ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεξαμενόπλοια: Αύξηση της ζήτησης πετρελαίου από χώρες εκτός ΟΟΣΑ
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει σημαντικό ενδιαφέρον για τη φετινή Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή-COP28» επισημαίνουν οι αναλυτές του Xclusiv Shipbrokers
Στην αγορά υγρών καυσίμων, το σημαντικότερο γεγονός αυτής της εβδομάδας ήταν η μηνιαία έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας για το πετρέλαιο.
Ο ΔΟΕ αύξησε τις εκτιμήσεις του για την αύξηση της ζήτησης και της προσφοράς πετρελαίου το 2023 κατά 100.000 βαρέλια ημερησίως (b/d) και 200.000 b/d αντίστοιχα, βασιζόμενος στην αυξημένη κινεζική ζήτηση (τον Σεπτέμβριο η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας έφτασε σε ιστορικό υψηλό πάνω από 17 εκατ. b/d) και στην ισχυρή παραγωγή των ΗΠΑ και της Βραζιλίας.
Για το 2024, υπάρχουν προβλέψεις για αύξηση της ζήτησης κυρίως από τις χώρες εκτός ΟΟΣΑ, ενώ η παγκόσμια προσφορά εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 1,6 εκατ. b/d, 100.000 b/d λιγότερο από τις εκτιμήσεις του 2023.
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Χclusiv Shipbrokers “η αγορά πετρελαίου φαίνεται να είναι πλεονασματική το πρώτο τρίμηνο του 2024, παρά τη μειωμένη παραγωγή κατά 900.000 b/d από την ομάδα ΟΠΕΚ+.
Επιπλέον, ο BDTI -δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil έκλεισε την εβδομάδα με πτώση 5,4%, στις 1.317 μονάδες και ο BCTI-δείκτης για τα τάνκερ που μεταφέρουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ “άσπρο” έκλεισε την εβδομάδα με αύξηση 5,1% στο σήμα των 826 μονάδων.
Ο δείκτης ΒDTI παρουσιάζει διόρθωση με μια σειρά 10 αρνητικών κλεισιμάτων, μετά από τον αριθμό ρεκόρ των 38 συνεχόμενων θετικών ημερών. Από την άλλη πλευρά, ο δείκτης της καθαρής αγοράς διατηρεί την ήπια ανοδική τάση που ξεκίνησε στις 18 Ιουλίου 2023, όταν έφτασε στις 563 μονάδες, το χαμηλότερο σημείο από τα τέλη Ιανουαρίου 2022”.
Όσο περνούν οι μέρες, η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή -COP28 πλησιάζει. Θα πραγματοποιηθεί στο Ντουμπάι από τις 30 Νοεμβρίου έως τις 12 Δεκεμβρίου 2023.
Φέτος η Διάσκεψη θα επικεντρωθεί σε τέσσερις κύριους τομείς:
1) Μετάβαση σε καθαρή ενέργεια, πώς θα επιτευχθεί και πώς θα μειωθούν οι εκπομπές πριν από το 2030, ώστε να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη στους 1,5° C σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα.
2) Η φύση, οι άνθρωποι, οι ζωές και οι βιοτικές συνθήκες, θα τεθούν στο επίκεντρο της δράσης για το κλίμα, συμπεριλαμβανομένης της βοήθειας προς τις πιο ευάλωτες κοινότητες για την προσαρμογή στην αλλαγή που ήδη συντελείται.
3) Η χρηματοδότηση και ο καθορισμός του πλαισίου ώστε η πράσινη χρηματοδότηση να είναι προσιτή, διαθέσιμη και προσβάσιμη στις αναπτυσσόμενες χώρες.
4) Η κινητοποίηση της συμμετοχικότητας, η διασφάλιση ότι οι αποφάσεις, οι συζητήσεις και οι λύσεις που εφαρμόζονται, είναι πραγματικά χωρίς αποκλεισμούς και γίνονται σε συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες.
“Η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει σημαντικό ενδιαφέρον για τη φετινή COP28, ιδίως για τις αποφάσεις σχετικά με τη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια και την πράσινη χρηματοδότηση, με τελευταίο παράδειγμα τη συμφωνία βιώσιμης αναχρηματοδότησης ύψους 2,8 δισ. δολαρίων της GasLog, η οποία συνδέεται με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την εκπροσώπηση των γυναικών στο πρόγραμμα δοκίμων της εταιρείας ως βασικούς δείκτες επιδόσεων” επισημαίνουν οι αναλυτές.