Στη Ρώμη για το πρόγραμμα Erasmus, εκπαιδευτικοί του 44ου Δημοτικού Σχολείου

Newsroom
Newsroom

Στο πλαίσιο του προγράμματος εκπαιδεύτηκαν στην πολιτιστική κληρονομιά και την αφήγηση ιστοριών

Στη Ρώμη ταξίδεψαν  οι εκπαιδευτικοί του  44ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου Μαρία Ουρανού και Χαρούλα Χαριτάκη για να πάρουν μέρος στο επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  ΠΑΝΩ  ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ ΙΣΤΟΡΙΩΝ» (CULTURAL  HERITAGΕ  EDUCATION AND STORY-TELLING) από τις 28 Νοεμβρίου έως και τις 2 Δεκεμβρίου 2022. 

Πρόκειται - όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση του σχολείου -  για την τελευταία δραστηριότητα που είχε προγραμματιστεί για την ολοκλήρωση του σχεδίου Εrasmus+ Δράση ΚΑ122- Μαθησιακής κινητικότητας ατόμων στον τομέα Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «Ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά: Το παρελθόν στο παρόν για το μέλλον». Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). 

Στο σεμινάριο συμμετείχαν περίπου 20 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Νορβηγία, Σλοβενία, Πολωνία, Κύπρο) και  παρουσιάστηκαν διάφορα εργαλεία ΤΠΕ για τη δημιουργία ιστοριών, θέματα μάθησης μέσω της ανεπίσημης διδασκαλίας (non- formal education), η δραματοποίηση και το «θέατρο των καταπιεσμένων» (Theater of the Oppressed) στην εκπαίδευση.  

Εκτός από το θεωρητικό μέρος του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν σε κύρια σημεία της Ρώμης που παρουσιάζουν  πολιτισμικό και ιστορικό ενδιαφέρον, όπως τα λουτρά του Διοκλητιανού, η Piazza di Republica, η εκκλησία του Αγίου Παύλου εντός των τειχών, η Basilica di San Vitale (πρώτος  χριστιανικός ναός της Ρώμης), η οικία Barberini, η Fontana di Trevi, η Σκαλινάτα, η Piazza di Popolo, το Πάνθεον και η  Piazza Navona και άλλα πολλά αξιοθέατα.

Ένα από τα πιο σημαντικά οφέλη του σεμιναρίου που αποκόμισαν οι συμμετέχουσες ήταν η αλληλεπίδραση με τους άλλους εκπαιδευτικούς  και η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών για εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας και βελτίωσης της καθημερινότητας στο σχολείο. Οι συμμετοχές σε τέτοιου είδους διεθνικές συναντήσεις και σεμινάρια συμβάλλουν σημαντικά στην ανανέωση και διεύρυνση των γνώσεων και των δεξιοτήτων μας, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν την ευρωπαϊκή μας ταυτότητα και την παρουσία και συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό γίγνεσθαι, που ήταν και ένας από τους βασικότερους στόχους του παρόντος σχεδίου Erasmus. 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ