ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λιανεμπόριο: Φουλ «επίθεση» ξένων αλυσίδων στην ελληνική αγορά

Στο... στόχαστρο και η Κρήτη

Λιανεμπόριο: Φουλ «επίθεση» ξένων αλυσίδων στην ελληνική αγορά

Σε πεδίο δόξης λαμπρό αναδεικνύεται η ελληνική αγορά τόσο για το «υψηλό» ράφι του διεθνούς λιανικού εμπορίου όσο και για το «χαμηλό», εντείνοντας τον ανταγωνισμό για τους εγχώριους «παίκτες».

Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Οικονομικός Ταχυδρόμος, η κινητικότητα και οι διεθνείς αφίξεις του 2022, θα συνεχιστεί και εφέτος, ενώ προβλέπεται να κορυφωθεί την διετία 2025 – 2026  όταν θα κάνουν ντεμπούτο τα νέα εμπορικά κέντρα της Lamda Development στο Ελληνικό, με το Vouliagmenis Mall των 130.000 τ.μ. (72.000 τ.μ. εκμισθώσιμων χώρων) να είναι το μεγαλύτερο mall στην Ελλάδα (με τα σημερινά δεδομένα).

Η ταχεία επιστροφή στην κανονικότητα και η αυξημένη τουριστική κίνηση είναι, μεταξύ άλλων, οι βασικοί λόγοι που η ελληνική αγορά «μπαίνει» στα επενδυτικά πλάνα των ξένων αλυσίδων όχι μόνο από τους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης και των αξεσουάρ, αλλά και από εκείνους των σούπερ μάρκετ και της εστίασης.

Ήδη, το 2022 «είδαμε» περισσότερες από 13 νέες εισόδους ξένων παικτών, ενώ το 2023 τουλάχιστον 5 νέοι «παίκτες» αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα, αποκτώντας φυσική παρουσία στην εγχώρια αγορά.

Οι νέοι «παίκτες»

Η αντίστροφη μέτρηση για την έλευση του πολωνικού ομίλου LPP έχει ξεκινήσει με τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος Sinsay να έχουν προγραμματιστεί για την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου στο Ηράκλειο της Κρήτης και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza.

Μάλιστα, το επενδυτικό πλάνο του πολωνικού ομίλου «γρήγορης μόδας» είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο όσον αφορά την ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι Πολωνοί επιδιώκουν να ανοίξουν σε διάστημα 18-24 μηνών περίπου 30 καταστήματα πανελλαδικά. Για εφέτος η ανάπτυξη θα αφορά το εμπορικό σήμα Sinsay, ενώ από το 2024 και μετά είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα brands της εταιρείας.

Στόχος είναι αρχικά οι μεγάλες πόλεις της χώρας, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο, χωρίς να αποκλείεται στη συνέχεια η επέκταση και σε μικρότερες.

Εγκαίνια ετοιμάζονται να κάνουν μέσα στον Ιανουάριο και τα πρώτα καταστήματα της βρετανικής αλυσίδας προϊόντων ευεξίας και υγείας  Holland & Barrett, που φέρνει ο όμιλος Fourlis στη χώρα μας.

Παρότι με βάση τον αρχικό σχεδιασμό υπήρξε μια καθυστέρηση τριών μηνών σε σύγκριση με τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος προέβλεπε την άφιξη της Holland & Barrett στην εγχώρια αγορά έως το τέλος του 2022, τα πρώτα καταστήματα θα λειτουργήσουν σε Γλυφάδα, Κηφισιά και στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens.

Συνολικά το 2023 θα ανοίξουν 6 καταστήματα της βρετανικής εταιρείας συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων υγείας και ευεξίας, ενώ θα προετοιμαστεί η είσοδος και στην αγορά της Ρουμανίας.

Στις αφίξεις του 2023 συγκαταλέγεται και η Bath & Body Works, μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καλλυντικών στην Αμερική, με καταστήματα σε όλο τον πλανήτη, αν και τυπικά «πιστώνεται» στο 2022 αφού το πρώτο της κατάστημα άνοιξε τις τελευταίες ημέρες της περσινή χρονιάς στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens.

Ο όμιλος της Bath & Body Works, ο οποίος διαθέτει και μειοψηφική συμμετοχή στη Victoria’s Secret, πρόκειται να αποκτήσει παρουσία και στη Θεσσαλονίκη.

Την ελληνική αγορά φαίνεται να έχει στα πλάνα της και η Primark, μία από τις μεγαλύτερες ξένες λιανεμπορικές αλυσίδες, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης χαμηλού κόστους.

Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF (Associated British Foods), εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.


Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση