ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο Όμιλος Lavazza «προειδοποιεί» για υψηλές τιμές στον καφέ και το 2022

Tο μακροοικονομικό σενάριο το 2022 φαίνεται ότι θα είναι περίπλοκο, λόγω αφενός της πανδημίας της Covid-19 και αφετέρου της πληθωριστικής δίνης που ανεβάζει το κόστος των πρώτων υλών.

Ο Όμιλος Lavazza «προειδοποιεί» για υψηλές τιμές στον καφέ και το 2022

Στα €2,3 δισ. έκλεισε για πρώτη φορά ο κύκλος εργασιών του 2021 για τον όμιλο Lavazza, ο οποίος εμφάνισε βελτιωμένα αποτελέσματα σε όλα τα κανάλια και τις γεωγραφικές περιοχές.

Στα προ πανδημίας επίπεδα EBITDA & περιθώριο EBIT
Ειδικότερα, ο όμιλος ανέφερε έσοδα αυξημένα κατά 11% σε σχέση με το 2020, με τις λειτουργικές ταμειακές ροές να ανέρχονται σε €203 εκατ., βελτιωμένες σε σχέση με το 2020.
Αξίζει ακόμη να σημειωθεί ότι, τόσο το EBITDA, όσο και το περιθώριο EBIT, έχουν επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.

Συγκεκριμένα το EBITDA του 2021 έκλεισε στα €312 εκατ., έναντι €253 εκατ. το 2020, σημειώνοντας άνοδο 23,3%, ενώ το ΕΒΙΤ ήταν στα €163 εκατ., έναντι €108 εκατ., κλείνοντας με αύξηση 50,9%.

Επίσης τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανέρχονται σε €105 εκατ., την προηγούμενη οικονομική χρήση, σε σχέση με €73 εκατ. το 2020, σημειώνοντας αύξηση 44%.

 

Antonio Baravalle, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Lavazza.
Antonio Baravalle, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Lavazza


Πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές του καφέ το 2022

Η Διοίκηση του ομίλου αναφέρει ότι το 2021, ο καφές αντιμετώπισε τις πιο σημαντικές αυξήσεις τιμών, καταγράφοντας αύξηση περίπου 80% για τις ποικιλίες, Arabica και Robusta, που οφείλονται κυρίως σε ζητήματα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και σε ζημιές που προκαλούνται από καιρικά φαινόμενα, που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή. Πρόκειται για παράγοντες που αναμένεται να έχουν αντίκτυπο στην παραγωγή του 2022, με τις προβλέψεις να υποδεικνύουν μειωμένη συγκομιδή καφέ και τη συνέχιση του πληθωριστικού περιβάλλοντος, πράγμα που σημαίνει ότι οι τιμές του καφέ θα παραμείνουν σημαντικά υψηλότερες.
Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι το μακροοικονομικό σενάριο το 2022 φαίνεται ότι θα είναι περίπλοκο, λόγω αφενός της πανδημίας της Covid-19 και αφετέρου της πληθωριστικής δίνης που ανεβάζει το κόστος των πρώτων υλών.

Το Out Of Home κανάλι κύριος μοχλός επιτάχυνσης

Οι κύριοι μοχλοί ανάπτυξης είναι, αρχικά, η ανάκαμψη των πωλήσεων στο Out Of Home κανάλι, στο οποίο καταγράφηκε επιστροφή στο 80% της αξίας του 2019, μετά την επιβράδυνση που προκλήθηκε από την Covid-19, καθώς και η σταθερή αύξηση των εσόδων στο Home κανάλι (+6,3% σε σύγκριση με 2020 και +23,8% με το 2019), παρά το γεγονός ότι οι τάσεις της αγοράς είναι παρόμοιες με τα προ-Covid επίπεδα.

Οι κύριες αγορές σημείωσαν αύξηση πωλήσεων

Και σε γεωγραφικό επίπεδο, ο όμιλος ανέφερε αύξηση πωλήσεων και καλές επιδόσεις σε γενικές γραμμές, τόσο σε πιο ώριμες αγορές, όπως:

  • Ιταλία: +6%
  • Γαλλία: +10%

όσο και σε αναπτυσσόμενες αγορές, όπως:

  • Β. Αμερική: +21% 
  • Γερμανία: +14%

Το τμήμα Beans

Το μείγμα προϊόντων απέφερε σημαντικά οφέλη χάρη στην ανάπτυξη του τμήματος, Beans, το οποίο είναι το πιο δυναμικό στην αγορά και όπου η Lavazza αναφέρει ανάπτυξη πωλήσεων με διπλάσιο ρυθμό από τον μέσο όρο της αγοράς (+16,9% Lavazza έναντι +8,5% αγοράς). Στον ολοένα και πιο ανταγωνιστικό τομέα, Single Serve (καφετιέρα και κάψουλες), ο όμιλος συνεχίζει να εφαρμόζει το αρχικό του σχέδιο, για κάψουλες αλουμινίου με ουδέτερο CO2.
 

Η κοινοπραξία με την Yum China ενίσχυσε τα αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα συμπληρώθηκαν από την ισχυρότερη διεθνή παρουσία, ιδίως μέσω της κοινοπραξίας με την Yum China για την ανάπτυξη καφετεριών στην ασιατική χώρα. Επίσης, επιβεβαιώθηκαν οι επενδύσεις σε έργα Έρευνας και Ανάπτυξης, ενώ ο όμιλος παραμένει αποφασισμένος να συνεχίσει να ενσωματώνει τα κριτήρια ESG στο επιχειρηματικό του μοντέλο.


Διέκοψε τη διανομή στην Ουκρανία

Παράλληλα, τις συνθήκες της αγοράς δυσκολεύουν και οι κύριες επιπτώσεις της σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, οι οποίες, εκτός από τις διεθνείς κυρώσεις και την πτώση της αξίας στο ρούβλι, γίνονται αισθητές στις πρώτες ύλες, των οποίων η Ρωσία και η Ουκρανία είναι κορυφαίοι παραγωγοί και εξαγωγείς, όπως το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο και τα μέταλλα. Η Lavazza αποφάσισε να αναστείλει όλες τις δραστηριότητες στην Ρωσία και, λόγω ανωτέρας βίας και αδυναμίας προμήθειας των προϊόντων στην αγορά, αναγκάστηκε επίσης, να σταματήσει προσωρινά τη διανομή στην Ουκρανία.


 

 

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση