ΚΡΗΤΗ

Τηλεδιάσκεψη για θέματα Τουρισμού στο δήμο Κισσάμου

No profile pic

Την Δευτέρα 4 Μαΐου, κατόπιν πρωτοβουλίας του Αντιδημάρχου Τουρισμού Αντώνη Σταθόπουλου, πραγματοποιήθηκε σημαντική τηλεδιάσκεψη σχετικά με την έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν και το τι μέλει γενέσθαι γενικά με τον τουρισμό.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν ως οικοδεσπότης ο Δήμαρχος Κισσάμου Γιώργος Μυλωνάκης, ως οργανωτής και συντονιστής ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Αντώνης Σταθόπουλος, παρουσία και του Αντιδημάρχου Σπύρου Μαυροδημητράκη και με καλεσμένους τον Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ Δημήτρη Φραγκάκη, τον εντεταλμένο Περιφερειακό Σύμβουλο Κρήτης σε θέματα Τουρισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κώτσογλου Κυριάκο, τον Πρόεδρο της Ένωσης Τουριστικών Μονάδων   Κισσάμου Βερναδάκη Γιάννη και τον Πρόεδρο του Νέου Εμπορικού Συλλόγου Κισσάμου Πατεράκη Βαγγέλη.

Η συζήτηση έγινε σε πολύ καλό κλίμα και με πνεύμα συνεργασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη που γίνεται στην Κρήτη σε επίπεδο δήμων με την συμμετοχή των κ.κ. Φραγκάκη και Κώτσογλου.

Σκοπός της συζήτησης ήταν  κυρίως η ενημέρωση και οι απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα που αφορούν άμεσα όλο τον τουριστικό κλάδο, σχετικά με την έναρξη της φετινής σεζόν και την λειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων και καταστημάτων, την στρατηγική που θα ακολουθηθεί σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο και τις προβλεπόμενες ενέργειες από πλευράς πολιτείας, ενίσχυσης των τουριστικών επιχειρήσεων και των εργαζόμενων σε αυτές. Καταλήγοντας η συζήτηση, επικεντρώθηκε στο πλάνο της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου και την μορφή στήριξης που θα μπορούσαμε να έχουμε από πλευράς ΕΟΤ και Περιφέρειας Κρήτης.

Αρχικά, τόσο ο κ. Φραγκάκης όσο και ο κ. Κώτσογλου, τόνισαν ότι το πρώτο μέλημα όλων είναι η διασφάλιση της υγείας των πολιτών !

Ο Δήμαρχος Κισσάμου  εξέφρασε την ανησυχία του για την φετινή  τουριστική σεζόν και την οικονομική ύφεση που θα προκύψει από την μη λειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων και επιχειρήσεων αλλά και το πως θα γίνει η  διαχείριση των παραλίων το φετινό καλοκαίρι κυρίως του  Μπάλου και Ελαφονησίου, με δεδομένο και την μη παραχώρηση ακόμα των αιγιαλών και όλα όσα αυτό συνεπάγεται.

Ο κ. Φραγκάκης τόνισε ότι  δεν  ξέρουμε ακόμα πότε θα ξεκινήσει η φετινή τουριστική σεζόν. Πιθανό σενάριο είναι η 1η Ιουλίου αλλά θα έχουμε μάλλον μία  πιο έγκυρη εκτίμηση μετά της 20 Μαΐου. Όσον αφορά το πως θα λειτουργήσουν τα τουριστικά καταλύματα, κυκλοφορούν πολλές εκδοχές αλλά ακόμα δεν έχει επικυρωθεί   κάποιο συγκριμένο πανευρωπαϊκό μοντέλο μέτρων υγιεινής.  Πάντως γίνετε συζήτηση σε επίπεδο Ε.Ε. για ενιαία υγειονομικά πρωτόκολλα. Όλη αυτή η συγκυρία, θα φέρει αλλαγές και θα ανακατέψει την «τράπουλα» των  παραδοσιακά τουριστικών  πελατών μας.  Στην διαχείριση των πολυσύχναστων παραλίων  όπως ο Μπάλος, το Ελαφονήσι, τα Φαλάσσαρνα και όχι μόνο, θα υπάρξουν υγειονομικοί κανόνες που θα πρέπει να τηρούνται  και σίγουρα θα επηρεαστούν και αυτές, χωρίς να έχουμε κάτι πιο συγκεκριμένο στην παρούσα χρονική στιγμή. Σε ερώτηση του κ. Βερναδάκη για τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης αλλά και το ενδεχόμενο οικονομικής ενίσχυσης τουριστικών επιχειρήσεων αλλά και των εργαζομένων σε αυτές, ο  κ. Φραγκάκης  τόνισε ότι και αυτού του είδους τα καταλύματα θα πρέπει να ακολουθήσουν τους υγειονομικούς κανόνες που θα θεσμοθετηθούν, θα υπάρξουν λειτουργικές  δυσκολίες αλλά επέρχεται ευρύτερη νομοθετική ρύθμιση που θα βοηθήσει στην ασφαλή και καλύτερη λειτουργία. Επίσης, επίκειται σχέδιο οικονομικής ενίσχυσης προς τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους σε αυτές. Σε ερώτηση των κ.κ. Σταθόπουλου  και Πατεράκη όσον αφορά την ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού,  απάντησε ότι και σε αυτό υπάρχουν κάποιες σκέψεις αλλά όλα θα εξαρτηθούν από την υγειονομική εξέλιξη της χώρας. 

Από την πλευρά του ο κ. Κώτσογλου σχολίασε ότι  το ξεκίνημα  και η πορεία της τουριστικής σεζόν θα εξαρτηθεί από τα υγειονομικά δεδομένα τόσο σε πανευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο, από την τουριστική καθοδήγηση που θα προτείνει το κάθε κράτος, από την έναρξη και διαχείριση των πτήσεων από τις αεροπορικές εταιρείες και τέλος από την στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι tour operators. Δυστυχώς, το σίγουρο είναι ότι έχουμε μπροστά μας μια πολύ δύσκολη τουριστική σεζόν, η όποια πριν την πανδημική  κρίση προβλεπόταν με πολύ καλά νούμερα  για τον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος φιγούραρε στις πρώτες θέσεις. Αυτή τη στιγμή γίνετε μια προσπάθεια  για να σωθεί το 20-50% των αφίξεων.

Επίσης, ανέφερε ότι έχει  ανατεθεί από την Περιφέρεια Κρήτης, εκπόνηση μελέτης αξιοπιστίας της Κρήτης ως προορισμός, καθώς και μελέτη της επίπτωσης που έχει o Covid-19 στο νησί μας.  Η Κρήτη προβάλλεται μέσω του Περιφερειακού Συμβούλιου Τουρισμού, ως ασφαλής προορισμός σε σχέση με τον Covid-19. Όσον αφορά τον εσωτερικό τουρισμό, ο κ. Κώτσογλου θεωρεί ότι το νησί μας, δύσκολα θα γίνει ουσιαστική εναλλακτική για την φετινή σεζόν. Θα ευνοηθούν κυρίως οι τουριστικοί εγχώριοι  προορισμοί με εύκολη και κυρίως οδική πρόσβαση τόσο από οικονομική όσο και από υγειονομική άποψη.  

O κ. Πατεράκης ανέφερε ότι η Κίσσαμος είναι το πέρασμα που οδηγεί στις τρεις πλέον πιο δημοφιλείς παραλίες της Κρήτης, όμως οι επισκέπτες δεν γνωρίζουν και δε σταματούν στις υπόλοιπες περιοχές του δήμου. Πιο αναλυτικά, επεσήμανε ότι όλοι οι tour operators και τα τουριστικά γραφεία που χρησιμοποιούν αυτές τις παράλιες στις προωθητικές τους τουριστικές καμπάνιες και δράσεις, δεν αναφέρουν πουθενά την Κίσσαμο.

Ο κ. Φραγκάκης σχολίασε ότι αυτή τη στιγμή η απήχηση του Μπάλου ως προορισμός είναι ίσως πιο ψηλά και από της Ελλάδας ως προορισμού. Μπάλος σημαίνει Ελλάδα.

Ο κ Κώτσογλου  σχολιάζοντας αυτό το γεγονός, τόνισε ότι είναι στο χέρι μας να αναστρέψουμε την κατάσταση και να προσεγγίσουμε κατάλληλα τον περαστικό επισκέπτη έτσι ώστε  να γνωρίσει όλες τις  περιοχές  και ομορφιές της Κισσάμου και χαίρεται ιδιαίτερα που βλέπει νέους αξιόλογους και δραστήριους ανθρώπους σε καίριες θέσεις, που θέλουν και μπορούν να συμβάλλουν σε αυτό.

Στην συνέχεια, ο κ. Σταθόπουλος παρουσίασε  την τουριστική στρατηγική του Δήμου μας, αναφέροντας τους κύριους άξονες οι οποίοι είναι το destination branding δηλαδή η απόκτηση μιας ξεχωριστής ταυτότητας, η οποία θα συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη  και θα αναδείξει τα πλεονεκτήματα και τις ομορφιές του τόπου μας, η αναμόρφωση και αναβάθμιση του τουριστικού μας ιστότοπου www.discoverkissamos.com με πρότυπο υλικό και κειμενoγραφία , η αναβάθμιση και δημιουργία τουριστικών social media με την χρήση των Facebook και  Instagrαm, δημιουργία νέων τουριστικών πληροφοριακών εντύπων, χάρτη και μίνι τουριστικού οδηγού, καθώς και φωτογραφικού αλλά και οπτικοακουστικού προωθητικού υλικού. Στόχος είναι να μπουν οι βάσεις για σωστή τουριστική καμπάνια για την σεζόν του 2021 . Στο τέλος του 2020 και αρχές του 2021, θα υπάρξει στοχευόμενη διαδικτυακή προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος. Όσον αφορά στην φετινή σεζόν, θα γίνει μία προσπάθεια επιπλέον προσέλκυσης εγχώριου τουρισμού. Τέλος, έγινε αναφορά και στην προσπάθεια ανάδειξης των περιπατητικών διαδρομών της ενδοχώρας σε συνεργασία με την Περιφέρεια, κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό στην προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Τέλος, οι κύριοι  Φραγκάκης και Κώτσογλου συμφώνησαν ότι φέτος πρέπει να μπουν οι βάσεις για μία δυναμική παρουσία του Δήμου μας στον τουριστικό χάρτη για το 2021 και θα είναι εμπράκτως δίπλα στην προσπάθεια της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου μας.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση