ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

To ΔΝΤ ζητά να φορολογηθούν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Νορβηγία έχει θέσει ως στόχο, έως το 2025, να μην πωλείται κανένα νέο μοντέλα στα εδάφη της με κινητήρα εσωτερικής καύσης,

No profile pic

Σύμφωνα με έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (IMF), η Νορβηγία, πρέπει να εξετάσει άμεσα τον τρόπο με τον οποίο θα φορολογήσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και φυσικά πωλούνται στη χώρα.

Η Νορβηγία έχει θέσει ως στόχο, έως το 2025, να μην πωλείται κανένα νέο μοντέλα στα εδάφη της με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με το στοίχημα αυτό να δείχνει εφικτό, αλλά να αποδεικνύεται υψηλού κόστους.

Επί του παρόντος, στη χώρα, κανένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα δε φορολογείται, που σημαίνει ότι το κράτος δεν έχει έσοδα από την αγορά και χρήση αυτών των οχημάτων! Για να καταλάβετε κάπως καλύτερα τι σημαίνει αυτό, το 2020, εν μέσω πανδημίας στη νορβηγική αγορά το 54% των νέων ταξινομήσεων, ήταν ηλεκτρικά μοντέλα! Φέτος δε, αναμένεται να ξεπεράσουν το 60% επί του συνόλου των πωλήσεων! 

Η Νορβηγία στήριξε όσο καμία άλλη χώρα την αγορά ηλεκτρικών μοντέλων με μεγάλο κόστος όμως, σε κρατικά έσοδα. Άνω των 19,2 δισ. κορωνών ή 2,32 δισ. δολαρίων σε φόρους. Αυτό λοιπόν που επεξεργάζονται στη κυβέρνηση, είναι η φορολόγηση των ηλεκτρικών οχημάτων σύμφωνα με την τιμή λιανικής τους πώλησης. Όσα κοστίζουν πάνω από 600.000 κορώνες θα υποστούν… τις συνέπειες.

Αυτό σημαίνει πως κατασκευαστές όπως η Porsche, η Tesla, η Mercedes-Benz, η Audi κ.α., με ακριβές ως επί το πλείστον προτάσεις, θα δεχτούν τα «πυρά» της νορβηγικής κυβέρνησης.

Για να έχετε μια καλύτερη εικόνα, το πιο φθηνό ηλεκτρικό μοντέλο της Porsche στη Νορβηγία τιμάται στις 758.000 κορώνες, με την κορυφαία έκδοση να ξεπερνά κατά πολύ τις 2 εκ. κορώνες.

Πηγή:drive.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση