ΚΡΗΤΗ

Τάσσονται απέναντι στην e-τάξη!

Ανακοίνωση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας

No profile pic

Ενάντια στην βιντεοσκόπηση των μαθημάτων τάσσεται ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας.

 

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας για την βιντεοσκόπηση των μαθημάτων στα σχολεία

 

Κατόπιν της υπ’ αρίθμ. 57233/Υ1/15-5-2020 Υπουργικής Απόφασης για τη «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση», η οποία εμπεριέχεται στο ΦΕΚ 1859/15-5-2020, και προβλέπει σχετικά ότι «Όλως εξαιρετικά και μέχρι τη λήξη του τρέχοντος διδακτικού έτους 2019-2020, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύνανται να παρέχουν σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση (δηλαδή απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό με τη χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας)», το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας εκφράζει την πλήρη αντίθεση του με την πρωτόγνωρη, αντιδημοκρατική και μετέωρη νομικά απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ.

     Η εν λόγω διάταξη δεν πρέπει να εφαρμοστεί διότι:

1. Παραβιάζει κατάφωρα τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Αναλογιστείτε ότι σύμφωνα με την υπ’ αρίθμ.Φ.25/103373/Δ1/22-06-2018/ΥΠΠΕΘ Υπουργική Απόφαση, απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών στις σχολικές μονάδες, η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων και η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, για λόγους προσωπικών δεδομένων. Με την πρόσφατη, όμως, απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ τα παιδιά μας μετατρέπονται σε βορά του οιουδήποτε επιθυμήσει να καταγράψει ολόκληρο ή μέρος του μαθήματος και να το χρησιμοποιήσει για πολλαπλούς αθέμιτους σκοπούς, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών μας. Τα προσωπικά δεδομένα δεν διαρρέουν μονάχα με το πρόσωπο του μαθητή αλλά και από τη φωνή του, τη συμπεριφορά του και κυρίως τις απόψεις του.

2. Κάθε τάξη αποτελείται από διαφορετικές προσωπικότητες με αρκετές μαθησιακές και άλλες ιδιαιτερότητες, οι οποίες θα εκτίθενται με την εν λόγω απόφαση σε πολλά κακόβουλα μάτια. Κατά αυτό τον τρόπο ευνοούνται κοινωνικοί αυτοματισμοί και αποκλεισμοί ιδιαίτερα σε παιδιά με  μαθησιακές δυσκολίες.

3. Αλλοιώνει την εκπαιδευτική διαδικασία, μετατρέποντας την σε μια άψυχη και άνευρη μετωπική διάλεξη εκ μέρους του διδάσκοντα, χωρίς την απαιτούμενη αλληλεπίδραση με τους μαθητές.

4. Υποσκάπτει την παιδαγωγική σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών, η οποία θα διαπνέεται πλέον από καθεστώς φόβου και καχυποψίας, ενισχύοντας την ατολμία έκφρασης μαθητών και εκπαιδευτικών, μετατρέποντας την ιερή τους σχέση σε αποστεωμένη τυπική επαφή.

5. Πλήττεται  η  παιδαγωγική  και  διδακτική ελευθερία, διότι η σχολική αίθουσα είναι ο χώρος όπου θα πρέπει απαραίτητα να υπάρχει ελευθερία έκφρασης μαθητών και εκπαιδευτικών και παράλληλα είναι ο χώρος όπου γίνονται πολλά λάθη, τα οποία, όμως, είναι απαραίτητα προκειμένου να  κατακτηθούν αξίες, στάσεις, δεξιότητες και γνώσεις από τους μαθητές.

6. Ανοίγει η Κερκόπορτα για το «Μεγάλο Αδελφό» στο σχολείο, διότι πάντα συντρέχουν αιτίες να χάνουν μαθήματα κάποια παιδιά, είτε για λόγους υγείας είτε για οικογενειακούς λόγους κ.λ.π. Οπότε αν εφαρμοστεί σε αυτή τη συγκυρία η ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από την σχολική αίθουσα τότε θα πρέπει να απεμπολήσουμε δια παντός το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα για τα παιδιά μας.

7. Θεσμοθετείται η πολύωρη προσκόλληση των μαθητών απέναντι σε κάθε μορφής ηλεκτρονική συσκευή, αντίθετα σε κάθε ιατρική και ψυχιατρική γνωμάτευση,  αναγκάζοντας σε διαδικτυακή εξάρτηση τα παιδιά μας, με πολλαπλές σωματικές και ψυχολογικές συνέπειες.

      Ως γονείς αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη να εξασφαλιστεί η μετάδοση της γνώσης και στα παιδιά που δε θα έχουν φυσική παρουσία στη Σχολική Μονάδα. Προς αυτή την κατεύθυνση προτείνουμε να αξιοποιηθεί η ασύγχρονη εκπαίδευση μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ή μέσω άλλων πρόσφορων αξιόπιστων πηγών, όπως εξάλλου συνέβη με αρκετή επιτυχία κατά την περίοδο της καραντίνας λόγω Κορονοϊού.

     Εν κατακλείδι, θέλουμε να επισημάνουμε ότι η γνώση αποτελεί αναμφισβήτητα υψηλό αγαθό, αλλά πάνω από τη γνώση τοποθετούνται τα δημοκρατικά και ατομικά δικαιώματα, η προσωπικότητα, η αξιοπρέπεια και η ασφάλεια των παιδιών μας.

                                                                  

 

 

 

                      

 

 

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση