Nutria: Κερδοφορία και νέες τοποθετήσεις για την εταιρεία ελαιολάδου

Στέλλα Αυγουστάκη
Στέλλα Αυγουστάκη

Το…γύρισε η Nutria, η βιομηχανική εταιρεία τυποποίησης και εμπορίας αγροτικών προϊόντων από τη Φθιώτιδας το 2022  καθώς έκλεισε την προηγούμενη χρονιά τόσο με αύξηση τζίρου της τάξεως του 28,16%, όσο και με κέρδη €1.043χιλ συγκριτικά με το 2021, οπότε και κατέγραψε ζημιές.

Ειδικότερα το 2022 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ήταν €49.772 χιλ, έναντι με €38.834 χιλ, το EBITDA ήταν στα €2.913 αυξημένο κατά 503,19% συγκριτικά με το 2021 οπότε και ήταν €482 χιλ, ενώ τα αποτέλεσμα προ και μετά από φόρους ήταν ζημιογόνα το 2021 στα (€1.342χιλ).

Το 2022 η Nutria επέστρεψε σε κέρδη μετά τη ζημιογόνο χρήση του 2021 λόγω του μειωμένου μικτού κέρδους και της έκτακτης ζημιάς που αφορούσαν την απαίτηση των απαλλοτριώσεων. Η άνοδος του τζίρου της τάξεως του 28,2% σε σχέση με το 2021, οφείλεται στη μεγάλη αύξηση των τιμών πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες των ελαίων και ιδιαίτερα στα σπορέλαια. 

Αντιθέτως, ο όγκος πωλήσεων ελαίων σημείωσε οριακή μείωση.  Ανοδικά κινήθηκε και το μικτό κέρδος, γεγονός που οφείλεται κυρίως στη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, ενώ τα έξοδα αυξήθηκαν σε πολύ μικρότερο βαθμό. 

Αναμένει αύξηση πωλήσεων το 2023

Οι προοπτικές της εταιρείας για την τρέχουσα χρήση εμφανίζονται θετικές, παρά τις σημαντικές αυξήσεις στις α’ ύλες και την αύξηση των επιτοκίων δανεισμού. 

Συγκεκριμένα οι πωλήσεις της εταιρείας αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά στην Ελλάδα κυρίως λόγω της σύναψης σύμβασης ποσού €14 εκατ. περίπου με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, για τη διανομή τροφίμων σε απόρους της Περιφέρειας (πρόγραμμα ΤΕΒΑ χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση). 

Οι πωλήσεις στο κλάδο των ελαίων εκτιμάται ότι θα κυμανθούν περίπου στα επίπεδα του 2022 σε όγκο και αξία πωλήσεων. 

Τα περιθώρια μικτού κέρδους αναμένεται να κυμανθούν κοντά στα επίπεδα του 2022, ώστε σε συνδυασμό και με την αύξηση των συνολικών πωλήσεων να οδηγήσουν σε αυξημένη κερδοφορία σε σχέση με το 2022.

Η εταιρεία συνεχίζει να λαμβάνει μέρος σε διαγωνισμούς του Δημοσίου με κύριο αντικείμενο τη διανομή τροφίμων σε απόρους και προσδοκά αξιόλογο ύψος πωλήσεων στον τομέα αυτόν τα επόμενα έτη. Δεν έχουν αποφασιστεί ακόμη από τους μετόχους περαιτέρω επενδύσεις στην Nutria Bulgaria LTD που διαθέτει ακίνητο στο Klivodol της Βουλγαρίας.  

Διευρύνει το πελατολόγιο και στο εξωτερικό 

Η αύξηση των πωλήσεων στο εξωτερικό αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την εταιρεία και γίνονται συνεχείς προσπάθειες διεύρυνσης του πελατολογίου μέσω της συμμετοχής της σε διεθνείς εκθέσεις.

Θυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα το 25% του συνολικού ετήσιου τζίρου της Nutria αντιπροσωπεύει η ιδιωτική ετικέτα.  Οι πωλήσεις εσωτερικού αναμένονται να εμφανίσουν αύξηση τα επόμενα χρόνια, καθώς η εταιρεία έχει πλέον εδραιώσει συνεργασίες με τα μεγαλύτερα ελληνικά super markets, μεγάλο αριθμό εμπόρων, διανομέων και βιομηχανίες, ενώ επεκτείνει και την παρουσία της στο ράφι τόσο με επώνυμο προϊόν όσο και με ιδιωτικής ετικέτας.

Η εταιρεία μισθώνει τα silos που διαθέτει σε Άγιο Κωνσταντίνο και Στεφανοβίκειο Βόλου για την αποθήκευση βυνοποιήσιμου κριθαριού από το 2014, μια συνεργασία η οποία αναμένεται να συνεχιστεί για πολλά ακόμα χρόνια και στο μέλλον.

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ