ΚΡΗΤΗ
Σταϊκούρας για αεροδρόμιο Ηρακλείου: Δεν θριαμβολογούμε αλλά γίνονται παρεμβάσεις
Συνάντηση εργασίας στο "Νίκος Καζαντζάκης" είχε ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών - Τι είπε για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο και την καταληκτική ημερομηνία
«Είμαστε εδώ και θα είμαστε όσο πιο συχνά μπορούμε, έτσι ώστε να κάνουμε το καλύτερο για να βελτιώσουμε όσο είναι εφικτό την καθημερινότητα των επιβατών, και έτσι να απολαύσουν τις διακοπές τους σε ένα εξαιρετικό νησί όπως είναι η Κρήτη» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ο οποίος πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης «Νίκος Καζαντζάκης», με τη συμμετοχή του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γιώργου Σαουνάτσου, του Αερολιμενάρχη Ηρακλείου Γιώργου Πλιάκα και υπηρεσιακών παραγόντων.
Ο κ. Σταϊκούρας σε δηλώσεις του ανέφερε ότι φέτος θα είναι μια ακόμη εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, σημειώνοντας ότι αποτυπώνεται σημαντική αύξηση σε όλη την Ελλάδα.
Ειδικά για το Ηράκλειο, όπως ανέφερε, οι αφίξεις είναι ήδη αυξημένες κατά 11% περίπου, σε σχέση με πέρυσι, ενώ τόνισε ότι οι εκτιμήσεις είναι πως οι επιβάτες θα ξεπεράσουν τα 9 εκατομμύρια.
«Αντιλαμβάνεστε συνεπώς, ότι όταν μιλάμε για τόσο αυξημένους αριθμούς και για μία διεθνή κίνηση, η οποία επιβαρύνεται και από άλλα αεροδρόμια εκτός Ελλάδος, πρέπει να δούμε τα προβλήματα που υπάρχουν στην καθημερινότητα των επιβατών και αυτό προσπαθούμε ένα πράξουμε σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι σε κεντρικό επίπεδο υπάρχουν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες , τόσο από την πολιτική ηγεσία, όσο την ΥΠΑ , την ΑΠΑ αλλά και τις Αεροπορικές εταιρείες και τις εταιρείες Handling, για να περιοριστούν όσο είναι εφικτό οι καθυστερήσεις στις πτήσεις.
Μάλιστα τόνισε ότι ήδη υπάρχουν καλά δείγματα γραφής, σε ότι αφορά τις καθυστερήσεις, σε σχέση με φέτος.
Για το αεροδρόμιο Ηρακλείου Ν.Καζαντζάκης συγκεκριμένα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στην παρέμβαση που έγινε στο διάδρομο του αεροδρομίου, αλλά και την παρέμβαση στις 24 κεντρικές κλιματιστικές μονάδες, συμπληρώνοντας ότι οι παρεμβάσεις θα συνεχιστούν, ακόμη και στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν.
«Υπάρχουν προβλήματα που έχουν αναδειχθεί και τα οποία προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε» τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας κυρίως για το κομμάτι της καθαριότητας, όπου σημείωσε πως σε συνεργασία και με την Περιφέρεια Κρήτης, θα επιχειρηθεί να βελτιωθεί, όσο γίνεται περισσότερο.
«Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει σημαντική παρέμβαση σε ότι αφορά την υφιστάμενη εργολαβία, με περισσότερο κόσμο που ουσιαστικά θα κάνει συχνότερο καθαρισμό του αεροδρομίου» είπε ο κ. Σταϊκούρας, διευκρινίζοντας ότι προς αυτή την κατεύθυνση θα συμβάλει η Περιφέρεια με βοήθεια στον εξωτερικό καθαρισμό, προκειμένου όπως τόνισε, η ενεργή σύμβαση να επικεντρωθεί εντός του αεροδρομίου. Επιπλέον, ανέφερε ότι θα επιχειρηθεί να αναληφθούν επιπλέον παρεμβάσεις , με πόρους και από τον ιδιωτικό τομέα, αλλά και ίσως όπως ανέφερε και με τη συμβολή των Ξενοδόχων του Ηρακλείου.
«Δεν παρουσιάζω μία εικόνα θριαμβολογίας, ούτε πιστεύω ότι ξαφνικά θα αλλάξει το αεροδρόμιο. Όμως σίγουρα υπάρχουν και θα υπάρξουν βελτιώσεις, σε ένα αεροδρόμιο με σημαντικά αυξημένη κίνηση σε σχέση και με πέρυσι» διευκρίνισε ο υπουργός, συμπληρώνοντας ότι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς, ότι έχει εκτελεστεί περισσότερο από το 35% του έργου και πως ισχύει η καταληκτική ημερομηνία, το Φεβρουάριο του 2027.
Επιπρόσθετα, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε και στην Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, που συνεδρίασε στις 21 Μαΐου 2024 και αποφασίστηκε να αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ την ωρίμανση για τη μελέτη αξιοποίησης του υφιστάμενου αεροδρομίου, όταν θα ολοκληρωθεί αυτό του Καστελίου.
«Προς αυτή την κατεύθυνση, υπάρχει ένας διαγωνισμός προϋπολογισμού 70.000 Euro πλέον ΦΠΑ, με προσφορές οι οποίες κατατέθηκαν 26 Ιουνίου του 2024 , έτσι ώστε σε χρονικό διάστημα τριών μηνών να έχουμε τις σχετικές μελέτες» τόνισε, προσθέτοντας ότι θα υπάρχει συνεργασία με τοπική αυτοδιοίκηση «για να δούμε πώς θα αξιοποιηθεί το υφιστάμενο αεροδρόμιο έγκαιρα, με δεδομένο ότι θα υπάρχει νέο αεροδρόμιο από το 2027».
Μετά τη σύσκεψη, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε συγκεκριμένα:
«Το Αεροδρόμιο είχε 8,7 εκατ. επιβάτες το 2023, έχει αύξηση 11% εφέτος και οι εκτιμήσεις είναι για 9,2 εκατ. επιβάτες το 2024.
Σε ό,τι αφορά την καθημερινή λειτουργία του Αεροδρομίου, έγιναν παρεμβάσεις – με χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα (ΤΕΡΝΑ) – στον διάδρομο, μήκους 1,3 χλμ., σε 24 κεντρικές κλιματιστικές μονάδες και στους διαδρόμους αποσκευών.
Υπάρχουν προβλήματα, τα οποία προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε κατά τον βέλτιστο τρόπο, πρωτίστως σε ό,τι αφορά την καθαριότητα. Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει πρόσθετο προσωπικό, με αύξηση του τμήματος της Σύμβασης (όπως προβλέπεται) από τον Εργολάβο Καθαριότητας, πρόσθετο προσωπικό για εξωτερικό καθαρισμό από την Περιφέρεια και βρισκόμαστε σε συζητήσεις για επιπλέον παρεμβάσεις, χρηματοδότησης του ιδιωτικού τομέα.
Η διοίκηση της ΥΠΑ και του Αερολιμένα κάνουν το καλύτερο δυνατό προκειμένου να βελτιωθούν οι συνθήκες, πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες που έχει το Αεροδρόμιο.
Παράλληλα, η εξέλιξη των έργων κατασκευής του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι κινείται με ικανοποιητικό ρυθμό.
Αυτή τη στιγμή, έχει ολοκληρωθεί το 35% του έργου, ενώ το Αεροδρόμιο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία στις 6 Φεβρουαρίου 2027.
Επιπλέον, εγκρίθηκε στην Κυβερνητική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας από το ΤΑΙΠΕΔ, ως φορέας ωρίμανσης, σχετικά με τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας και παρακολούθησης της εκτέλεσης των συμβάσεων για το έργο «Δράσεις Ωρίμανσης – Οδικός Χάρτης για την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου Νίκος Καζαντζάκης».
Στις 11 Ιουνίου 2024, το ΤΑΙΠΕΔ κοινοποίησε πρόσκληση υποβολής προσφορών για την σύναψη εκτελεστικής σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού και νομικού συμβούλου για το έργο.
Αντικείμενο αυτής, η πλήρης αποσαφήνιση και αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης της έκτασης από νομικής και τεχνικής πλευράς, και η δημιουργία ενιαίου τεχνικού και νομικού πλάνου ωρίμανσης.
Τα παραδοτέα θα καλύπτουν τις ανάγκες εκπόνησης μελέτης σκοπιμότητας/μελέτης εναλλακτικών λύσεων που θα υλοποιηθεί σε επόμενο στάδιο.
Υποβλήθηκαν, στις 26 Ιουνίου, προσφορές και η Επιτροπή είναι σε διαδικασία αξιολόγησης, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τρεις μήνες».
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο