ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο ελληνικός μπακλαβάς που κάνει τον γύρο του κόσμου
Η ελληνική εταιρεία με καταβολές από την Ήπειρο, δημιουργεί εδώ και δεκαετίες με αγάπη και μεράκι το διάσημο γλυκό
SHARE:
Ακόμα και σήμερα, Ελλάδα, Τουρκία και Αζερμπαϊτζάν «διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους» για την επίσημη ταυτότητα του μπακλαβά, που έχει φανατικούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για ένα γλυκό το οποίο παρασκευάζεται με διάφορες παραλλαγές ως προς τη γέμιση των ξηρών καρπών που περιέχει η ζύμη φύλλου, όμως δεν παύει να είναι το ίδιο απολαυστικό, είτε ως επιδόρπιο μετά το γεύμα, είτε ως συνοδευτικό του καφέ.
Στην περιοχή των Ιωαννίνων μια οικογένεια έχει ταυτίσει το όνομά της με τον μπακλαβά τον οποίο και εξάγει σε 25 χώρες στο εξωτερικό. Η Kolionasios Baklava Gold, η ελληνική εταιρεία με καταβολές από την Ήπειρο, δημιουργεί εδώ και δεκαετίες με αγάπη και μεράκι το διάσημο γλυκό και δεν παραλείπει να κάνει αισθητή την παρουσία της στις διεθνείς εκθέσεις τροφίμων προκειμένου να διευρύνει ακόμη περισσότερο το δίκτυο διανομής του παραδοσιακού εδέσματος. Πρόσφατα έδωσε το «παρών» στην έκθεση της Anuga και το περίπτερό της μετατράπηκε σε πόλο έλξης για εκθέτες και κοινό που ήθελαν να δοκιμάσουν κάτι που θα γλυκάνει τον ουρανίσκο τους.
«Μπορεί να ήταν μικρότερη σε μέγεθος η φετινή έκθεση, όμως ήταν εξαιρετικά ζωηρή και οι επαφές που έχουμε κάνει θα έλεγα ότι είναι επιτυχημένες» δηλώνει στο fortunegreece.com η Αθηνά Κολιονάσιου, Managing Director της Kolionasios Baklava Gold που εδρεύει στα Ιωάννινα και θεωρείται ο μεγαλύτερος παραγωγός μπακλαβά στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, αφού στις εγκαταστάσεις της παράγει 300 τόνους μπακλαβά τον χρόνο.
Η εταιρεία είναι κατά 80% εξαγωγική, έχει παρουσία σε 25 χώρες με πιο δυνατές αγορές τη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τον Καναδά και ο τζίρος για το 2021 εκτιμάται ότι θα κλείσει κοντά στα 2 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, το ελληνικό brand έχει κατορθώσει μέσα σε δύο χρόνια να τριπλασιάσει το μέγεθός τους και μάλιστα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονική περίοδο όπου το παγκόσμιο εμπόριο επλήγη σοβαρά λόγω της πανδημίας.
«Δουλεύουμε αρκετά το pl στην Ελλάδα, όμως η στόχευσή μας είναι κυρίως στο εξωτερικό. Παρά τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται πάνω στο κομμάτι της υγιεινής διατροφής, εκτιμώ ότι ο κόσμος που θέλει να απολαμβάνει το γλυκό δεν θα κόψει τελείως τη ζάχαρη, αλλά θα τρώει μικρότερες ποσότητες και θα κινείται στη λογική του snacking» επισημαίνει η κα Κολιονάσιου.
Ο μπακλαβάς γίνεται cosmopolitan
Εξηγεί πως με το πέρασμα των χρόνων έχει αλλάξει η φιλοσοφία γύρω από τον μπακλαβά, ένα βαρύ και πλούσιο σε γεύση (αλλά και θερμίδες) παραδοσιακό γλυκό, το οποίο πλέον αποκτά κοσμοπολίτικο χαρακτήρα και γίνεται πιο συμβατό με τις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες.
Ομολογουμένως στα Γιάννενα είναι ιδιαίτερα αισθητή η παρουσία του brand, μιας και είναι και ο τόπος καταγωγής του. Ωστόσο, τα Χριστούγεννα θα δούμε στα ράφια της αλυσίδας σουπερμάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος να φιγουράρουν οι εορταστικές συσκευασίες “Cosmopolitan” & “Find your Star”, όπου ο Έλληνας καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να απολαύσει το αγαπημένο του γλυκό σε πολλές και διαφορετικές εκδοχές.
Απαντώντας στο ερώτημα του κατά πόσο ανταγωνιστικά και value for money είναι τα ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό, η κα Κολιονάσιου αναγνωρίζει πως έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου σε επίπεδο packaging, όμως πολλές φορές, όπως επισημαίνει, οι εταιρείες επενδύουν στην εμφάνιση, «φουσκώνουν» τις τιμές και δημιουργούν πρόβλημα στην αξιοπιστία των ελληνικών προϊόντων καθώς υπόσχονται πολύ περισσότερα από αυτά που τελικά προσφέρουν.
Η εταιρεία απασχολεί 60 συνολικά εργαζόμενους και παράγει επτά σειρές και 60 διαφορετικούς κωδικούς και γεύσεις. Τα μπακλαβαδάκια με salted caramel, vanilla & coffee και πάστα ελιάς φαίνεται πως έχουν αφήσει το στίγμα τους στους γευστικούς κάλυκες των καταναλωτών.