ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ιορδανία: Το βασίλειο του χρόνου διεκδικεί δυναμικά τη θέση του στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη
Έχοντας κάνει δυναμική επανεκκίνηση μετά το "φρένο" της πανδημίας
Το αποκαλούν το Βασίλειο του χρόνου αλλά όταν βρίσκεσαι στο Χασεμιτικό Βασίλειο της Ιορδανίας ο χρόνος παύει να έχει σημασία, καθώς οι εναλλαγές τον τοπίων, των εμπειριών και των ερεθισμάτων έχουν τόσο έντονη ροή που ο κάθε επισκέπτης τις αφομοιώνει με το δικό του ρυθμό.
Η Ιορδανία δεν είναι προορισμός. Είναι ταξίδι. Γιατί όποιος επισκέπτεται την εντυπωσιακή αρχαία πόλη Πέτρα, μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco και ένα από τα πιο κινηματογραφικά σκηνικά του κόσμου και συνεχίζει ως της έρημο Wadi Rum, με τα χρώματα της άμμου να εναλλάσσονται και τους Βεδουίνους καμηλιέρηδες να τον καλωσορίζουν, χάνεται στον χρόνο και στην ομορφιά του τοπίου. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που τα μέρη αυτά έχουν αξιοποιηθεί για το γύρισμα πολλών και γνωστών ταινιών (ο Λόρενς της Αραβίας, Ιντιάνα Τζόουνς, η Διάσωση κτλ).
Δεν είναι ωστόσο μόνο έρημος, έχει και θάλασσα. Στην πόλη Άκαμπα έχει δημιουργηθεί ένα ολόκληρο "πάρκο" για καταδύσεις. Όμως εκείνο που είναι διαφορετικό είναι η Νεκρά θάλασσα, στο χαμηλότερο σημείο επιφάνειας στην ηπειρωτική Γη, με περίπου 400μ αρνητικό υψόμετρο. Εκεί το αλάτι είναι σχεδόν δεκαπλάσιο από το κανονικό και όλες οι τουριστικές επενδύσεις που έχουν γίνει εστιάζουν στα σπα.
Στην Ιορδανία των περίπου 10 εκατομμυρίων κατοίκων, ζουν 300.000 Χριστιανοί, στην πλειονότητά τους άραβες. Στη Βηθανία πέρα από την Ιορδανία είναι συγκεντρωμένες όλες οι χριστιανικές εκκλησίες. Χιλιάδες προσκυνητές και επισκέπτες συρρέουν στους Άγιους Τόπους, το όρος Νέμπο από όπου ο Μωϋσής είδε τη γη της Επαγγελίας, τον λόφο του Προφήτη Ηλία, από όπου λέγεται ότι ο Προφήτης αναλήφθηκε στον ουρανό, την πόλη Μάνταμπα με τον ψηφιδωτό χάρτη όπου απεικονίζεται το σύνολο των Αγίων τόπων και βρίσκεται στην ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, την αρχαία πόλη της Γέρασα, η οποία κατοικείται για περισσότερα από 6.500 χρόνια και άλλα ακόμη πολλά σημαντικά αξιοθέατα που συνδέονται με την Βίβλο.
Πρωτεύουσά της είναι το Αμάν που διατηρεί το παραδοσιακό του κομμάτι με τις αγορές και τα τοπικά προϊόντα ενώ αναπτύσσει και τη σύγχρονη πλευρά του όπου έχουν δημιουργηθεί γνωστές και μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων και εμπορικά κέντρα.
Έχοντας κάνει δυναμική επανεκκίνηση μετά το "φρένο" της πανδημίας, πλέον η Ιορδανία διεκδικεί ακόμη πιο έντονα τη θέση που της αξίζει στην παγκόσμια τουριστική αγορά. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ Ιορδανίας, Ελλάδας και Κύπρου, για την προώθηση και ανάπτυξη του τουρισμού, όπως επισημαίνει η επίτιμη πρόξενος του Χασεμητικού βασιλείου της Ιορδανίας στην Ελλάδα Δέσποινα Μαντά.
Είναι μια χώρα της Μέσης Ανατολής που θέλει να αναδείξει όχι μόνο την ομορφιά και τη διαφορετικότητά της αλλά και το γεγονός ότι είναι ασφαλής και με ανθρώπους φιλόξενους και φιλήσυχους, όπως τονίζει μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Άμερ αλ Τουάλ, στέλεχος του Οργανισμού Τουρισμού (Jordan Tourism Board) της Ιορδανίας εξειδικευμένος στον θρησκευτικό τουρισμό και υπεύθυνος για την προώθηση της Ιορδανίας σε Ελλάδα και Κύπρο.
Ήδη, σύμφωνα με τα στοιχεία Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου του 2023 η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών στη χώρα, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς, άγγιξε το 137% , όπως αναφέρει ο κ.Αλ Τουαλ, παρόλο που τυπικά οι πιο "δημοφιλείς" μήνες είναι ο Μάρτιος, ο Απρίλιος και ο Μάιος, όπως και ο Σεπτέμβριος, Οκτώβριος, Νοέμβριος. Ο Οργανισμός Τουρισμού της Ιορδανίας εργάζεται σκληρά για να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της χώρας και κυρίως να προβάλει τον πολύπλευρο χαρακτήρα της. «Για εμάς δεν είναι οι αριθμοί που μετράνε αλλά η προβολή και προώθηση του προορισμού σε όλες τις χώρες και η βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού. Φέτος αναμένουμε να δούμε "νούμερα" που δεν έχουμε ξαναδεί. Με την Ελλάδα έχουμε ιδιαίτερους δεσμούς και η ανάπτυξη του τουρισμού εκατέρωθεν είναι σημαντική», σημειώνει ο κ.Αλ Τουάλ. «Η στρατηγική του Jordan Tourism Board είναι μακροχρόνια και βλέπουμε σταδιακά όλο και καλύτερα αποτελέσματα, με τα έσοδα από τον τουρισμό να υπολογίζονται στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως», προσθέτει.
«Από τις χώρες που έχουν καταγράψει τη μεγαλύτερη αύξηση στην επισκεψιμότητα είναι η Ελλάδα, όπου ήδη γίνεται μια σημαντικά καμπάνια προβολής και προώθησης της Ιορδανίας, είναι ένας προορισμός που βρίσκεται κοντά -η πτήση διαρκεί δύο ώρες- και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και για το θρησκευτικό κομμάτι», επισημαίνει η κ.Μαντά.
«Πλέον έχει αρχίσει ο ίδιος ο κόσμος να ζητάει τον προορισμό. Πρόκειται περισσότερο για άτομα γύρω στα 40 που θέλουν να συνδυάσουν περιπέτεια, αναψυχή, ξεκούραση και το θρησκευτικό στοιχείο ενώ οι μεγαλύτερης ηλικίας ενδιαφέρονται περισσότερο για τον προσκυνηματικό τουρισμό», εξηγεί η Χριστιάνα Αλιφραγκάκη, υπεύθυνη του Sales and Operation Department του Signature Travel. «Εδώ και ένα χρόνο το ενδιαφέρον έγινε ακόμη πιο έντονο. Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν έρχονται οι πελάτες και μας περιγράφουν πού θέλουν να πάνε και πώς ονειρεύονται το ταξίδι τους, η χώρα που καλύπτει τα κριτήριά τους είναι η Ιορδανία, την οποία τους προτείνουμε και την επιλέγουν με ενθουσιασμό. Υπάρχει πολύ μεγάλη δυναμική στον συγκεκριμένο προορισμό και έχουμε πολλά κοινά ως χώρες για να προσελκύσουμε και εμείς από την πλευρά μας ιορδανούς τουρίστες», επισημαίνει η κ.Αλιφραγκάκη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ