ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η ελίν ετοιμάζει δύο νέα πρατήρια στην Κρήτη
Τι λέει στο Cretalive ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Αληγιζάκης
Με δύο νέα πρατήρια σχεδιάζει να ενισχύσει την παρουσία της στην Κρήτη η ελίν όπως ανέφερε στο Cretalive ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Αληγιζάκης, λέγοντας ότι το νησί αποτελεί αγορά στρατηγικής σημασίας για την εταιρεία όσον αφορά την εσωτερική αγορά.
Ειδικότερα η εταιρεία για την ώρα διαθέτει 25 πρατήρια στην Κρήτη και σύμφωνα με τον κ. Αληγιζάκης έχει περισσότερη δυναμική σε Ηράκλειο και Χανιά ενώ στους άλλους δύο έχει υψηλότερες προοπτικές ανάπτυξης.
Επενδύει στην ανάπτυξη του δικτύου
Ειδικότερα η ελίν εντός του έτους επενδύει στην ανάπτυξη νέων πρατηρίων, με την ελίν να έχει ήδη αποκτήσει 6 πρατήρια στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, περιοχές στις οποίες εντοπίζει μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης. Μέχρι τέλος του χρόνου η εταιρεία θα επιδιώξει να αποκτήσει επιπλέον 4 σημεία στην Αθήνα, ενώ σε νησιά και σε τουριστικά σημεία έχει τοποθετηθεί καλύτερα. Ενδεικτικά, ανέφερε ότι το μερίδιο στα νησιά είναι 20% και στην Αθήνα είναι 5%, επομένως στρατηγικός στόχος είναι τα αστικά κέντρα, αλλάζοντας ταυτόχρονα τις αίθουσες στα ιδιοπαραγόμενα για να αποκτήσουν άλλη εικόνα και εμπειρία για τον καταναλωτή.
Επιπλέον επενδύει στη σταδιακή μετατροπή πρατηρίων σε ενεργειακούς σταθμούς και ανάπτυξη των non-fuel προϊόντων στο δίκτυο, ενώ συνεχίζει το πρόγραμμα συνεργασίας με την ΔΕΗ για τοποθέτηση φορτιστών σε 30 νέα σημεία.
Ακόμα λειτουργία μαζί με την BlueGrid, του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού LNG-CNG στο Θριάσιο αλλά και 3 φωτοβολταϊκά πάρκα
Θετικές οι προοπτικές για το 2023
Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών η διοίκηση της ελίν εκτιμάται ότι θα είναι θετικές οι προοπτικές για το 2023, με τη διοίκηση της εταιρείας να αναμένει υψηλή, μεν, κερδοφορία, που όμως θα είναι μικρότερης κλίμακας συγκριτικά με τη χρήση του 2022.
"Οι προοπτικές των δύο αγορών εσωτερικής και διεθνούς εμπορίου και της Electricon οδηγούν σε ένα πολύ θετικό οικονομικό αποτέλεσμα και για το 2023, το οποίο όμως θα υπολείπεται του αποτελέσματος του 2022. Η ελίν είναι σε μία σταθερά ανοδική πορεία και παρόλο που οι προβλέψεις σε ένα τόσο ρευστό περιβάλλον είναι επικίνδυνες, εκτιμώ ότι τουλάχιστον μέχρι το 2025, η ελίν θα παρουσιάζει μία αντίστοιχη σταθερή και ανοδική κερδοφορία", ανέφερε ο κ. Γιάννης Αληγιζάκης, συμπληρώνοντας ότι η ελίν πέτυχε ένα ιστορικό οικονομικό αποτέλεσμα λόγω των επιδόσεων στις επιδόσεις της δραστηριότητας του Διεθνούς Εμπορίου και σε συγκυριακούς αστάθμητους παράγοντες, όπως τα έσοδα από τα αποθέματα και την πώληση της VERD στην Motor Oil.
Ο σχεδιασμός για το εξωτερικό
Η Ελινόιλ δραστηριοποιείται και στο εξωτερικό, με τον συσχετισμό πωλήσεων να ήταν πέρυσι υπέρ των ξένων αγορών (περίπου 76% των κερδών προήλθαν από πωλήσεις εξωτερικού) ενώ φέτος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί 60%-40% υπέρ της εγχώριας αγοράς.
Οι συνολικές πωλήσεις στο εξωτερικό είναι τουλάχιστον 5 φορές περισσότερες από εκείνες της εσωτερικής αγοράς, αν και η δραστηριότητα στο εξωτερικό αποτελεί ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα για μια εταιρεία, που δεν διαθέτει διυλιστήριο.
Έχοντας παρουσία σε περίπου 14 χώρες, η ελίν εστιάζει στην αύξηση του δικτύου, μπαίνοντας και σε νέες προϊοντικές αγορές, όπως είναι το μαζούτ που θα εξεταστεί από αρχές του 2024, αλλά και νέες γεωγραφικές αγορές. Υπογράμμισε ότι είναι σημαντικό για τη διοίκηση η εταιρεία να διαθέτει μεγάλους πελάτες που προσφέρουν σιγουριά. Ένας τέτοιος πελάτης για την εταιρεία είναι ο Λίβανος. Διαπιστώνεται, δε, ότι το διεθνές εμπόριο έχει μετατοπιστεί από την Ευρώπη στην Ασία.
Αγκάθι η παραβατικότητα
Συμπλήρωσε, επίσης, ότι οι επενδύσεις προϋποθέτουν ένα υγιές επιχειρηματικό περιβάλλον, που θα λειτουργεί σε συνθήκες ελεύθερης αγοράς και τόνισε ότι η Πολιτεία πρέπει να προχωρήσει άμεσα σε ενέργειες για έλεγχο της παραβατικότητας και όχι σε ενέργειες όπως η συνέχιση του πλαφόν που αποτελεί περιορισμό της επιχειρηματικότητας.
“Το Κράτος οφείλει να παρεμβαίνει στα φαινόμενα της παραβατικότητας. Δυστυχώς παρεμβαίνει μόνο στην επιχειρηματικότητα”, είπε ο κ. Αληγιζάκης, τονίζοντας ότι η απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης να παρατείνει για 6 ακόμη μήνες την επιβολή
πλαφόν στην εσωτερική αγορά είναι «αδικαιολόγητη, ακατανόητη και άδικη» και εξήγησε ότι αυτό γίνεται για δύο λόγους.
Τι είπε για την παράταση του πλαφόν στα καύσιμα
Ο κ. Αληγιζάκης εξήγησε ότι “σε αντίθεση με το τρόφιμα, όπου ο πληθωρισμός τροφίμων τρέχει στο +12%, η τιμή του αργού έχει υποχωρήσει από το υψηλό των $128 στα $75, ενώ οι τιμές στην αντλία των βενζινών και του πετρελαίου κίνησης είναι μειωμένες από την έναρξη της ενεργειακής κρίσης κατά 23% και στα δύο προϊόντα.
Είναι δε άδικη, διότι δεν λαμβάνει υπ’ όψιν την αύξηση του λειτουργικού κόστους στο χρονικό διάστημα που ισχύει το πλαφόν, όπου το μεταφορικό έχει αυξηθεί περίπου στο 22%, το δε χρηματοοικονομικό 70%. Μία μείωση στα περιθώρια πάνω από €6 το κυβικό. Αλλά και ακατανόητη, διότι το Υπουργείο Ανάπτυξης επικαλείται σαν λόγο παράτασης την αντιμετώπιση αθέμιτης κερδοφορίας. Που;; Σε μία αγορά που βρίσκεται σε πλαφόν με συνεχείς ελέγχους για συμμόρφωση από το Υπουργείο με ελέγχους από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Αναρωτιέμαι ποιο είναι το σκεπτικό της Πολιτείας για την αγορά καυσίμων. Μήπως ότι είναι μόνιμο χαρακτηριστικό της αγοράς καυσίμων η τάση αθέμιτης κερδοφορίας – κερδοσκοπίας και γι’ αυτό σε μόνιμη βάση πρέπει να υπάρχει σε αυτή την αγορά πλαφόν; Και όλα αυτά συμβαίνουν όταν σήμερα υπάρχει μία Κυβέρνηση που πιστεύει στη δύναμη και στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και μία αγορά με 5.500 πρατήρια, 18 εταιρείες και αρκετούς παραβατικούς με τιμές κάτω του κόστους”, είπε.