ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί η Κρητικός εξαγόρασε την Μαθιουδάκης

Επεκτείνεται στην Κρήτη η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και ενισχύει την παρουσία της στο νησί

Γιατί η Κρητικός εξαγόρασε την Μαθιουδάκης

Την παρουσία της στην Κρήτη επεκτείνει η αλυσίδα supermarket ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, καθώς προχώρησε στην πλήρη εξαγορά του όμιλο επιχειρήσεων Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο.

Πλέον η αλυσίδα διαθέτει συνολικά 25 καταστήματα της Μαθιουδάκη, καθώς πρόσθεσε 17  καταστήματα του κρητικού Ομίλου λιανικής.

Στρατηγική ανάπτυξη δικτύου και στην περιφέρεια

Η Κρητικός, που μετά την αποχώρησή της από τον ΕΛΟΜΑΣ έχει προχωρήσει στην εξαγορά τριών αλυσίδων super market, δύο εκ των οποίων είναι στην Κρήτη (CRM Αριάδνη και Μαθιουδάκη) εστιάζει στην σταθερή ανάπτυξη και επέκταση του δικτύου της, δίνοντας έμφαση στην αύξηση του μεριδίου της στην περιφέρεια, επενδύοντας στη δημιουργία νέων καταστημάτων, κυρίως σε περιοχές όπου έχει μικρή ή καθόλου παρουσία, καθώς και στον εκσυγχρονισμό των υφισταμένων σημείων.

Ενδεικτικό των προθέσεων της αλυσίδας είναι ότι στο α εξάμηνο του 2022 πρόσθεσε στο δίκτυό της 20 νέα καταστήματα, εκ των οποίων τα 13 ήταν εταιρικά και τα 7 franchise.

55566


Πότε θα βάλουν την ταμπέλα της Κρητικός

Ειδικότερα, η συμφωνία περιλαμβάνει τη σταδιακή εξαγορά των 17 αυτών καταστημάτων, τα οποία έως το τέλος του 2022 θα επαναλειτουργούν με το εμπορικό σήμα της Κρητικός, εφαρμόζοντας την εταιρική ταυτότητα, το όραμα και τις αξίες του Ομίλου και θα προσφέρουν τις προϊοντικές προτάσεις της Κρητικός, όπως τα προϊόντα "επιλογή μου" & "Θησαυροί της Ελλάδας". 

Η εξέλιξη αυτή υπολογίζεται να αυξήσει τον προβλεπόμενο τζίρο του Ομίλου κατά €20 εκατ και εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας, με στόχο την παρουσία της σε κάθε γειτονιά της Ελλάδας για την κάλυψη των αναγκών των νοικοκυριών ακόμη και σε απομακρυσμένα χωριά, και του οράματος της Κρητικός να στηρίζει καθημερινά την τοπική αγορά, τους τοπικούς προμηθευτές, πελάτες και εργαζόμενους και, εν τέλει, τις τοπικές κοινωνίες κάνοντας πράξη το σύνθημα "κάθε μέρα δίπλα σας".

Τρία διαφορετικά σήματα στα 18 χρόνια λειτουργίας

Ο όμιλος επιχειρήσεων  Μαθιουδάκης ιδρύθηκε το 2004 από τον Νικόλαο Μαθιουδάκη  με πρώτο κατάστημα στο Πέραμα Μυλοποτάμου το οποίο συνεργαζόταν με την εταιρεία Dia Hellas Α.Ε. Στα επόμενα χρόνια δημιουργήθηκαν καταστήματα  σε Ρέθυμνο ,Χανιά και Ηράκλειο, διατηρώντας την συνεργασία με την Dia. 

Το 2008 η Dia σταμάτησε την οικονομική  της δραστηριότητα στην Ελλάδα έτσι ο όμιλος επιχειρήσεων Μαθιουδάκη αναζήτησε νέο στρατηγικό συνεργάτη. Το 2009 έγινε συνεργασία με την Μαρινόπουλος όπου και τοποθετήθηκαν τα διακριτικά σήματα Carrefour Express και Carrefour Mαρινόπουλος στα καταστήματα του Ομίλου. To 2014 ενσωματώθηκε στον Όμιλο Μαθιουδάκης η ΕΛΙΤ ΕΠΕ η οποία και ιδρύθηκε από τους Εμμανουήλ Αρχοντουλάκη και Μαρία Κουβίδη το 1999 και απαριθμούσε 7 καταστήματα  στο νομό Ηρακλείου και η οποία ιδρύθηκε το 1999. Το 2017 η Μαρινόπουλος υπάχθηκε στον πτωχευτικό κώδικα με αποτέλεσμα την μη τροφοδοσία του ομίλου και έτσι το 2018 ο Όμιλος Μαθιουδάκη αποφάσισε να τοποθετήσει τα νέα σήματα  με brand name το όνομα του ιδιόκτητη και να συνεχίσει αυτόνομα στην αγορά.

Το deal με CRM Παντοπωλεία Κρήτης και Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες

Πέρυσι η ΑΝΕΔΗΚ απορρόφησε πλήρως την εταιρεία CRM Παντοπωλεία Κρήτης ΑΕ, με την συμφωνία εξαγοράς να αφορά στο 49% του μετοχικού κεφαλαίου της CRM, καθώς η αλυσίδα είχε ήδη στην κατοχή της το 51%.

Επιπλέον ανακοίνωσε την εξαγορά του ομίλου supermarket Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες Α.Ε. ενισχύοντας έτσι την παρουσία της σε Βόρεια Ελλάδα. Η συμφωνία προβλέπει την ένταξη στο δίκτυό της των 52 εταιρικών καταστημάτων του ομίλου, αλλά και τη διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα, μαζί με το ευρύτατο δίκτυο των 300 καταστημάτων τους.

Ενισχύει την διοικητική της ομάδα

Βασικός πυλώνας της στρατηγικής της αλυσίδας για το 2022 είναι η επιμόρφωση του προσωπικού και η ενδυνάμωση της διοικητικής της ομάδας, εντάσσοντας σε αυτήν τον Γιώργο Κατωπόδη με εμπειρία 23 ετών στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, 11 εκ των οποίων στη Metro και στην ΟΠΤΙΜΑ της οικογένειας Παντελιάδη και 2 ως Group HR Director του Ομίλου Ιασώ, ο οποίος θα αναλάβει διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού και τον Γιώργο Γιαννιό, με 30 χρόνια εμπειρίας στην ΑΒ, εντάσσεται στη γενική διεύθυνση δικτύου και αναλαμβάνει τη θέση νέου διευθυντή πωλήσεων.
 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση