ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το 40% των Ελλήνων κάνει online αγορές από σουπερ μάρκετ
1 στους 3 Έλληνες έχει κάνει τουλάχιστον μία παραγγελία μέσω των delivery apps φαγητού
SHARE:
Ανοδική πορεία ακολουθεί και στην Ελλάδα η online αγορά ειδών σουπερ μάρκετ. Σήμερα, πλέον, το 40% των Ελλήνων έχει δοκιμάσει την εμπειρία της αγοράς ειδών σουπερ μάρκετ μέσω Internet. Μάλιστα, ένα επιπλέον 30% να εξετάζει την πιθανότητα να τη δοκιμάσει στο μέλλον.
Αναλυτικά, το 36% κάνει αγορές σουπερ μάρκετ online είτε τακτικά, είτε περιστασιακά, ενώ το 30%, αν και δεν έχει μπει ποτέ στη διαδικασία των ηλεκτρονικών αγορών, απαντά ότι είτε το σκέφτεται είτε σκοπεύει να το κάνει. Πάντως, υπάρχει και ένα 4% των Ελλήνων καταναλωτών, που δηλώνει ότι έχει κάνει αγορές σουπερμάρκετ online στο παρελθόν, αλλά δεν σκοπεύει να συνεχίσει.
Και επίσης υπάρχει ένα διόλου ευκαταφρόνητο 30%, που δηλώνει ότι και δεν έχει κάνει ποτέ αγορές από σουπερμάρκετ online και δεν σκοπεύει να το κάνει.
Κυρίως millennials
Το κοινό, που αγοράζει είδη σουπερ μάρκετ online, είναι κατά βάση millennials (25-34 ετών). Σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, το 40% απαντά ότι ψωνίζει είδη σουπερ μάρκετ μέσα από το ψηφιακό κανάλι. Ακόμη και οι millennials, που δεν έχουν ακόμη κάνει αγορές online, φαίνεται να είναι οι πιο θετικοί, λαμβάνοντας υπόψη την αναλογία όσων θα εξέταζαν vs. όσων δεν θα εξέταζαν.
Σύμφωνα με έρευνα, που διεξήγαγε η Focus Bari | YouGov, σχετικά με τις συνήθειες αγοράς από τα σουπερ μάρκετ, που διαμορφώθηκαν μέσα από τις συνθήκες της πανδημίας, οι κάτοικοι Αττικής και Θεσσαλονίκης έχουν μεγαλύτερη εμπειρία με τα online Super Market, λόγω και των περισσότερων διαθέσιμων επιλογών.
Ο ρόλος της πανδημίας
Καταλυτική για τη στροφή των Ελλήνων στο online κανάλι των σουπερ μάρκετ είναι η πανδημική κρίση. Κατά την περίοδο της πανδημίας, το 13% έκανε τις αγορές του σουπερ μάρκετ κυρίως online. Με την πάροδο της πανδημίας, το 9% απαντά ότι θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί κυρίως τα online σουπερ μάρκετ έναντι των φυσικών καταστημάτων.
Ένα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι η τάση των Ελλήνων για αγορές ειδών σουπερ μάρκετ μέσω delivery applications, όπως το Wolt ή το e-food. Συνολικά, κάτι λιγότερο από 1 στους 3 Έλληνες έχει κάνει τουλάχιστον μία παραγγελία μέσω των delivery apps φαγητού.
Τα delivery apps
Μάλιστα, στις μικρότερες ηλικίες, η αναλογία όσων παραγγέλνουν μέσω delivery apps είναι ακόμη μεγαλύτερη. Κατά μέσο όρο, 1 στους 2 Έλληνες στις ηλικιακές ομάδες των 18-34 έχει δοκιμάσει την παραγγελία μέσω των εφαρμογών delivery για κινητές συσκευές.
Στην ηλικιακή ομάδα των 18-24, το αντίστοιχο ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών, που έχουν κάνει χρήση των delivery apps, είναι 46%, ενώ σε αυτήν των 25-34 είναι ακόμη πιο υψηλό και φτάνει το 55%. Πάντως, περισσότεροι από 9 στους 10 Έλληνες έχουν κάνεις τις αγορές τους απευθείας από τα site των σουπερ μάρκετ.