ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Λιμάνι Ηρακλείου: Ο Λ. Σιγάλας μιλά στο Cretalive για τις προτεραιότητες του Ομίλου Grimaldi!
Ο διευθύνων σύμβουλος της Minoan Lines τόνισε ότι στόχος του ομίλου είναι να αξιοποιηθεί η κομβική θέση του λιμανιού και να ενισχυθεί τόσο η οικονομία της πόλης όσο και η Κρήτη συνολικά
Από την ανάπτυξη των υφιστάμενων υποδομών των λιμανιών Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού του ομίλου Grimaldi, εφόσον ολοκληρωθούν οι τελικές παραχωρήσεις.
Θυμίζουμε ότι ο όμιλος Grimaldi αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής, καταβάλλοντας €84 εκατ. για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και €80 εκατ. για το λιμάνι Ηρακλείου αντίστοιχα για το 67% των μετοχών σε κάθε λιμένα για 40 χρόνια.
Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Minoan Lines, Λουκάς Σιγάλας, στο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2023, το τίμημα για κάθε λιμάνι είναι αρκετά υψηλό και δείχνει τις προθέσεις του ομίλου να επενδύσει και να αναπτύξει με τον καλύτερο τρόπο αυτά τα λιμάνια.
Κομβικός ο ρόλος του λιμανιού
Ειδικά για το λιμάνι του Ηρακλείου, ο κ. Σιγάλας τόνισε ότι στόχος του ομίλου είναι να αξιοποιηθεί η κομβική του θέση και να ενισχυθεί τόσο η οικονομία της πόλης όσο και η Κρήτη συνολικά, λέγοντας στο Cretalive πως «όποιές προοπτικές ανάπτυξης έχει το λιμάνι να είστε σίγουροι ότι θα τις αξιοποιήσουμε. Αυτό διαφαίνεται και από το πολύ υψηλό τίμημα που καταβάλλαμε για την απόκτησή του. Η τεχνογνωσία του Ομίλου Grimaldi και η παρουσία των Μινωϊκών Γραμμών που είναι ο μεγαλύτερος χρήστης είναι εγγύηση ότι θα γίνει ό,τι καλύτερο για την αξιοποίησή και επέκτασή του».
Όπως ανέφερε, εστιάζει στους τομείς κρουαζιέρας, cargo και ναυπηγοεπισκευαστικής (που λειτουργεί στην προβλήτα VI).
Βλέπει… μαρίνες για την Ηγουμενίτσα
Εντός Οκτωβρίου θα ολοκληρωθεί η παραχώρηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, όπου ο όμιλος εξετάζει την αξιοποίηση των μαρίνων που είναι στα Σύβοτα και στην Πλαταριά αλλά και στην ανάπτυξη της μαρίνας εντός του λιμένος.
Ενισχύει την κρουαζιέρα και για τα δύο λιμάνια
Ο όμιλος Grimaldi σχεδιάζει να ενισχύσει τον τομέα της κρουαζιέρας και για τα δύο λιμάνια και ήδη έχει ξεκινήσει συνομιλίες με εταιρείες. Όπως είπε, το λιμάνι Ηρακλείου “΄έχει καλύτερη συμπεριφορά και επισκεψιμότητα”, ενώ η κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων θα βοηθήσει στην ταχύτερη προσέγγιση αυτών και θα αναπτυχθεί κατά πολύ η προσβασιμότητα και στα δυο λιμάνια.
Πράσινες επενδύσεις σε πλοία και λιμάνια
Έμφαση θα δοθεί και στην περιβαλλοντική θωράκιση των λιμένων, ενώ στον σχεδιασμό του Ομίλου Grimaldi είναι η ανανέωση του στόλου των Μινωικών Γραμμών. Όμως, αυτό, ως project, θα εξαρτηθεί από το πως θα κινηθεί η... πράσινη ανάπτυξη των στόλων.
Υπενθυμίζεται ότι η κρητική ναυτιλιακή είναι η πρώτη ναυτιλιακή εταιρεία στην Ελλάδα που τοποθέτησε στα πλοία φίλτρα καυσίμων το 2018 και 2019, πολύ νωρίτερα από την έναρξη ισχύος της οδηγίας του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας στις 1/1/2020.
Τόνισε ότι ο Όμιλος επενδύει σε διαφορετικού τύπου καυσίμα, ενώ ήδη έχει θέσει σε λειτουργία δύο νέα υβριδικά πλοία στην Αδριατική.
Ενίσχυση ασφάλειας επιβατών
Ερωτηθείς για την τραγωδία που σημειώθηκε πριν λίγο καιρό στο λιμάνι του Πειραιά, έχοντας ως αποτέλεσμα τον θάνατο του Αντώνη Καργιώτη ο κ. Σιγάλας αρκέστηκε να αναφέρει στο Cretalive ότι οι εταιρείες πρέπει να ενισχύσουν τις διαδικασίες ασφάλειας των επιβατών και του πλου.