Σύλλογος Φυσικών Κρήτης: "Ανισοβαρής" η κατανομή στις προσλήψεις εκπαιδευτικών

Ανακοίνωση του Συλλόγου, με αφορμή τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας

"Θα θέλαµε να χαιρετίσουµε την ανακοίνωση µόνιµων προσλήψεων στην εκπαίδευση, ύστερα από µια παρατεταµένη περίοδο κάλυψης αναγκών από συναδέλφους αναπληρωτές" αναφέρει ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης και επισημαίνει:

"Οφείλουµε όµως να κάνουµε κάποιες επισηµάνσεις σε σχέση µε την κατανοµή θέσεων καθώς παρατηρήσαµε µια ανισοβαρή κατανοµή των θέσεων στις ειδικότητες Φυσικών Επιστηµών (ΠΕ04).

Συγκεκριµένα σύµφωνα µε τις ανακοινώσεις οι θέσεις Φυσικών είναι 87, Χηµικών 305, Βιολόγων 424 και Γεωλόγων 87. Σύµφωνα µε τα στοιχεία µόνο για το 2021 οι αιτήσεις παραίτησης για λόγους συνταξιοδότησης ανέρχονται σε 259 για τους Φυσικούς, 104 για τους Χηµικούς, 51 για Βιολόγους και 42 για Γεωλόγους.
Σηµαντικό στοιχείο επίσης είναι ότι ο αριθµός αναπληρωτών Φυσικών κατά το 2019-2020 ήταν 857!! Μας προξενεί τροµερή εντύπωση πως είναι δυνατόν οι θέσεις Φυσικών να είναι τόσο λίγες την ίδια στιγµή που η Φυσική διδάσκεται σε όλες τις τάξεις του Γυµνασίου και του Λυκείου.
Τα µαθήµατα Φυσικής στο Γυµνάσιο είναι 3 και στο Λύκειο 4 µε την Φυσική να είναι Πανελλαδικώς εξεταζόµενο µάθηµα σε δύο από τα τέσσερα επιστηµονικά πεδία.
Ταυτόχρονα η επιστήµη της Φυσικής παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο της τεχνολογίας τα τελευταία 150 χρόνια!

Θα θέλαµε πραγµατικά να µάθουµε το σκεπτικό του Υπουργείου Παιδείας για αυτό τον τρόπο κατανοµής θέσεων.
Οι προσλήψεις µόνιµων εκπαιδευτικών σε συνδυασµό µε την αναµόρφωση των προγραµµάτων σπουδών είναι η χρυσή ευκαιρία για την αναβάθµιση της ποιότητας του Δηµοσίου Σχολείου. Έχουµε εκφράσει πολλές φορές τις προτάσεις µας για την αναγκαιότητα τα προγράµµατα σπουδών Φυσικής να γίνουν σύγχρονα και οι µαθητές να έρθουν σε επαφή µε την Φυσική των µεγάλων επιστηµονικών επαναστάσεων της σύγχρονης Φυσικής. Έχουµε προτείνει πολλές φορές τα τελευταία χρόνια συγκεκριµένες αλλαγές στα προγράµµατα σπουδών, αλλά και στον τρόπο διδασκαλίας της Φυσικής και ειδικά την ενίσχυση του πειραµατικού της χαρακτήρα.

Η διδασκαλία της Φυσικής, όπως άλλωστε και κάθε γνωστικού αντικειµένου πρέπει να είναι ευθύνη της αντίστοιχης ειδικότητας που κατέχει και το επιστηµονικό υπόβαθρο να παρουσιάσει στους µαθητές τις πτυχές του αντικειµένου. Οι αναθέσεις µαθηµάτων οφείλουν να γίνονται κυρίως µε γνώµονα τα επιστηµονικά χαρακτηριστικά κάθε γνωστικού αντικειµένου και όχι απλά µε γνώµονα την κάλυψη ωρών. Καλούµε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να επανεξετάσει τις κατανοµές και να αιτιολογήσει την λογική τους τουλάχιστον. Είναι αδιανόητο η κατανοµή θέσεων να µην γίνεται µε βάση τις πραγµατικές ανάγκες σε συνδυασµό µε τις απαιτήσεις των αναλυτικών προγραµµάτων.

Σε ένα κόσµο που αλλάζει µε ταχύτατους ρυθµούς, µε την επιστήµη να παίζει καθοριστικό ρόλο στην βελτίωση της ζωής των πολιτών, αλλά και στην καλύτερη κατανόηση των µηχανισµών της ίδιας της ζωής η πολιτεία οφείλει να ενισχύσει ουσιαστικά τις θετικές επιστήµες και να τις αξιοποιήσει για να διαµορφώσει πολίτες µε κριτική και ορθολογική σκέψη, ώστε να αντιλαµβάνονται το αληθές από το ψευδές, το επιστηµονικό από το ψευδοεπιστηµονικό".


Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ