ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εκτίναξη τζίρου, EBITDA και διεύρυνση δικτύου για την Cosmos Sport
Ο κύκλος εργασιών της έκλεισε το 2021 στα €81.896 χιλ, αυξημένος κατά 57,87%
Την ανάπτυξη του δικτύου της συνεχίζει να υλοποιεί η Cosmos Sport το 2022, με την έναρξη 9 νέων καταστημάτων, ενώ μέχρι τέλος του έτους προγραμματίζει ακόμα 1 νέο κατάστημα με την επωνυμία της.
Σε αυτά περιλαμβάνεται και το πρώτο κατάστημα JD Sports που λειτουργεί στο εμπορικό πάρκο Smart Park από τον Σεπτέμβριο 2022, ενώ στα άμεσα σχέδια της εταιρείας, πέρα από την περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάμενων σημάτων, είναι και ανάπτυξη καταστημάτων υπό το σήμα JD Sports σε όλες τις μεγάλες και οργανωμένες αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου.
Άνοιξε 13 νέα καταστήματα το 2021
Σημειώνεται ότι το 2021 η εταιρεία πρόσθεσε 13 νέα καταστήματα στο δίκτυό της, 7 Cosmos Sport, 2 sneaker10 και 4 sportsfactory.
Η επέκταση του δικτύου της αποτελεί επένδυση στρατηγικής σημασίας για την εταιρεία και για τον λόγο αυτό ίδρυσε τον Απρίλιο του 2021 την θυγατρική εταιρεία Cosmossport trading (Cyprus) Limited στην Κύπρο.
Ετοιμάζεται το site της jdsports.gr.
Η Cosmos Sport ιδρύθηκε το 1982 από τον Φραγκίσκο Τσικνάκη στο Ηράκλειο της Κρήτης και έκτοτε αναπτύχθηκε σε μία ηγέτιδα εταιρία στον κλάδο της λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην Ελλάδα, ενώ το μοντέλο λειτουργίας της προσέλκυσε την EOS Capital Partners και αργότερα την JD Sports.
Από την ίδρυση της αριθμεί, σε όλη τη χώρα, 64 φυσικά καταστήματα, έξι εμπορικές επωνυμίες και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά sites τους, ενώ ετοιμάζεται να λειτουργήσει και το ηλεκτρονικό κατάστημα www.jdsports.gr.
Πιο συγκεκριμένα η Cosmos Sport διαθέτει στην Ελλάδα ένα δίκτυο από 64 φυσικά καταστήματα το οποίο περιλαμβάνει 6 εμπορικές επωνυμίες, τις
- Cosmos Sport
- Sneaker10
- Sportsfactory
- Slamdunk
- Rundome
- JD
Στην Κύπρο, διαθέτει 6 φυσικά καταστήματα και 2 εμπορικές επωνυμίες:
- Cosmos Sport
- Sneaker10
Ισχυρές οικονομικές επιδόσεις
Η επέκταση και ενίσχυση του δικτύου υποστηρίζεται και από την θετική πορεία της εταιρείας. Για το 2021 η Cosmos Sport, κατέγραψε ισχυρές οικονομικές επιδόσεις, καθώς η κεφαλαιακή επάρκεια, η σημαντική ρευστότητα, οι νέες τάσεις σε ένδυση - υπόδηση και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, επέδρασαν καταλυτικά, ώστε να περιοριστούν σημαντικά οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις από τη μειωμένη οικονομική δραστηριότητα.
Οι επιπτώσεις της πανδημίας, συνεχίστηκαν και κατά τη χρήση 2021, και ήταν σημαντική τόσο στην κοινωνική όσο και στην οικονομική δραστηριότητα και φυσικά και στον κλάδο που δραστηριοποιείται, καθώς τα φυσικά καταστήματα της εταιρείας κατά το α’ τρίμηνο του προηγούμενου έτους αντιμετώπισαν, είτε την απαγόρευση της λειτουργίας τους είτε τη λειτουργία με αυστηρούς περιορισμούς.
Παρά ταύτα ο κύκλος εργασιών της Cosmos Sport έκλεισε το 2021 στα €81.896 χιλ, αυξημένος κατά 57,87%, τα Αποτέλεσμα προ φόρων εκτινάχθηκαν στο 1.059,41% κλείνοντας στα 8.591.052, ενώ αντίστοιχη ανάπτυξη σημειώθηκε και στο ΕBITDA, που έκλεισε στα €14.849 χιλ, αυξημένο κατά 121,71%.
Θετικές οι προοπτικές λόγω και του ανοδικού ρυθμού ανάπτυξης του κλάδου
Εξετάζοντας το μάκρο περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται, η εταιρεία, τονίζει ότι η σταδιακή επαναφορά στην κανονικότητα που ξεκίνησε στη χρήση 2021 αναμένεται να συνεχισθεί εφόσον δεν παρουσιαστεί κάποια επικίνδυνη μετάλλαξη γεγονός που αναμένεται να ευνοήσει την αγορά συνολικά αλλά και στον κλάδο στον οποίο κινείται. Επιπλέον, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία αποτελεί μια εξέλιξη που αναμένεται να επηρεάσει την παγκόσμια οικονομία γενικότερα.
Ωστόσο, η γενικότερη στροφή προς την αθλητική και casual ένδυση και υπόδηση, οδήγησε τον κλάδο σε σημαντική αύξηση πωλήσεων σε σχέση με τη χρήση 2020. Επομένως οι προοπτικές του κλάδου εκτιμώνται ευοίωνες, δεδομένης της παγκόσμιας τάσης για το ευ ζην.
Ξεκίνησε το 2ο logistic center
Ταυτόχρονα, με την διεύρυνση του δικτύου, επενδύει σημαντικά σε νέες τεχνολογίες και πληροφοριακά συστήματα, ενώ εντός του 2021 ξεκίνησε τη λειτουργία του το δεύτερο logistics center της εταιρείας στην Αττική για να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες του δικτύου.
Στρατηγικά, ο στόχος της είναι να προσφέρει ένα ενιαίο περιβάλλον “πλοήγησης” στον καταναλωτή, είτε αυτός επισκέπτεται ένα φυσικό ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημά της. Στον βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό περιλαμβάνονται η αύξηση των πωλήσεων και η διεύρυνση του μεριδίου αγοράς, με απώτερο στόχο τη βελτίωση της κερδοφορίας και ρευστότητας της εταιρείας.