Στη Βιέννη για επιμόρφωση το Γυμνάσιο Αρχανών!

Newsroom
Newsroom

Επιμόρφωση ομάδας εκπαιδευτικών του Γυμνασίου Αρχανών στη Βιέννη, στο πλαίσιο σχεδίου Erasmus+

Tο Γυμνάσιο Αρχανών, ως Διαπιστευμένο Σχολείο Εrasmus, συνεχίζει τη συμμετοχή του σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ με κωδικό 2023-1-EL01-KA121-SCH-000121341. Συγκεκριμένα, στην πόλη Βιέννη της Αυστρίας, κατά το χρονικό διάστημα από 15 έως 19 Ιουλίου 2024, οι εκπαιδευτικοί Λιλιμπάκη Γεωργία (ΠΕ03) και Παντελάκη Ελευθερία (ΠΕ02), εκπροσωπώντας το Γυμνάσιο Αρχανών, παρακολούθησαν την επιμόρφωση με τίτλο "Special educational needs and disability: an innovative approach". Η επιμόρφωση, την οποία διοργάνωσε ο φορέας υποδοχής Sherlock Edu UG, αφορούσε εκπαιδευτικούς οι οποίοι εργάζονται με μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής. Στόχος της επιμόρφωσης ήταν να γνωρίσουν οι εκπαιδευτικοί μεθόδους διδασκαλίας και αξιολόγησης καθώς και στρατηγικές και εργαλεία για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων μαθησιακών αναγκών των μαθητών τους.

Το σεμινάριο παρουσίασε το εκπαιδευτικό σύστημα της Αυστρίας και τον τρόπο με τον οποίο αυτό παρέχει εκπαίδευση για μαθητές οι οποίοι έχουν διαγνωστεί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με αναπηρία. Στη συνέχεια, αποσαφηνίστηκε η έννοια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και τονίστηκε ότι η επίτευξη του στόχου της συμπερίληψης όλων των μαθητών στη μάθηση προϋποθέτει (α) αλλαγή νοοτροπίας και (β) πόρους. Αλλαγή νοοτροπίας, ώστε το σχολείο να επικεντρώνεται σε αυτά τα οποία μπορεί να καταφέρει, και όχι αυτά τα οποία πρέπει να καταφέρει κάθε μαθητής, και να αντιλαμβάνεται τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες ως πλούτο για το σχολείο και όχι ως βάρος ή φιλανθρωπία, ώστε κάθε μαθητής να παίρνει από το σχολείο αυτό που χρειάζεται. Πόροι, οι οποίοι πρέπει να κατανέμονται στη δημιουργία συμπεριληπτικών περιβαλλόντων μάθησης (διαμόρφωση χώρων χαλάρωσης, κατάλληλα διαμορφωμένων αιθουσών σε ότι αφορά στον φωτισμό, την ακουστική, την ασφάλεια, την πρόσβαση όλων των μαθητών), στην πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού (κατάλληλα εκπαιδευμένων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ψυχολόγων, λογοθεραπευτών, εργοθεραπευτών, φυσιοθεραπευτών) αλλά και στην κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης. Ακολούθως, αναλύθηκε ο όρος learning disabilities και παρουσιάστηκαν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των πιο κοινών μαθησιακών δυσκολιών. Παρουσιάστηκε η διαδικασία η οποία ακολουθείται ώστε ο μαθητής να αποκτήσει τη διάγνωση για ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην Αυστρία. Έπειτα, αναλύθηκε η διαταραχή του αυτισμού και το σεμινάριο έκλεισε με τη διεξοδική ανάλυση δύο πραγματικών παραδειγμάτων Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (Individualized Education Program). Ακολούθησε η απονομή των Βεβαιώσεων Παρακολούθησης του σεμιναρίου από την υπεύθυνη του φορέα Sherlock Edu UG.

Ακόμα, μέσω της ξενάγησης η οποία πραγματοποιήθηκε την 1η ημέρα από την υπεύθυνη του φορέα αλλά και των κατευθύνσεων οι οποίες δόθηκαν, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στα πολύ σημαντικά ιστορικά σημεία και μουσεία της Βιέννης, έγινε γνωριμία με τον τρόπο ζωής των Βιεννέζων και οι συμμετέχουσες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν μια πόλη άρτια οργανωμένη, καθαρή και ανθρώπινη.

Οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί βίωσαν μία σημαντική εμπειρία, βελτιώνοντας τις παιδαγωγικές τους γνώσεις πάνω στις μαθησιακές δυσκολίες. Αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με το πώς μπορεί η έγκαιρη αναγνώριση μαθησιακών αναγκών και οι καινοτόμες προσεγγίσεις διαχείρισης της τάξης να συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση της συνεργασίας εκπαιδευτικών - μαθητών και ασφαλώς να οδηγήσουν σε βέλτιστα αποτελέσματα. Οι συζητήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου με την επιμορφώτρια προώθησαν, τέλος, την ανταλλαγή απόψεων και για τον τρόπο λειτουργίας των εκπαιδευτικών συστημάτων των ευρωπαϊκών κρατών, καθώς και ανέδειξαν κοινούς προβληματισμούς για το ζήτημα της προσέγγισης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Μότο του σεμιναρίου «δώσε στον μαθητή αυτό που χρειάζεται».

 

20240717_211315.jpg

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ