ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΕΗ: Τα εμπορικά και επιχειρηματικά πλάνα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Η επόμενη μέρα της ΔΕΗ μέσα από το δίκτυο της Κωτσόβολος

ΔΕΗ: Τα εμπορικά και επιχειρηματικά πλάνα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Η εξαγορά της αλυσίδας πώλησης ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών «Κωτσόβολος» από τη ΔΕΗ, μπορεί να μοιάζει παράταιρη, ωστόσο ειδικοί της αγοράς και αναλυτές, χαρακτηρίζουν την επενδυτική κίνηση ως το new deal στην ενέργεια.

Πρόκειται για τον μετασχηματισμό της δημόσιας εταιρείας σε έναν ολοκληρωμένο ενεργειακό πάροχο που θα μπορεί να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των οικιακών καταναλωτών όχι μόνο για ανταγωνιστικά προγράμματα ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου αλλά και για προϊόντα ενεργειακής απόδοσης.

Η ΔΕΗ μέσα από τα 95 καταστήματα της Κωτσόβολος θα πουλά όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες της αλυσίδας (υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, ψυγεία, πλυντήρια, service ηλεκτρονικών συσκευών κλπ.) αλλά και αντλίες θερμότητες, υπηρεσίες εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων για τις στέγες των σπιτιών, έξυπνους μετρητές ελέγχου και μείωσης ενεργειακής κατανάλωσης καθώς και συνδυασμένες υπηρεσίες εξοικονόμησης ενέργειας.

Το ευρωπαϊκό μοντέλο

Η ΔΕΗ επί της ουσίας φέρνει πρώτη στην Ελλάδα το ευρωπαϊκό μοντέλο της μετεξέλιξης των ενεργειακών ομίλων.

Δεν μένουν μόνο στην παραγωγή και πώληση ηλεκτρικής ενέργειας ή και φυσικού αερίου. Πωλούν πακέτο προϊόντων και λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας.

Πολλές εταιρείες κοινής ωφελείας στη δυτική Ευρώπη έχουν εξελιχθεί σε παρόχους υπηρεσιών και λύσεων για το σπίτι, προσφέροντας επίσης συσκευές σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό για να βοηθήσουν την υιοθέτηση νέων οικιακών υπηρεσιών.

Για παράδειγμα, η EDF, η αντίστοιχη ΔΕΗ της Γαλλίας, συνεργάζεται με τρίτο συνεργάτη (ονόματι BOXT) για την προμήθεια και εγκατάσταση κλιματιστικών, λεβήτων, πάνελ κ.λπ. ,εξυπηρετώντας τη στρατηγική της EDF να κερδίσει μερίδιο αγοράς στον τομέα του «συνδεδεμένου σπιτιού».

Αντίστοιχα, η British Gas χρειάστηκε μια δεκαετία και μερικές μικρές εξαγορές στο ενδιάμεσο (όπως π.χ. της AlertMe, μιας επιχείρησης λύσεων Smart Home για 100 εκατομμύρια δολάρια το 2015) προκειμένου να εξελιχθεί σε έναν αξιόπιστο πάροχο υπηρεσιών ενός ολοκληρωμένου παίκτη λύσεων για το σπίτι, και πλέον προσφέρει υπηρεσίες εγγύησης και επισκευής για ηλεκτρικές συσκευές, ασφάλιση σπιτιού κ.λπ.

Η SSE, ο 5ος μεγαλύτερος προμηθευτής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, με κεφαλαιοποίηση 17 δισ. λιρών, προσφέρει μέσω της θυγατρικής της SSE Aitricity πληθώρα υπηρεσιών επισκευής και αντικατάστασης ή συμβουλές για ενεργειακή αποδοτικότητα ενός σπιτιού, ενώ στο ηλεκτρονικό της κατάστημα προσφέρει και συσκευές όπως τηλεοράσεις, εξοπλισμό ήχου, κινητά κ.λπ.

Κωτσόβολος ΔΕΗ

Καταστήματα

Στην νέα εποχή της ενέργειας, του νέου εξηλεκτρισμού, η ΔΕΗ χρειάζεται να δείξει στους πελάτες τις νέες δυνατότητες και λύσεις. Αυτό κάνει το retail της ενέργειας να είναι πιο απαραίτητο από ποτέ. Τόσο με φυσικά όσο και ηλεκτρονικά καταστήματα.

Ήδη, η ΔΕΗ επενδύει στη δημιουργία νέων καταστημάτων. Συνολικά, τα νέα, πλήρως ανασχεδιασμένα καταστήματα και Pop-Up σημεία της ΔΕΗ έχουν φτάσει τα 15. Πρόκειται για χώρους όπου οι πελάτες μπορούν να γνωρίσουν, να καταλάβουν, από κοντά τις νέες λύσεις.

Με μοντέρνο σχεδιασμό, ολοκληρωμένες υπηρεσίες ενέργειας, γρήγορη εξυπηρέτηση, διευρυμένο ωράριο και αποκλειστικές προσφορές ειδικά για τους πελάτες τους, όλα τα νέα καταστήματα ΔΕΗ έχουν τον πελάτη, τις ανάγκες και την εμπειρία του, στο επίκεντρο.

Στα νέα καταστήματα ΔΕΗ υπάρχουν λύσεις πράσινης ενέργειας, προϊόντα smart living και πολλά άλλα, καθώς και εξειδικευμένοι σύμβουλοι για εξατομικευμένες προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας. My energy coach, myHome4all, e-self metering, GreenPass, Fix it, Smart living, ηλεκτρικά scooter είναι μόνο μερικές από αυτές.

Καταδεικτικό της ανάγκης είναι και το γεγονός ότι η ΔΕΗ εγκαινίασε και τη μέθοδο του franchise για την ανάπτυξη του δικτύου νέων καταστημάτων δίνοντας την ευκαιρία σε ιδιώτες που θέλουν να αποκτήσουν κατάστημα ΔΕΗ μέσω δικαιοχρησίας να γίνουν συνεργάτες της, ξεκινώντας από τα νέα καταστήματα ΔΕΗ σε Κηφισιά και Πετρούπολη.

Logistics και εγκαταστάσεις

Όλα τα παραπάνω απαιτούν και την ανάπτυξη ενός δυνατού αξιόπιστου και γρήγορου συστήματος logistics για την διακίνηση, μεταφορά, παράδοση και εγκατάσταση των λύσεων που κάνουν πραγματικότητα τον νέο εξηλεκτρισμό των σπιτιών και των επιχειρήσεων. Φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, ιδιωτικοί φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λύσεις που η ΔΕΗ πωλεί σήμερα και χρειάζονται να διακινηθούν, να παραδοθούν και να εγκατασταθούν στους χώρους των πελατών. Όσο οι ανάγκες αυξάνονται, τόσο πιο σημαντικό είναι να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο δίκτυο logistics.

Η εξαγορά της Κωτσόβολος

Η ΔΕΗ για να υπηρετήσει το νέο ενεργειακό μοντέλο έπρεπε να επεκταθεί στο λιανικό εμπόριο συνδυάζοντας βέβαια και τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για την ψηφιακή εξυπηρέτηση των πελατών της.

Η Κωτσόβολος είναι η Νο1 εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών στην Ελλάδα και διαθέτει την ικανότητα και εμπειρεία προκειμένου να μετασχηματιστεί η ΔΕΗ να αποκτήσει ακόμη πιο πελατοκεντρικό χαρακτήρα.

Η αλυσίδα έχει συνολικά 95 καταστήματα, 92 στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο, συνολικής έκτασης 143.000 τ.μ., με συνολικό αριθμό εργαζομένων άνω των 1.500 ατόμων.

Από αυτά, τα 27 είναι megastores, πάνω από 2.000 τ.μ..

Το kotsovolos.gr είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα online stores της αγοράς, μέσω του οποίου η εταιρεία έχει την δυνατότητα πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει στα φυσικά καταστήματα.

Επίσης διαθέτει ένα πλήρως ανεπτυγμένο σύστημα logistics, με κέντρα διανομής, τοπικά hubs και κέντρα διεκπεραίωσης (store/hubs) τα οποία μπορούν να διακινούν δεκάδες χιλιάδες προϊόντα κάθε μέρα προς τα καταστήματα της Κωτσόβολος. Κάθε χρόνο, η εταιρεία πραγματοποιεί εκατοντάδες χιλιάδες παραδόσεις κατ’ οίκον ενώ κατέχει και ιδιόκτητα οχήματα (φορτηγά και βαν).

Η εταιρεία σχεδιάζει την κατασκευή και λειτουργία ενός νέου κέντρου διανομής συνολικής έκτασης άνω των 50.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο, σε μια έκταση 120 στρεμμάτων, στο οποίο προβλέπονται αυτοματισμοί τελευταίας τεχνολογίας, υπερσύγχρονοι σταθμοί picking & packing.

Επιπλέον, τον περασμένο χρόνο πραγματοποίησε εκατοντάδες χιλιάδες εγκαταστάσεις και επισκευές μέσω του δικτύου εγκαταστατών.

Η Κωτσόβολος, εκτός από προϊόντα, έχει εξελίξει και μια σειρά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που ταιριάζουν με τη νέα εποχή της ενέργειας, οι οποίες περιλαμβάνουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, προϊόντα επέκτασης εγγύησης καθώς και χρηματοδοτικές λύσεις σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Πηγή:ot.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση