ΚΡΗΤΗ
Στην διάσκεψη της ECON στην Ολλανδία ο Γιάννης Κουράκης
Η Διάσκεψη θα εξετάσει τον ρόλο των τοπικών και περιφερειακών αρχών στην προώθηση της βιώσιμης και ανθεκτικής ανάπτυξης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης
Στο Σβόλε της Ολλανδίας βρίσκεται σήμερα Πέμπτη 22/9/2022 το μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Περιφερειών Γιάννης Κουράκης, όπου συμμετέχει στην διάσκεψη της Επιτροπής ECON με θέμα :
«Οι Τοπικές και Περιφερειακές Αρχές για την βιώσιμη και ανθεκτική ανάπτυξη των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) ».
Η Διάσκεψη θα εξετάσει τον ρόλο των τοπικών και περιφερειακών αρχών στην προώθηση της βιώσιμης και ανθεκτικής ανάπτυξης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ), αξιοποιώντας τις ευκαιρίες της πράσινης και της ψηφιακής μετάβασης
Από τις αρχές του 2020, μετά την έξαρση της πανδημίας COVID-19, οι ευρωπαϊκές ΜΜΕ βυθίζονται σε βαθιά κρίση, η οποία χαρακτηρίζεται από σοβαρές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού και στην αγορά εργασίας.
Η ΕΕ έχει αναλάβεις δράσεις για να αμβλύνει το πλήγμα της κρίσης στις ΜΜΕ, με συνδυασμό βραχυπρόθεσμων μέτρων έκτακτης ανάγκης (συστήματα ρευστότητας και απασχόλησης, προσωρινό πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων) αλλά και μακροπρόθεσμων μέτρων (NextGenerationEU).
Ενώ η ανθεκτικότητα των ευρωπαϊκών ΜΜΕ δοκιμάστηκε σοβαρά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα μέτρα που θεσπίστηκαν βοήθησαν τις ΜΜΕ να επιβιώσουν κατά τους δύσκολους καιρούς, αν και όχι χωρίς αντίκτυπο στις οικονομικές επιδόσεις τους.
"Κίνδυνος διαταραχής της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού"
Ενώ η συνέχιση της ανάκαμψης το 2022 αναμενόταν ευρέως, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει σημαντική αβεβαιότητα όσον αφορά τις Οικονομικές Προοπτικές στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα την επιδείνωση των παγκόσμιων επενδύσεων και του εμπορικού κλίματος, την αύξηση των τιμών της ενέργειας και των πρώτων υλών και τον κίνδυνο διαταραχής της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού.
Δεδομένου ότι οι ΜΜΕ αντιπροσωπεύουν το 99,8 % των επιχειρήσεων στην ΕΕ και τα 2/3 της συνολικής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και η ψηφιακή δεκαετία της ΕΕ θα είναι σε θέση να επιτύχουν τους στόχους τους μόνο εάν είναι κατάλληλες για τις ΜΜΕ.
Οι ευρωπαϊκές ΜΜΕ αντιμετωπίζουν συνεχώς προκλήσεις όσον αφορά την πρόσβαση σε χρηματοδότηση, την αντιμετώπιση των κανονιστικών επιβαρύνσεων και την προώθηση της ψηφιακής και της πράσινης μετάβασης.
Στόχος της συνεδρίασης είναι να εξεταστούν τα βασικά διακυβεύματα για τις ΜΜΕ στο τρέχον θεματολόγιο πολιτικής της ΕΕ.