Ενίσχυση καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την έρευνα που διενεργεί η εταιρεία Nielsen.

Αύξηση έξι μονάδων σημείωσε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018, σύμφωνα με την έρευνα που διενεργεί η εταιρεία Nielsen. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η εταιρεία, ο σχετικός δείκτης ανήλθε στις 67 μονάδες από τις 61 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2018. Παρά, βεβαίως, αυτή την αύξηση, παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον ευρωπαϊκό δείκτη, ο οποίος το δεύτερο τρίμηνο του 2018 διαμορφώθηκε στις 87 μονάδες.

Παρότι τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) δείχνουν ανάπτυξη κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2018, η πλειονότητα των Ελλήνων θεωρεί ότι η χώρα εξακολουθεί να βρίσκεται σε ύφεση, προφανώς διότι η αύξηση του ΑΕΠ δεν έχει ακόμη κάποιο αντίκρισμα στην τσέπη τους. Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα της Nielsen το 77% πιστεύει ότι η οικονομία της χώρας βρίσκεται σε ύφεση, ενώ το 76% αμφιβάλλει ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση στους επόμενους 12 μήνες.

Οι Ελληνες είναι ο λαός στην Ευρώπη που ανησυχεί περισσότερο από τους άλλους για την εργασία του, με το σχετικό ποσοστό να είναι τρεις στους δέκα, ενώ ακολουθεί η ανησυχία για την οικονομία (29%) και τα χρέη/οφειλές του νοικοκυριού (27%). Οι συγκεκριμένες ανησυχίες εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά ανάμεσα στους Ελληνες καταναλωτές από το 2013 και ακολουθεί ο τομέας της προσωπικής υγείας.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι από το δεύτερο τρίμηνο του 2018 καταγράφεται ένα σχετικά υψηλό ποσοστό, 14%, που δηλώνει ότι ανησυχεί για την εγκληματικότητα. Μάλιστα, η εγκληματικότητα αναδεικνύεται πλέον ως η πέμπτη μεγαλύτερη ανησυχία στην Ελλάδα και το ποσοστό αυτών που ανησυχούν είναι αρκετά υψηλότερο σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8%).

Το χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα αναγκάζει τους Ελληνες να περιστέλλουν σε σταθερή βάση τα έξοδα του νοικοκυριού. Το 69% προβαίνει σε περικοπές στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού, το 65% αγοράζει φθηνότερα προϊόντα από το σούπερ μάρκετ και το 61% μειώνει τις δαπάνες για αγορά ρούχων.

Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ