ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Oι κορυφαίοι του airbnb - Ποιες εταιρείες ξεχώρισαν
Συνολικά 250 εταιρίες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της διαμόρφωσης του οικοσυστήματος της βραχυχρόνιας μίσθωσης
Με την πανδημία να φέρνει μερικές από τις μεγαλύτερες αναταραχές, αλλά και περιόδους “άνθησης” στην ευρύτερη βιομηχανία του τουρισμού και της φιλοξενίας, ο κλάδος της βραχυχρόνιας μίσθωσης μεγάλωσε σημαντικά.
Τώρα, 250 εταιρίες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της διαμόρφωσης του οικοσυστήματος της βραχυχρόνιας μίσθωσης, με ορισμένους “παίχτες”, όπως η Airbnb, η Google, η Kayak, η Expedia να έχουν το δικό του μερίδιο “ευθύνης” στη σημερινή εικόνα του κλάδου.
Τις 250 εταιρίες με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κλάδο αναδεικνύει μέσα από έρευνά της η Skift, σε μια προσπάθεια να παρουσιάσει την εικόνα του κλάδου όπως αυτή διαμορφώνεται σήμερα.
Για την ανάδειξη αυτών των επιχειρήσεων η εταιρία αρχικά κατάρτισε έναν κατάλογο με ~430 εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Καθώς αυτές οι εταιρίες βραχυχρόνιας μίσθωσης κυμαίνονται από μεγάλες, πολυεθνικές, εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρίες μέχρι και μονομελείς, νεοφυείς επιχειρήσεις, έπρεπε να βρεθούν κάποιοι κοινοί παρονομαστές για να γίνει η σύγκριση των εταιριών.
“Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε το LinkedIn για την παρακολούθηση των ακολούθων και των εργαζομένων ως έναν τρόπο για να βρούμε τις 250 πιο εξέχουσες εταιρίες. Καθώς η πλειονότητα αυτών των εταιρειών συνεργάζεται με άλλες επιχειρήσεις και όχι με καταναλωτές, το LinkedIn είναι η καλύτερη πλατφόρμα για την παρακολούθηση της αναγνωρισιμότητας. Καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι σε θέση κάθε εταιρία να είναι ενεργή στο LinkedIn, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών είναι στην πλατφόρμα και το LinkedIn μας επιτρέπει να παρακολουθούμε δύο ενδιαφέρουσες μετρήσεις: τους ακολούθους και τους εργαζόμενους”, αναφέρει η Skift.
Σύμφωνα με την ίδια, ένας μεγαλύτερος αριθμός ακολούθων μπορεί να θεωρηθεί ως “σφραγίδα” έγκρισης από τους επιχειρηματικούς εταίρους και τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τον χώρο. Ο αριθμός των εργαζομένων παρέχει μια ένδειξη του μεγέθους αυτών των εταιριών, και ενώ και πάλι δεν πρόκειται για απόλυτα συγκρίσιμο μέτρο, οι μεγαλύτερες εταιρείες είναι πιθανό να έχουν περισσότερους πελάτες και, επομένως, μεγαλύτερο αντίκτυπο.
“Για να διασφαλίσουμε ότι δεν συγκρίνουμε μια πολυεθνική εταιρία που απευθύνεται στον καταναλωτή, όπως η Airbnb, με έναν εξειδικευμένο πωλητή τεχνολογίας που απευθύνεται σε επιχειρήσεις, συγκρίναμε τις εταιρείες στους δικούς τους τομείς και επιλέξαμε τις κορυφαίες επιδόσεις από κάθε τομέα”, τονίζει η Skift.
“Κάθε πάροχος αντιπροσωπεύεται από μια “φούσκα”, και το μέγεθος της φούσκας αποτελεί ένδειξη των ακολούθων και των εργαζομένων του. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι το μέγεθος των φυσαλίδων δεν αποτελεί ένδειξη των εσόδων ή του επιχειρησιακού μεγέθους. Οι φυσαλίδες είναι συγκρίσιμες εντός κάθε τομέα, αλλά όχι μεταξύ τους”, προσθέτει.
Η Skift προσδιόρισε πόσοι “παίκτες” από κάθε τομέα θα έπρεπε να συμπεριληφθούν στον κατάλογο των 250, με βάση τον αριθμό των εταιριών που δραστηριοποιούνται στον χώρο και τη δική της εκτίμηση για την επίδραση που έχει κάθε τομέας στον συνολικό τομέα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κατανομή στον παρακάτω πίνακα:
Οι Top 250 ανά τομέα
Τομέας | Κατηγορία | Κορυφαίοι 250 προμηθευτές |
---|---|---|
B2C Platforms | Listing Sites | 30 |
Metasearch | 8 | |
Property Management | Host Service Providers | 19 |
Vacation Home Managers | 23 | |
Urban Rental Managers | 15 | |
B2B Vendors | Property Management and Distribution Tech | 40 |
Revenue Management and Market Intelligence | 19 | |
Marketing Tech and Website Builders | 16 | |
Accounting and Fin Tech | 18 | |
Property Operations | 18 | |
Property Hardware and Automation Tech | 20 | |
Guest Communications | 16 | |
Procurement, Ancillaries and Support Services | 8 |
Η Airbnb αυξάνει την απόσταση με τον ανταγωνισμό
Η Airbnb είναι ίσως η πιο επιτυχημένη ταξιδιωτική εταιρία της τελευταίας δεκαετίας. Μια startup που από τρελή ιδέα έγινε ρήμα. Ένα από τα “κλειδιά” της επιτυχίας της Airbnb είναι το χρυσοποίκιλτο εμπορικό της σήμα. Η εικόνα και η πλατφόρμα της Airbnb συμβάλλουν στην κίνηση ενός ισχυρού φυγόκεντρου που είναι δύσκολο να αναπαραχθεί.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός και ότι υπάρχει χώρος για πιο εξειδικευμένες πλατφόρμες που θα προσελκύσουν ταξιδιώτες με συγκεκριμένες ανάγκες. Αυτό φαίνεται στη λίστα των 250 εταιριών, με πολυτελείς ή υπερπολυτελείς πλατφόρμες όπως οι Le Collectionist, Plum Guide και LaCure, πλατφόρμες προσανατολισμένες στα επαγγελματικά ταξίδια όπως οι AltoVita, 2nd Address και MagicStay, πλατφόρμες ανταλλαγής κατοικιών όπως οι Kindred και ThirdHome ή μια ιστοσελίδα κρατήσεων της τελευταίας στιγμής όπως η Whimstay.