ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Miele: Στις πρώτες τρεις αγορές η Κρήτη – Τον Απρίλιο το eshop
Η εταιρεία την επόμενη πενταετία σχεδιάζει να ανοίξει 5-12 καταστήματα στην Ελλάδα
Στις τρείς πρώτες αγορές για την Miele Hellas είναι η Κρήτη σε ό,τι αφορά το επαγγελματικό κανάλι με τις Κυκλάδες και την Μακεδονία να είναι στην πρώτη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Συγκεκριμένα η εταιρεία που διαθέτει συνολικά 3 Miele Points σε Ηράκλειο, Χανιά και Ρέθυμνο εκτιμά ότι η περαιτέρω ανάπτυξη θα έρθει μέσα από το κανάλι του τουρισμού και ειδικά από την αγορά των Κυκλάδων, που συνεισφέρει στον τζίρο €900 χιλ.
Η Miele Hellas εξυπηρετεί καταναλωτές σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Κόσοβο και Βόρεια Μακεδονία και στόχος της ελληνικής διοικητικής ομάδας είναι ο κύκλος εργασιών να αγγίξει τα €100 εκατ. έως το 2030.
Το βασικό κομμάτι του business, μεταξύ αυτών των πέντε χωρών, είναι στην Ελλάδα, που συγκεντρώνει το 70% του τζίρου. Η αμέσως επόμενη μεγάλη αγορά είναι η Κύπρος, η οποία καταγράφει κύκλο εργασιών €6 εκατ. και αποτελεί κάτι λιγότερο του 20% για το συνολικό business. Τα Βαλκάνια είναι στο 10% και εκεί, όπως λέει εντοπίζεται η μεγαλύτερη ευκαιρία ανάπτυξης στην επταετία.
Αναπτύσ
σει το δίκτυο στην Ελλάδα
Η εταιρεία την επόμενη πενταετία σχεδιάζει να ανοίξει 5-12 καταστήματα στην Ελλάδα, τα οποία θα είναι είτε Miele experience center, είτε Miele Point, μιας και η απευθείας πώληση αποτελεί στρατηγικό κανάλι ανάπτυξης για την εταιρεία. Προτεραιότητα έχει δοθεί στην Αττική και κυρίως στα νότια προάστια αλλά και στην Βόρεια Ελλάδα με την διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής να θέτει ένα στόχο για 1-2 νέα σημεία το έτος.
Στην Ελλάδα πρώτη κατηγορία είναι το cooking και αποτελεί μέρος της στρατηγικής της ανάπτυξης όχι μόνο για την εγχώρια αγορά αλλά και παγκοσμίως, ενώ το μεγαλύτερο μερίδιο της Miele στην Ελλάδα είναι στις οικιακές συσκευές, όπου το corporate market share είναι στο 3,5%.
Ο λόγος που διέκοψε τη συνεργασία με την Κωτσόβολος
Έχοντας συγκεκριμένες στρατηγικές συνεργασίες επιλεκτικής διανομής η Miele επέλεξε να διακόψει την συνεργασία της με την Κωτσόβολος, που αποτελεί τον μεγαλύτερο retailer ηλεκτρικών συσκευών στην Ελλάδα. Ωστόσο συνεχίζεται η συνεργασία με την Curry’s σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο η υπάρχουσα συνθήκη να αλλάξει στο μέλλον για την Ελλάδα.
Οι 3 πυλώνες του επενδυτικού
Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας προσανατολίζεται γύρω από τρεις πυλώνες, τη συνολική ανάπτυξη της Miele στην Ελλάδα, κατακτώντας υψηλότερο μερίδιο στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, την ενίσχυση του brand αλλά και την επέκταση των σημείων στο retail. Σημειώνεται ότι η μητρική έχει υλοποιήσει προγράμματα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των μονάδων παραγωγής που διαθέτει, ενώ ανακαινίζει σταθερά ανά τρία χρόνια τα καταστήματα retail.
To online κανάλι
Επιπλέον, τον Απρίλιο θα είναι στον αέρα μέσω του miele.gr η πλατφόρμα e-commerce “Ηybris”, που διαθέτει ο όμιλος Μiele σε μεγάλες αγορές με την εταιρεία να επενδύει παγκοσμίως στο online κανάλι.
Οι νέες υπηρεσίες για το HoReCa
Στην πρόσφατη έκθεση HORECA η Miele παρουσίασε τη νέα υπηρεσία Master Line που προσφέρει πλύση με φρέσκο νερό σε δύο επίπεδα και ενσωματωμένο αποσκλυρηντή, νέους πίνακες χειρισμού, βελτιωμένα κάνιστρα και επιπλέον προγράμματα απολύμανσης παρουσιάζει, μεταξύ άλλων, στην έκθεση η Miele, η οποία παρέχει ολοκληρωμένες προϊοντικές λύσεις αλλά και υπηρεσίες (service, pre & after sales).
Επίσης την ολοκληρωμένη σειρά απορρυπαντικών ProCare Text, που μπορεί να αξιοποιηθεί όχι μόνο για την επαγγελματική φροντίδα του ιματισμού, αλλά και για την οικιακή χρήση.
Χρονιά ορόσημο το 2022
Το 2022 ήταν χρονιά ορόσημο για την Miele στην Ελλάδα, σημειώνοντας ανάπτυξη 4,3% στον κύκλο εργασιών της, κλείνοντας κοντά στα €32,7 εκατ., έναντι €31,4 εκατ. το 2021, καταγράφοντας την πιο ισχυρή θέση της τελευταίας 20ετίας.
Μάλιστα η χρονιά ξεκίνησε δυναμικά, με τον Ιανουάριο να καταγράφει ανάπτυξη έως 22% σε σχέση με πέρυσι και η Miele εστιάζει σε οργανική ανάπτυξη, διατηρώντας σταθερές και τις τιμές της.