Η Universal Music Group δήλωσε την Τετάρτη ότι θα σταματήσει να χορηγεί άδεια χρήσης της μουσικής της στο TikTok και κατηγόρησε τον γίγαντα βίντεο μικρού μήκους για εκφοβισμό στις διαπραγματεύσεις όσον αφορά το συμβόλαιό του.
Μια συμφωνία άδειας χρήσης μουσικής μεταξύ της UMG και της TikTok, η οποία ανήκει στον κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα ByteDance, έληξε την Τετάρτη και δεν έχουν συμφωνηθεί νέοι όροι.
Αυτό σημαίνει ότι η UMG θα μπορούσε να βγάλει τον μουσικό της κατάλογο από το TikTok.
Η UMG ανέφερε σε ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη ότι ζητά από το TikTok «κατάλληλη αποζημίωση για τους καλλιτέχνες και τους τραγουδοποιούς μας, προστασία των ανθρώπων από τις αρνητικές συνέπειες της τεχνητής νοημοσύνης και διαδικτυακή ασφάλεια για τους χρήστες του TikTok».
Η δισκογραφική εταιρεία, η οποία αντιπροσωπεύει μεγαστέρες από την Taylor Swift μέχρι τον Drake, είπε ότι το TikTok πρότεινε να πληρώσει τους καλλιτέχνες και τους τραγουδοποιούς της «με ένα ποσοστό που είναι ένα κλάσμα του ποσοστού που πληρώνουν άλλες μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης».
Η εταιρεία πρόσθεσε ότι μόνο το 1% των συνολικών εσόδων της προέρχεται από το TikTok, παρά τη «μαζική και αυξανόμενη βάση χρηστών του κοινωνικού δικτύου, τα ταχέως αυξανόμενα έσοδα από διαφημίσεις και την αυξανόμενη εξάρτηση από περιεχόμενο που βασίζεται στη μουσική».
Η UMG ισχυρίστηκε επίσης ότι το TikTok επιτρέπει στην πλατφόρμα του να «πλημμυρίσει με ηχογραφήσεις που δημιουργούνται από AI», καθώς και να αναπτύξει εργαλεία για να «επιτρέψει, να προωθήσει και να ενθαρρύνει τη δημιουργία μουσικής AI».
Η μουσική βιομηχανία παλεύει με την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία μπορεί να δημιουργήσει μουσική και ακόμη και να μιμηθεί τις φωνές μεγάλων καλλιτεχνών, μεταδίδει το CNBC.
Το TikTok απάντησε στους ισχυρισμούς της UMG, κάνοντας λόγο για απληστία.
«Είναι λυπηρό και απογοητευτικό το γεγονός ότι η Universal Music Group έχει θέσει τη δική της απληστία πάνω από τα συμφέροντα των καλλιτεχνών και των τραγουδοποιών της», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση.
«Παρά την ψευδή αφήγηση και τη ρητορική της Universal, το γεγονός είναι ότι επέλεξαν να απομακρυνθούν από την ισχυρή υποστήριξη μιας πλατφόρμας με πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες που χρησιμεύει ως δωρεάν μέσο προώθησης και ανακάλυψης των ταλέντων τους».
Πηγή: moneyreview.gr