέμπουν από 121 γρ. έως και 180 γρ. CO2, τότε οι κάτοχοί τους θα πληρώνουν 87,68 ευρώ. Δηλαδή, το σύνολο των ετήσιων τελών κυκλοφορίας για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων ανέρχεται σε 144,91 ευρώ.

Η αμέσως επόμενη κατηγορία αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.751 έως και 2.500 κ.εκ. και αν εκπέμπουν από 181 έως και 250 γρ. CO2, τότε οι κάτοχοί τους θα πληρώνουν για ετήσια τέλη κυκλοφορίας 304,77 ευρώ.

Τέλος, το πορτογαλικό οικονομικό επιτελείο έχει ακόμα μία κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από 2.501 κ.εκ. και άνω, τα οποία εκπέμπουν πάνω από 251 γρ. CO2 και οι κάτοχοί τους καλούνται να πληρώσουν για ετήσια τέλη κυκλοφορίας 717,57 ευρώ, εκ των οποίων τα 391,38 αφορούν τον κυβισμό του κινητήρα και τα υπόλοιπα 326,19 ευρώ τις εκπομπές CO2.

Παλαιότερα αυτοκίνητα

Το οικονομικό επιτελείο, ωστόσο, για να διατηρήσει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας στα νεότερα αυτοκίνητα εξετάζει να αυξήσει ή να μειώσει ανάλογα τους συντελεστές στις κατηγορίες κυβισμού, αλλά και αυτούς των εκπομπών CO2, με αποτέλεσμα το κόστος των τελών κυκλοφορίας σε κάποια μοντέλα να είναι υψηλότερο και σε κάποια άλλα χαμηλότερο σε σχέση με εκείνα που κυκλοφορούν στην Πορτογαλία.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ