ΚΡΗΤΗ

Τουριστικοί λιμένες και μαρίνες - Να ξεκινήσει ο διάλογος

Η δεδομένη χρονική στιγμή είναι κατάλληλη για την έναρξη του διαλόγου γύρω από τις επενδύσεις που χρειάζονται και στο Δήμο Χερσονήσου για την ανάπτυξη τουριστικών λιμένων και μαρίνων μέσα από μια συνολική προσέγγιση που θα βάζει στο τραπέζι του σχεδιασμού δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

Τουριστικοί λιμένες και μαρίνες - Να ξεκινήσει ο διάλογος

Γράφει ο Κώστας Παρλαμάς

 

 

Με την ολοκλήρωση μιας ιδιαίτερα θετικής χρονιάς για τον τουρισμό στην Κρήτη και τα πρώτα θετικά μηνύματα για την επόμενη χρονιά, γίνεται αντιληπτό ότι ο τουρισμός ανακάμπτει δυναμικά και σταθερά σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Η Κρήτη κατάφερε να ξεπεράσει τις δύσκολες συνθήκες και να διατηρήσει το ισχυρό τουριστικό brand της σε παγκόσμιο επίπεδο.

Παρόλα αυτά υπάρχει μια σειρά ζητημάτων που πρέπει να αρχίσουμε να συζητούμε σοβαρά και οργανωμένα. Για να καταφέρουμε να διατηρήσουμε τη δημοφιλία των τουριστικών προορισμών που ζούμε και δραστηριοποιούμαστε πρέπει να αναδείξουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και να δημιουργήσουμε επιπλέον υποδομές. Σε επίπεδο της ιδιωτικής παρέμβασης οι υποδομές αυτές δημιουργούν στην Κρήτη προστιθέμενη αξία. Αντίθετα ο δημόσιος τομέας δείχνει αδύναμος και άνευρος. Στον κατ΄ εξοχήν τουριστικό Δήμος της Κρήτης, το Δήμο Χερσονήσου τα περιθώρια παρέμβασης από το κεντρικό κράτος είναι απεριόριστα. Αν λάβουμε, μάλιστα υπόψη μας, ότι η κατασκευή του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλλι θα μεταφέρει το κέντρο βάρος ανατολικότερα του Ηρακλείου, αντιλαμβανόμαστε πως η ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της νησιωτικότητας στην περιοχή μας είναι αναγκαία.

Γιατί ο Δήμος Χερσονήσου με τα χιλιόμετρα της ακτογραμμής χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση, η οποία αφορά τη δημιουργία νέων υποδομών και την αναβάθμιση των ήδη υπαρχουσών. Τη δημιουργία όλων των προϋποθέσεων για να εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν.

Για τη Χερσόνησο η αναγκαιότητα για την ανάπτυξη των κατάλληλων τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων, οι οποίες θα εξυπηρετήσουν τα σκάφη αναψυχής αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της εν λόγω δημόσιας συζήτησης ως προϋπόθεση για την ενίσχυση της παρουσίας και παραμονής τουριστικών σκαφών αναψυχής σε θέσεις ελλιμενισμού εντός των ορίων του Δήμου μας. Το ελληνικό κράτος αναγνώρισε έγκαιρα τη σημασία της διαμόρφωσης ενός δικτύου τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων με επαρκή χωρητικότητα και ποιοτικά χαρακτηριστικά ως ουσιώδη προϋπόθεση για την προσέλκυση ιδιόκτητων σκαφών αναψυχής, αλλά και ως το απαραίτητο συμπληρωματικό στοιχείο για την ανάπτυξη των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής τα οποία μπορούν να δημιουργήσουν πρόσθετες οικονομικές ωφέλειες. Λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στο ευρύτερο περιβάλλον, ειδικότερα τη δυναμική ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου σκαφών αναψυχής  και το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός στην ευρύτερη περιοχή της Ελλάδας βαίνει συνεχώς αυξανόμενος καθώς γειτονικές χώρες (π.χ. Ιταλία, Κροατία, Κύπρος, Τουρκία) προχωρούν σε επενδύσεις τουριστικών λιμενικών εγκαταστάσεων, η Ελλάδα καλείται να διαμορφώσει τις κατάλληλες δημόσιες πολιτικές για την περαιτέρω ανάπτυξη των τουριστικών λιμένων. Μέσω των κατάλληλων στρατηγικών θα μπορέσει να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στον κλάδο και να διαμορφώσει ένα ανταγωνιστικό προϊόν, παράγοντας μεγαλύτερα οφέλη και πρόσθετες θέσεις απασχόλησης. Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις σχετικές έρευνες δείχνουν πως μόλις 37 από τους 168 χωροθετημένους τουριστικούς λιμένες βρίσκονται στο στάδιο της λειτουργίας, ποσοστό 22%. Από τις 27.512 χωροθετημένες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής είναι σήμερα διαθέσιμες μόνο το 30,9%, ή συνολικά 8.499 θέσεις.

Συμπεραίνεται, επομένως, πως η δεδομένη χρονική στιγμή είναι κατάλληλη για την έναρξη του διαλόγου γύρω από τις επενδύσεις που χρειάζονται και στο Δήμο Χερσονήσου για την ανάπτυξη τουριστικών λιμένων και μαρίνων μέσα από μια συνολική προσέγγιση που θα βάζει στο τραπέζι του σχεδιασμού δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση