Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για να καλυφτούν άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά στο ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου, κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ.
Η ερώτηση
Βρισκόμαστε σχεδόν στο τέλος του Α΄ τετραμήνου για τα σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης και αποδεικνύεται περίτρανα ότι -παρά τις τυμπανοκρουσίες της κυβέρνησης που συνεχίζει να μη βλέπει πουθενά κενά σε εκπαιδευτικούς - οι σοβαρότατες ελλείψεις εκπαιδευτικών εμποδίζουν, αν δεν αναστέλλουν, τη λειτουργία πολλών σχολείων.
Αυτό συμβαίνει στο ΕΠΑΛ του σεισμόπληκτου Αρκαλοχωρίου, όπου τα διδακτικά κενά αμφισβητούν την απρόσκοπτη και ισότιμη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, βάζουν εμπόδιο ακόμα και στην πιστοποίηση σπουδών τους, αλλά και τη συμμετοχή των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Ειδικότερα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Τομέα Υγείας δεν έχουν κάνει ούτε μία ώρα μάθημα με γιατρό και νοσηλευτή από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Οι μαθητές θα έχουν αντικειμενικές δυσκολίες, λόγω των κενών, στις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, και πολύ περισσότερο με τον ταξικό κόφτη της τράπεζας θεμάτων. Επίσης, οι ίδιοι εκφράζουν την αγωνία τους για τον κίνδυνο να χάσουν τη δυνατότητα να λάβουν το πτυχίο τους για την ειδικότητα βοηθού Νοσηλευτή. Να λάβουν, δηλαδή, μόνο απολυτήριο και επιπλέον χάνοντας το πτυχίο να χάσουν και τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Αρκαλοχωρίου που βίωσαν πριν ένα χρόνο τον τρόμο του σεισμού και μέχρι και σήμερα μένουν σε οικίσκους ή σε σπίτια που έχουν υποστεί ζημιές, διεκδικούν με τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις την άμεση κάλυψη των κενών. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που οι μαθητές επισημαίνουν ότι «ο σεισμός γκρέμισε τα σπίτια τους» και αυτή η κατάσταση - αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής - «γκρέμισε το μέλλον τους».
Οι έωλες απαντήσεις, ότι είναι δύσκολο να βρεθούν εκπαιδευτικοί ιατροί και νοσηλευτές, είναι απόρροια της διαχρονικής επιλογής να γιγαντώνεται ο θεσμός της αναπλήρωσης των εργαζομένων (εκπαιδευτικό, επιστημονικό, βοηθητικό προσωπικό) μέσα στα σχολεία, έναντι της μονιμότητας που στοιχίζει περισσότερο και ως εκ τούτου είναι απαγορευτική με βάση τις δημοσιονομικές προτεραιότητες της οικονομίας, που υπηρετούνται από όλες τις κυβερνήσεις. Είναι αποτέλεσμα του μοντέλου της «κάλυψης» των κενών με δόσεις, με το σταγονόμετρο, σε πολλές φάσεις, με συγκάλυψη ή εξαφάνιση των πραγματικών αναγκών, Έτσι, τουλάχιστον το 1/3 των εργαζομένων των σχολείων στελεχώνονται από αναπληρωτές, οι προσλήψεις της τελευταίας διετίας δεν καλύπτουν ούτε καν τις συνολικές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών από το 2011 έως σήμερα, που ξεπερνούν τις 40.000, ενώ τα κενά συνεχίζουν να υπάρχουν. Επιπλέον, η φάση πρόσληψης όλων των εργαζομένων, δεν γίνεται με την έναρξη του σχολικού έτους, αλλά κατά τη διάρκεια του χρόνου, με αποτέλεσμα να μη γίνονται αποδεκτές οι προσλήψεις, καθώς ο οικογενειακός και επαγγελματικός προγραμματισμός δεν μπορεί να ακολουθεί τη δραματική ολιγωρία του Υπουργείου.
Η περίπτωση του ΕΠΑΛ του σεισμοπαθούς Αρκαλοχωρίου αναδεικνύει σε όλη της την οξύτητα την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της χώρας. Η πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ αποτελεί συνέχεια της πολιτικής όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων που δεν εξασφαλίζει ακόμα και τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις για τη λειτουργία των σχολείων, συνθλίβοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε:
- Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις ώστε να καλυφθούν άμεσα τα κενά του ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου.
- Να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων και να καταργηθεί η ΕΒΑ.
- Να αυξηθεί η χρηματοδότηση στις σχολικές επιτροπές για την κάλυψη όλων των αναγκών στα σχολεία.
Οι Βουλευτές
Συντυχάκης Μανώλης
Κομνηνάκα Μαρία
Μανωλάκου Διαμάντω
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο