ΚΡΗΤΗ
Σολίστ ετών 17! Ο Γιάννης Μαγειρόπουλος ετοιμάζεται να μαγέψει το κοινό του Πολιτιστικού!
Λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του ΠΣΚΗ, ο νεαρός σολίστ μιλά στο Cretalive για τα όνειρά του.
Της Κατερίνας Μυλωνά
«Το βιολί δεν είναι ένα όργανο άσχετο με την κρητική μουσική παράδοση. Ακόμη και σήμερα σε κάποιες περιοχές της Κρήτης στα γλέντια προτιμάται το βιολί από τη λύρα», αναφέρει, σε συνέντευξή του στο Cretalive ο Γιάννης Μαγειρόπουλος.
Την ερχόμενη Παρασκευή 13 Μαΐου στις 8 το βράδυ θα ανέβει στη σκηνή της Αίθουσας Συναυλιών του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου.
Στο ρεσιτάλ βιολιού θα παρουσιάσει τα 24 καπρίτσια για σόλο βιολί του Ιταλού βιολονίστα και συνθέτη Νικολό Παγκανίνι, που υπήρξε ένας από τους διασημότερους βιρτουόζους του βιολιού, ο οποίος διακρίθηκε για την τεχνική και την δεξιοτεχνία του επηρεάζοντας και άλλους συνθέτες του ρομαντισμού. Ο Παγκανίνι συνέθεσε κυρίως έργα για βιολί και ορχήστρα και έργα μουσικής δωματίου. Τα 24 καπρίτσια για σόλο βιολί, τα συνέθεσε το 1805 περίπου, και δημοσιεύθηκαν μόλις το 1820 ως opus 1. Είναι μια συλλογή κομματιών σε μορφή δεξιοτεχνικών σπουδών, που όμως δεν υστερούν καθόλου σε εκφραστικές απαιτήσεις.
Η συνέντευξη έχει ως εξής:
Σολίστ ετών 17… Πόσο άγχος, πόση δουλειά και πόσα όνειρα κρύβονται πίσω από αυτές τις τρεις λέξεις;
«Πολλή δουλειά, πολύ άγχος, πολλά όνειρα και πολλές θυσίες. Όταν είχα αρχίσει μαθήματα βιολιού, πριν από οχτώ χρόνια, το έβλεπα ως ένα χόμπι. Σιγά -σιγά όμως με την πρόοδό μου, τη συμμετοχή σε συναυλίες και διάφορα ταξίδια στο εξωτερικό, όπως με το Kretaburg ή η επιλογή από την Royal Concertgebouworkest Young, είδα ότι άρχισαν να μου ανοίγονται νέοι δρόμοι και νέες δυνατότητες και κάπου εκεί άρχισαν τα όνειρα.
Αντιλήφθηκα όμως πως, για να επιτευχθούν αυτά τα όνειρα, χρειάζεται πολλή δουλειά και για αυτήν την πολλή δουλειά ότι πρέπει να κάνω κάποιες θυσίες. Έτσι πολλές φορές αφιερώνω χρόνο από την προσωπική μου ζωή, την ξεκούραση, ακόμη και από το σχολείο, προκειμένου να μπορέσω να συγκεντρωθώ για να μελετήσω λίγο βιολί.
Όπως όλοι θέτω κι εγώ κάποιους στόχους, μικρούς ή μεγάλους, τους οποίους προσπαθώ να πετύχω. Κατά την προσπάθεια της επίτευξης των στόχων έρχεται το άγχος για το αν θα τα καταφέρω. Παρά το άγχος όμως, τις θυσίες και τις δυσκολίες, απολαμβάνω το αίσθημα της χαράς και της ευτυχίας όταν συνειδητοποιώ ότι όλες αυτές οι προσπάθειες τελικά μου προσέφεραν κάτι καλό.»
Ζεις στην Κρήτη, δεν πιάνεις στα χέρια σου τη λύρα αλλά το βιολί… Πώς ανταποκρίνεται μέχρι σήμερα το κοινό σε ό,τι του έχεις παρουσιάσει;
«Το βιολί δεν είναι ένα όργανο άσχετο με την κρητική μουσική παράδοση. Ακόμη και σήμερα σε κάποιες περιοχές της Κρήτης στα γλέντια προτιμάται το βιολί από τη λύρα.
Το κρητικό κοινό μέχρι σήμερα έχει φανεί θερμό σε όσες συναυλίες έχω συμμετάσχει, ανεξάρτητα από το αν ασχολούνται με την κλασική μουσική ή προτιμούν την παραδοσιακή. Είναι πολύ ωραίο το να βλέπεις άτομ,α τα οποία δεν έχουν μεγάλη επαφή με την κλασική μουσική να έρχονται και να παρακολουθούν συναυλίες, αποδεικνύοντας ότι το συγκεκριμένο είδος μουσικής απευθύνεται σε όλους.»
Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου τα επόμενα δέκα χρόνια; Θέλεις να ακολουθήσεις αποκλειστικά τον δρόμο της μουσικής ή θα επιλέξεις διαφορετικό επάγγελμα;
«Ναι, θα ήθελα να ακολουθήσω αποκλειστικά τον δρόμο της μουσικής.
Πιστεύω ότι το βασικό κριτήριο με το οποίο θα πρέπει κάποιος να επιλέξει το επάγγελμά του είναι το κατά πόσον τον γεμίζει, του αρέσει, τον ευχαριστεί αυτή η επαγγελματική δραστηριότητα.
Εγώ αγαπώ πολύ την μουσική και κάθε ενασχόλησή μου με αυτήν με γεμίζει χαρά. Ακόμα και η κούραση και οι δυσκολίες που συναντώ δεν με αποθαρρύνουν από το να συνεχίσω αυτό που κάνω.
Και αυτό συμβαίνει επειδή ξέρω ότι στο τέλος θα ανταμειφθώ αποκτώντας περισσότερες δεξιότητες, κάτι το οποίο μου επιτρέπει να γνωρίσω καινούργια πράγματα στον χώρο που μου αρέσει και αγαπώ.
Από την στιγμή που τρέφω όλα αυτά τα συναισθήματα για την μουσική, δεν μου δημιουργείται η ανάγκη να ασχοληθώ επαγγελματικά με κάτι άλλο.
Ελπίζω λοιπόν να μου δοθεί η δυνατότητα, μέσα σε έναν κόσμο που αλλάζει δραματικά και ραγδαία, τα επόμενα δέκα χρόνια να έχω κάνει καλές μουσικές σπουδές και να εργάζομαι επαγγελματικά ως μουσικός.»
Υπάρχει κάποια συμβουλή από δάσκαλό σου που φυλάς σα φυλαχτό και ίσως μετέφερες σε έναν νεότερο που σήμερα κάνει το πρώτο του μάθημα;
«Ναι, υπάρχει μία συμβουλή του καλού μου δασκάλου, του κ. Γιώργου Δεμερτζή, και αυτή είναι η εξής:
Ότι, όταν παίζουμε βιολί, δεν κάνουμε τίποτα άλλο από το να τραγουδάμε.
Σκοπός μας θα πρέπει πάντα να είναι το να αποδώσουμε μία μελωδία ακριβώς όπως θα την τραγουδούσαμε, χωρίς να μας περιορίζουν οι τεχνικές δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουμε.
Εξάλλου αυτός ακριβώς ήταν και ο σκοπός της δημιουργίας των μελωδικών μουσικών οργάνων, το να πλησιάσουν δηλαδή όσο πιο πολύ γίνεται την ανθρώπινη φωνή και το τραγούδι της.
Άρα ο αρχικός μας στόχος δεν θα πρέπει να είναι η ανάδειξη της τεχνικής δυσκολίας ενός μουσικού κομματιού, αλλά η ανάδειξη της μελωδίας του.»
Ο Γιάννης Μαγειρόπουλος γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 2005.
Ξεκίνησε μαθήματα βιολιού το 2014, αρχικά με την καθοδήγηση του Ηρακλή Θανάση (συνεπίβλεψη από τα τέλη του 2016 με τον Ευάγγελο Παπαδημήτρη, βιολονίστα της ΚΟΘ) και στη συνέχεια, από τον Φεβρουάριο του 2020, με τον διαπρεπή Έλληνα βιολονίστα Γιώργο Δεμερτζή.
Τον Ιούνιο του 2019 έλαβε το Πτυχίο του Ειδικού Αρμονίας και τον Ιούλιο του 2021 το Δίπλωμα Βιολιού.
Έχει συμμετάσχει ως μέλος νεανικών ορχηστρών σε διάφορες εκδηλώσεις. Ως μαθητής του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου μετείχε στο μουσικό σχήμα Kretaburg, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2020 εντάσσεται στη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης του Δήμου Ηρακλείου.
Κατόπιν επιλογής, τον Αύγουστο του 2019 γίνεται μέλος της Concertgebouworkest YOUNG, συμμετέχοντας σε θερινό σχολείο στο Ede της Ολλανδίας, εγχείρημα που τελεί υπό την αιγίδα της περίφημης Concertgebouworkest του Άμστερνταμ. Mε την Concertgebouworkest YOUNG συμμετείχε σε συναυλίες που έλαβαν χώρα στο Άμστερνταμ, στο Ede και στις Βρυξέλλες, υπό τη διεύθυνση του Pablo Heras Casado και με τη συμμετοχή του διεθνούς φήμης βιολονίστα Julian Rachlin.
Πρόσφατα, υπό τη διεύθυνση του Μύρωνα Μιχαηλίδη, συμμετείχε με την ορχήστρα Φιλαρμόνια στη συναυλία που δόθηκε στο Ηράκλειο με έργα Μπετόβεν.
Από τον Νοέμβριο του 2019, είναι μέλος του Νέου Κρητικού Κουαρτέτου, ενός νεανικού κουαρτέτου εγχόρδων που δημιούργησε ο Γιώργος Δεμερτζής. Με το Νέο Κρητικό Κουαρτέτο έχει εμφανιστεί στα Χανιά και στο Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου "Up to eight" που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, μαζί με πολύ σημαντικούς Έλληνες μουσικούς, όπως οι Γ. Δεμερτζής, Β. Βαρβαρέσος, Σ. Παπάνας, Α. Παπανικολάου και άλλοι.
Δείτε επίσης:
24 καπρίτσια σόλο για βιολί του Νικολό Παγκανίνι, στο ΠΣΚΗ
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο